Sancţiune. Pro TV a difuzat în direct, în data de 10 august, meciul de fotbal disputat de echipele FCSB - FC Nordsjaelland. Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somaţie televiziunea Pro TV, deoarece în timpul meciului a fost promovată firma de pariuri sportive şi nu pariul firmei.
„Pariul sportiv trebuie promovat nu numele firmei. Pariurile trebuie promovate nu firma care promovează pariurile, pariul făcut pe firma respectivă, dar nu s-a văzut acolo niciun pariu, doar logo-ul firmei Superbet", a spus în şedinţă Monica Gubernat, preşedintă şi membru CNA.
Adelina Sandu, reprezentanta Pro TV la CNA:
„Cunoaştem regulile, acestea sunt urmărite cu atenţie de către colegi la începutul fiecărei transmisiuni în direct încercându-se armonizarea legislaţiei cu realitatea din teren, contractele semnate şi interesul publicului.
Pentru meciurile transmise în direct...adică e clar că misiunea de introducere a inserturilor doar când se dau goluri sau când se schimbă jucătorii este destul de dificilă, mai ales că în acest meci, de exemplu, scorul a fost 0 la 0, deci practic n-ai avut cum să introduci la modificarea scorului.
Ce aş vrea să vă rog să remarcaţi este faptul că durata, frecvenţa, poziţionarea respectă legislaţia şi că inserturile noastre afişează scorul, adică însoţesc afişajul scorului, dar scorul este 0 la 0."
Monica Gubernat, preşedintă şi membru CNA:
„Au avut un Betano permanent acolo jos. Faptul că au afectat meciul în direct, trecând peste faptul că au şi ecran partajat, şi faptul că acolo scrie doar Betano, adică s-a promovat firma nu pariul firmei.
Pariul sportiv trebuie promovat nu numele firmei. Pariurile trebuie promovate nu firma care promovează pariurile, pariul făcut pe firma respectivă, dar nu s-a văzut acolo niciun pariu, doar logo-ul firmei Superbet."
Legislaţie:
Art. 89 alin. (3) Codul de reglementare a conţinutului audiovizual:
„Cu excepţia spoturilor publicitare referitoare la pariuri care pot fi difuzate şi în timpul transmisiunilor sportive în direct, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri se supun condiţiilor de protecţie a minorilor prevăzute în cap. II "Clasificarea programelor în vederea protecţiei minorilor" din titlul II "Protecţia minorilor".
Art. 109 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului:
„Radiodifuzorii pot difuza în timpul transmisiei unei competiţii sportive inserturi grafice, cu respectarea următoarelor condiţii cumulative: a) insertul grafic se difuzează numai în momentul în care se înlocuieşte un jucător sau când se modifică scorul".
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro