Skip to main content

COMUNICAT. Clinicile „Dr. Holhoş”, brandul nr. 1 de oftalmologie din România

 
COMUNICAT. Clinicile „Dr. Holhoş”, brandul nr. 1 de oftalmologie din România

COMUNICAT. Studiul „Piaţa serviciilor medicale de oftalmologie”, realizat anul trecut de Reveal Marketing Research, arată că „Dr. Holhoş” este brandul cel mai cunoscut de clinici de oftalmologie din România.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

  • Notorietatea brandului o depăşeşte pe a oricărui alt competitor de pe piaţa serviciilor medicale de profil, conform studiului
  • La nivel naţional, Clinicile „Dr. Holhoş” sunt asociate de către pacienţi cu ideea de expertiză, un nivel ridicat de experienţă a medicilor, cu o gamă largă de afecţiuni pe care le tratează şi cu un sentiment de încredere şi siguranţă.

Studiul „Piaţa serviciilor medicale de oftalmologie”, realizat anul trecut de Reveal Marketing Research, arată că „Dr. Holhoş” este brandul cel mai cunoscut de clinici de oftalmologie din România, cu o notorietate care o depăşeşte pe a oricărui alt competitor de pe piaţa serviciilor medicale de profil.

La întrebarea de măsurare a notorietăţii spontane (neasistată), 26% dintre respondenţi au menţionat Clinicile „Dr. Holhoş”, brand care s-a situat la o distanţă de aproape zece puncte procentuale faţă de următorul brand clasat.

Din punctul de vedere al notorietăţii asistate, Clinicile „Dr. Holhoş” s-au plasat din nou pe primul loc, 57% dintre cei chestionaţi declarând că au recunoscut brandul dintr-o listă dată de opţiuni.

De asemenea, brandul a înregistrat al doilea cel mai mare indicator Net Promoter Score (NPS) dintre toate cele incluse în studiu – de 72 de puncte, peste media de 61 de puncte a pieţei de profil şi la distanţă de numai 1 punct de primul clasat. NPS reprezintă diferenţa dintre ponderea celor care recomandă brandul şi a celor care nu îl recomandă.

Experienţa medicilor şi dotările, încredere şi siguranţă: principalele atribute

Studiul mai arată că la nivel naţional, Clinicile „Dr. Holhoş” sunt asociate de către pacienţi cu ideea de expertiză, un nivel ridicat de experienţă a medicilor, cu gama largă de afecţiuni pe care le tratează şi cu un sentiment de încredere şi siguranţă.

Atunci când aleg un cabinet unde să îşi facă un control oftalmologic, 92% dintre românii care poartă ochelari îşi doresc ca acesta să aibă echipamente pentru investigaţii medicale complexe, iar o pondere similară ţin cont de experienţa şi specializările medicului, potrivit cercetării.

Astfel, potrivit studiului unu din patru respondenţi (25%) a declarat că ar lua în calcul Clinicile „Dr. Holhoş” dacă ar trebui să aleagă o clinică unde să meargă pentru un consult oftalmologic.

Cu o reţea de şase clinici în Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Turda, Mediaş şi Târgu Mureş, precum şi 13 cabinete de optică medicală aflate de asemenea în localităţi din Transilvania, „Dr. Holhoş” este în prezent cea mai mare reţea privată care oferă servicii medicale oftalmologice pacienţilor români şi din afara ţării – de la examinări şi investigaţii preoperatorii la intervenţii de chirurgie laser pentru corectarea dioptriilor sau intervenţii pe retină.

Clinica „Dr. Holhoş” din Cluj-Napoca a fost prima din Transilvania unde s-a realizat operaţia de corectare a dioptriilor SMILE Pro, cea mai avansată din lume în acest moment.

În prezent, este singura reţea de clinici cu trei unităţi (în Sibiu, Târgu Mureş şi Cluj-Napoca) unde pacienţii din România şi din străinătate au acces la această intervenţie, care se realizează în numai 7 secunde, cu ajutorul celei mai avansate platforme de chirurgie robotică cu laser din lume. „În curând vom avea disponibilă şi opţiunea SMILE Pro pentru hipermetropie (dioptrii cu plus). Vom fi chiar primele clinici din Transilvania care le vor putea oferi pacienţilor noştri această operaţie”, spune dr. Teodor Holhoş.

Până în prezent, circa 120.000 de pacienţi au fost trataţi în unităţile reţelei, dintre care o mare parte au optat pentru intervenţii de corectare a dioptriilor. Anul trecut, în clinicile din reţea au fost realizate aproximativ 5.500 de operaţii. De la fondarea primei clinici, în 2014, la Alba Iulia, investiţiile în dezvoltarea reţelei s-au ridicat în total la circa 10 milioane de euro.

TikTok – interes în creştere pentru educaţia oftalmologică

Reţeaua de clinici “Dr. Holhoş” a folosit popularitatea sa pentru a creşte gradul de educaţie medicală oftalmologică la nivel naţional şi a lansat campanii educaţionale cu un ecou semnificativ pe TikTok.

Prin materiale video care susţin sănătatea şi îngrijirea corectă a vederii, realizate şi publicate de de reţeaua de clinici “Dr. Holhoş” un public numeros a avut acces la informaţii medicale într-o abordare accesibilă, uşor de înţeles şi de aplicat, iar rezultatele s-au văzut rapid – materialele publicate au depăşit 33 de milioane de vizualizări, iar 18 dintre ele au avut peste un milion de vizualizări.

Prin intermediul Social Media, pacienţii au putut ajunge să vadă cum se realizează operaţiile: publicul a putut intra în sala de operaţie alături de medic, prin intermediul camerei de filmat, şi a văzut live cum se desfăşoară o intervenţie chirurgicală de reducere a dioptriilor, realizată cu SMILE PRO în doar câteva secunde şi alte echipamente de ultimă generaţie.

A primit, astfel, răspunsuri la întrebări frecvente precum „Ce se întâmplă dacă clipeşti în timpul unei operaţii oftalmologice?”, „Intervenţiile chirurgicale dor?”, “Cum scap de frica de operaţie?” şamd.

În plus, utilizatorii platformei au avut ocazia să “vadă lumea” prin lentilele diferitelor afecţiuni oftalmologice, înţelegând modul în care acestea deformează vederea şi au aflat ce teste simple pot face acasă pentru a decide dacă este cazul să meargă de urgenţă la medic.

Comunicarea concentrată pe educaţia medicală oftalmologică pe TikTok a contribuit la creşterea gradului de conştientizare cu privire la sănătatea ochilor şi a consolidat reputaţia brandului „Dr. Holhoş” la nivel naţional, atingând şi un public mai tânăr, care mai are timp să prevină o bună parte din problemele oftalmologice şi ajutând pacienţii cu afecţiuni oftalmologice români să ajungă mai repede la medic.

În medie, românii poartă ochelari timp de 9,2 ore pe zi

Potrivit studiului, peste o treime dintre pacienţii români (36%) poartă ochelari de vedere timp de mai mult de 10 ore pe zi, în vreme ce mai bine un sfert (27%) îi poartă pentru o durată care variază între 7 şi 10 ore. Astfel, în medie, o persoană care poartă ochelari o face timp de 9,2 ore pe zi.

Aproape jumătate dintre toţi respondenţii (48%) au fost diagnosticaţi cu miopie, 28% cu presbiopie (54% în grupa de vârstă de peste 55 de ani), 20% cu hipermetropie şi 17% cu astigmatism.

În grupa de vârstă 35-44 de ani, prevalenţa astigmatismului este deosebit de ridicată, respectiv de 22%. Este posibil însă ca aceasta să se datoreze faptului că pacienţii de această vârstă sunt în general persoane care îşi urmăresc în mod activ starea de sănătate, deci inclusiv eventualele probleme de vedere.

Ochelarii de vedere, purtaţi în permanenţă

Peste jumătate (52%) dintre respondenţi poartă permanent ochelari de vedere, procentul cel mai mare fiind înregistrat în cazul persoanelor cu vârsta de sub 35 de ani (60%). La polul opus se află categoria persoanelor cu vârsta de peste 55 de ani, care în majoritate folosesc ochelarii doar în funcţie de nevoi – doar 46% nu îi dau deloc jos.

În categoria persoanelor care nu poarta ochelarii permanent, 75% îi folosesc atunci când lucrează la calculator, iar 73% pentru citit. Purtatul ochelarilor la citit este mai frecvent în cazul celor de peste 55 de ani (89%), comparativ cu cei sub 35 de ani (49%).

O proporţie relativ redusă de respondenţi, de 10%, este reprezentată de cei care folosesc atât ochelari, cât şi lentile de contact, dubla utilizare fiind însă strâns corelată cu vârsta: de la 20% în cazul celor între 18 şi 34 de ani la numai 2% dintre respondenţii din grupa de vârstă de peste 55 de ani.

6% din purtătorii de ochelari au apelat deja la o operaţie de corectare a dioptriilor ori intenţionează să o facă

Problemele de vedere de tipul miopiei sau presbiopiei au atins în ultimele decenii proporţii epidemice. În Europa, peste jumătate din populaţia în vârstă de peste 25 de ani suferă de un defect de vedere provocat de o eroare de refracţie (miopie, presbiopie, astigmatism etc.), prevalenţa cea mai ridicată înregistrând-o miopia, care afectează peste 30% din aceste persoane.

Pe de altă parte, în România mai mult de jumătate dintre respondenţi (55%) spun că nu au luat deocamdată în considerare tratamentul chirurgical al problemelor de vedere precum miopia. 17% încă se gândesc la această posibilitate, ponderea ajungând la peste un sfert (27%) din persoanele din categoria de vârstă între 18 şi 34 de ani.

Unu din zece afirmă că este posibil ca în viitor să apeleze la o astfel de soluţie, iar 3% şi-au exprimat intenţia fermă de a recurge la o intervenţie chirurgicală de corecţie a dioptriilor cu ajutorul laserului. Aceeaşi pondere, de 3 procente, o reprezintă persoanele care au apelat deja la o operaţie de reducere a dioptriilor. 11% dintre respondenţi au exclus însă această opţiune.

De ce se feresc românii de operaţiile de corecţie a dioptriilor: obişnuinţa şi lipsa de informare, cauzele principale

Majoritatea respondenţilor (44%) au declarat că purtarea ochelarilor reprezintă pur şi simplu un inconvenient cu care se pot împăca în viaţa de zi cu zi.

Însă mai bine de o treime dintre respondenţi (34%) invocă, drept motiv pentru a evita operaţia, riscul complicaţiilor, în vreme ce 35% au menţionat costul intervenţiei şi 28% riscul de recidivă sau de rezolvare parţială a defectului de vedere.

„Intervenţiile de chirurgie refractivă cu laser sunt printre cele mai sigure, rata complicaţiilor intraoperatorii fiind mult sub 1%, iar aceste complicaţii se rezolvă de regulă cu succes chiar în timpul operaţiei”, spune dr. Teodor Holhoş, fondatorul reţelei. „În plus, procedurile cele mai noi, cum este SMILE Pro, pot aborda cazuri care înainte erau foarte dificil de rezolvat, cum ar fi pacienţii cu nistagmus. În circa 99% din cazuri, noi corectăm vederea la 0 şi dioptria se stabilizează pentru o durată de mulţi ani după intervenţie. Un pacient miop care se operează la 18 sau la 30 de ani nu va mai avea nevoie de ochelari până dincolo de vârsta de 40 de ani. Gândiţi-vă ce înseamnă să trăieşti 10, 15 sau 25 de ani fără să ai nevoie să porţi ochelari nici măcar o dată, în cea mai activă perioadă a vieţii.”

Despre studiul „Piaţa serviciilor medicale de oftalmologie”

Cercetarea a fost realizată la iniţiativa Clinicilor „Dr. Holhoş” pentru a avea o privire de ansamblu asupra problemelor de vedere cu care se confruntă românii şi, în acelaşi timp, pentru a descoperi ce forme de corecţie vizuală (ochelari, lentile de contact sau intervenţii chirurgicale cu laser pentru corectarea dioptriilor) preferă aceştia. De asemenea, studiul a încercat să afle care sunt clinicile de oftalmologie preferate de către pacienţi. Cercetarea a fost realizată prin interviuri online (CAWI) realizate pe un eşantion selectat din rândul purtătorilor de ochelari de vedere.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

 

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus