COMUNICAT. Kaufland România şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (FDSC) anunţă lansarea ediţiei 2023 a programului de granturi pentru ONG-uri, În Stare de Bine, pentru care alocă în total 1,2 milioane de euro în finanţări nerambursabile, cel mai mare buget din istoria de şase ani a acestui program.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
- Bugetul total creşte cu 200.000 de euro faţă de ediţia de anul trecut
- Există trei apeluri de proiecte, primul fiind lansat luni, 27 martie, cu un buget de 600.000 de euro pentru iniţiative în cele trei direcţii-cheie ale programului: cultură, sport şi viaţă sănătoasă
- Valoarea maximă a granturilor nerambursabile acordate a crescut la 60.000 de euro, de la 50.000 de euro anul trecut, iar durata proiectelor este de 10 luni
- Aplicaţiile pot fi depuse până pe 21 aprilie
Comparativ cu ediţia din 2022, fondul pus la dispoziţie în acest sens de Kaufland România a crescut cu 200.000 de euro. Pentru primul apel bugetul se ridică la 600.000 de euro, iar valoarea maximă a granturilor nerambursabile care vor fi acordate este de asemenea majorată până la 60.000 de euro, cu 10.000 de euro peste nivelul de anul trecut.
Implementat de FDSC, programul În Stare de Bine are ca obiectiv reducerea inegalităţilor sociale prin intermediul activităţilor de tip cultural, sportiv sau care susţin ori promovează o viaţă sănătoasă, în beneficiul grupurilor sau comunităţilor vulnerabile.
Pentru primele două apeluri, selecţia proiectelor câştigătoare va fi realizată printr-un concurs (pitch) în cadrul căruia ONG-urile selectate vor fi invitate să îşi prezinte iniţiativele în faţa unui comitet de evaluare format din membrii comitetului CSR Kaufland România şi membrii FDSC.
A treia rundă de finanţare este alocată apelului special #ÎnStareSăAjut, care dispune de un buget total de 200.000 de euro. Acesta vizează o prioritate socială specifică la nivel naţional sau regional, care va fi anunţată odată cu lansarea apelului.
În acest an, programul finanţat de Kaufland România va susţine, în premieră, iniţiative care integrează conceptul de intersecţionalitate.
De exemplu, iniţiativele care au în vedere îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale elevilor romi ar trebui să ia în considerare nu doar situaţia materială precară a familiilor din care provin aceşti copii, ci şi aspecte specifice acestei comunităţi etnice, precum discriminarea la care sunt supuşi atât copiii, cât şi părinţii, accesul precar sau inexistent la educaţie preşcolară şi servicii sociale şi medicale, lipsa documentelor de identitate, izolarea (traiul în enclave urbane de tip ghetou) etc.
Toate aceste aspecte particulare se „intersectează” (de unde şi termenul de „intersecţionalitate”) şi complică situaţia acestor copii, necesitând abordări integrate, pe mai multe dimensiuni.
Katharina Scheidereiter, Manager CSR pentru Kaufland România şi Moldova:
"Această nouă componentă pe care am adăugat-o la ediţia din acest an a programului, alături de majorarea bugetului total, reflectă preocuparea Kaufland România pentru stimularea unor iniţiative sustenabile.
Avem în vedere în mod special acele grupuri şi comunităţi vulnerabile afectate de mai mulţi factori defavorizanţi ce acţionează simultan – de la discriminarea pe criterii etnice, de gen, de vârstă sau de orientare sexuală la statutul socio-economic precar şi/sau mediul de rezidenţă.
Pentru unii dintre aceşti beneficiari, cum ar fi de exemplu fetiţele rome din mediul rural, şansele de a reuşi în viaţă sunt extrem de mici. Ca să ajungă să studieze la facultate aceşti copii trebuie să traverseze obstacole precum riscul de abandon şcolar, pragul admiterii la liceu, costurile navetei la liceu, admiterea la facultate şi costurile asociate celor trei ani de studii etc.
Toate acestea se suprapun cu discriminarea pe criterii etnice, cu care se vor confrunta zilnic, şi cu aceea de gen. În aceste condiţii, credem că este esenţial să sprijinim acele intervenţii care adopă o perspectivă intersecţională."
Detalii despre program şi apelurile de proiecte vor fi oferite online într-o sesiune publică de informare, pe data de 3 aprilie. În plus, acestea pot fi găsite pe site-ul programului, www.instaredebine.ro
Rezultatele programului În Stare de Bine în ultimii cinci ani:
- 115 ONG-uri finanţate
- 5 milioane de euro alocaţi ca finanţare pentru comunităţi sustenabile
- 157 de iniţiative în domeniile cultură, sport şi viaţă sănătoasă
- 2 ediţii #ÎnStareSăAjut (finanţare pentru intervenţii în legătură cu efectele pandemiei – 2020, respectiv finanţare pentru intervenţii de sprijin a refugiaţilor din Ucraina – 2022)
- 4 ediţii ale programului Creştem ONG-uri #ÎnStareDeBine, program de dezvoltare organizaţională pentru ONG-uri, la care au participat 134 de organizaţii
Galerie foto:
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro