Skip to main content

Vodafone, taxat de CNA pentru că îi lipseşte „steluţa” dintr-un spot

 
Vodafone, taxat de CNA pentru că îi lipseşte „steluţa” dintr-un spot

„Peste 75% din companiile de curierat au ales Vodafone”, a fost fraza dintr-un spot care a pus probleme companiei de telecomunicaţii la CNA. Şi nu pentru că nu ar fi adevărată, ci pentru că...nu a menţionat sursa. 

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a dat o decizie de intrare în legalitate privind o reclamă Vodafone pentru că în spot se face o afirmaţie nesusţinută cu dovezi. Mai exact, nu se precizează pe ecran sursa informaţiei: „Peste 75% din companiile de curierat au ales Vodafone”. 

Spotul, difuzat în lunile aprilie-mai anul acesta, iar dacă va fi reluat, nu va mai putea fi difuzat la TV fără această menţiune. 

Cazul a ajuns în atenţia CNA ca urmare a unei reclamaţii venite din partea unui telespectator.

„În spot se susţine faptul că 75% dintre firmele de curierat folosesc serviciile Vodafone. Aş fi vrut să văd o menţiune pe ecran care să dovedească asta, un studiu de piaţă ceva…astfel de menţiuni nu au fost trecute pe ecran,care poate genera o suspiciune cum că acele date n-ar fi reale”, spune reclamaţia.

Reprezentantul Consiliului Român al Publicităţii (RAC), organism care are rol consultativ în relaţia cu CNA, a explicat de unde vinde afirmaţia cu 75% din companiile de curierat. 

„Se bazează pe un raport de date statistice redactat de ANCOM în ceea ce priveşte serviciile poştale din România din anul 2022. Din raport rezultă cotele de piaţă ale principalilor competitiori în funcţie de traficul de colete şi pachete în perioada 2020 - 2022.

S-a constatat că peste 75% dintre aceştia au ales serviciile mobile de la Vodafone pentru întreaga flotă. Totuşi, prin omiterea menţionării în comunicarea comercială a sursei care stă la baza acestor date statistice, s-a considerat că se încalcă prevederile articolului 2, literele a şi b din codul RAC, precum şi prevederile articolului 4 din anexa Reguli de Comunicare Comercială privind serviciile şi produsele de telecomunicaţii la Codul RAC.”

Legislaţie: 

93 alin. (1) Codul de reglementare a conţinutului audiovizual:

„Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare” 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus