Skip to main content

COMUNICAT. Esports Summit 2024: Peste 5,5 milioane de dolari câştigate de jucătorii din România

 
COMUNICAT. Esports Summit 2024: Peste 5,5 milioane de dolari câştigate de jucătorii din România

COMUNICAT. La prima vedere, suma de peste 5,5 milioane de dolari câştigate de jucătorii de esports din România de-a lungul anilor este una importantă. Dar comparativ cu state precum China (295 milioane de dolari), Statele Unite ale Americii (269 milioane de dolari) sau Ucraina (35 milioane dolari), suma nu mai reprezintă o performanţă.

Publicitate

Despre cum România poate creşte nu doar în sumele câştigate în competiţii de esports, dar şi în ceea ce priveşte întreg ecosistemul, discutăm la Esport Summit 2024, pe 6 iunie, la Pullman World Trade Center Bucharest, de la ora 10:00.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Evenimentul va aduce la un loc peste 20 de speakeri, de la organizatori de evenimente de esports, autorităţi guvernamentale, reprezentanţi ai mediului academic, manageri de cluburi, până la reprezentanţi ai brandurilor endemice şi non-endemice care investesc în domeniu.

“Săptămâna viitoare este cea mai plină în evenimente de gaming, în România. Întreg ecosistemul din jurul jocurilor video este punctat în aceste zile, de la evenimente de casual gaming sau competiţii de esports şi până la evenimentul anual al industriei dezvoltatoare de jocuri din ţara noastră şi Esports Summit unde ne propunem, an de an, să dăm ora exactă în esports-ul românesc.

Iar în acest caz ar trebui să fim pe acelaşi fus cu Marea Britanie, Germania, Franţa sau Statele Unite. În momentul de faţă, însă, suntem chiar şi în urma Rusiei. Ca să nu mai vorbim de distanţa faţă de China sau Arabia Saudită. Aceasta, în principal din cauza mediului politic în mare parte dezinteresat sau lipsit de viziune.

Norocul României este dat în esports, ca şi în alte domenii, de talentul natural individual. Fără pic de recunoaştere din partea statului, sunt români care performează în marile competiţii din lume, ridică trofee, poartă tricolorul pe podiumuri.”, a precizat Tudor Dăescu, preşedintele Esports Summit.

Săptămâna 3 – 9 iunie 2024 aduce pentru gamerii din România cele mai multe evenimente dedicate lor din acest an, fie că vorbim despre competiţii sau conferinţe dedicate sporturilor electronice sau creatorilor de jocuri video: pe lângă Esports Summit, au loc Dev.Play, conferinţa dezvoltatorilor de jocuri video din România şi Europa de Est, Gaming Maraton, cel mai mare festival online în care gamerii se întâlnesc cu streamerii lor preferaţi şi Esports Kings, cel mai mare circuit de esports organizat în România.

La Esports Summit, temele celor 4 panel-uri vor fi:

Panel 1: Situatia esport-ului din România în 2024. Ne-a propulsat Campionatul Mondial găzduit de România în lumea bună a esports-ului?

Industria dezvoltatoare de jocuri plasează ţara noastră în primele 5 din Europa. Putem spune că România este Hollywood-ul est european al producţiei de video games. Însă în ceea ce priveşte ecosistemul din jurul esports nu suntem într-o poziţie favorabilă. Ce ar trebui să facă România ca şi jucătorii săi să străluceasca pe scena internaţională?

Panel 2: Esports-ul are nevoie de branduri. Dar de ce au brandurile nevoie de esports?

Este clar că o competiţie nu poate avea continuitate dacă nu are parteneri din zona comercială. Că echipele au nevoie de sponsori pentru a avea condiţii pentru pregătire. Sau bani pentru a participa la turnee. Însă o simplă afişare a logo-ului pe tricou nu ajută brandurile. Sau da? De ce şi pentru ce investesc brandurile bani în esports şi gaming?

Panel 3: Primul joc video românesc este din anii 70. Poate România scrie istorie în gaming?

Copiii învaţă istorie, arte, matematică cu ajutorul jocurilor. Chiar şi în şcoli şi licee. Primele universităţi au programe de licenţă şi master în gaming. Iar Bucureştiul un viitor muzeu al jocurilor video. Toate acestea sunt însă iniţiative punctuale. Ce poate face Statul pentru a fi parte al acestor schimbări şi nu doar un simplu martor pasiv?

Panel 4: “Un român a câştigat Major-ul!”. Drumul de la un titlu de senzaţie la o nomalitate de zi cu zi.

România performează în esports-ul mondial. Datorită unor individualităţi. Organizatorii şi producătorii români de evenimente de gaming ar putea oricând performa în ţările cu tradiţie în competiţii de esports. De ce suntem atât de nemulţumiţi, în acest caz, de starea esports-ului românesc?

În panelurile conferinţei vor participa George Dumitrache (Microsoft România), Octav “ang” Creţu (Nexus Gaming), Mihai Cotos (Digital Crusade), Katerina Todorovski (BCR), Mara Mareş (deputată în Parlamentul României), Roxana Baias (NEPI Rockcastle), Diana Buzoianu (deputată în Parlamentul României), Andreea Medvedovici-Per (Director executiv al Asociaţiei Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România), Victor Stroe (Associate Director şi Head of Strategy la Leo Burnett), Mihai Neda (fondator Infinite Gaming), Simona Panait (Marketing & Online Director Samsung România şi Bulgaria), Mădălina Popa (Microsoft România), Alin Moldoveanu (Prodecan la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti), Liviu Marica (Director de marketing Asus România), Tudor Dăescu (Esports Summit), Adrian Ştefănoiu (cofondator Video Games Museum), Jaxi (creator de conţinut), Cătălin Butnariu (Preşedinte al Asociaţiei Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România), Vlad Nagîţ (101HP.ro), Alexandru Ion (Nexus Gaming) şi Marius Radu (GG Industry).

Detalii despre programul conferinţei se găsesc pe www.esports-summit.ro.

Esports Summit este connected by Vodafone, prezentat de BCR şi susţinut de HyperX, Republic of Gamers, AGON by AOC, Samsung, Kiss FM, Wall-Street.ro, Pro Sport, 101hp.ro, NEPI Rockcastle, Bucharest Gaming Week, Nexus Gaming şi Digital Crusade.
Esports Summit este un eveniment semnat Dăescu Borţun Olteanu.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

 

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus