COMUNICAT. Deşi rata de penetrare a pieţei în Europa nu este la fel de mare ca în Statele Unite, Europa este în prezent piaţa cu cea mai rapidă creştere pentru CTV.
Ca urmare a acestei evoluţii, cheltuielile globale cu publicitatea CTV vor creşte cu 12% în 2024, potrivit estimărilor Interactive Advertising Bureau Europe (IAB).
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
- 95% din populaţia Europei Centrale şi de Est consumă TV şi video OTT (over-the-top video - serviciu de distribuţie digitală a conţinutului video, sinonim cu platformele de streaming video) şi diverse studii arată că peste 80% dintre gospodăriile cu Smart TV preferă video OTT în detrimentul televiziunii liniare (televiziunea tradiţională).
- Pentru a valorifica pe deplin această creştere, specialiştii în marketing vor trebui să adopte o strategie omnichannel. Prin combinarea CTV cu alte canale de comunicare, brandurile pot transmite un mesaj consecvent şi pot ajunge la consumatori prin mai multe puncte de contact.
CTV este aici şi va rămâne. România într-un context global
După ani în care a fost considerată doar o "tendinţă", schimbarea comportamentelor (de vizionare) şi progresele tehnologice confirmă că televizoarele inteligente sunt acum o prezenţă puternică în casele permanent conectate ale oamenilor.
Deşi la început cea mai mare creştere a venit de la publicul mai tânăr, astăzi există o creştere în toate grupele de vârstă şi categoriile demografice. Unele ţări avansează mai repede decât altele din diverse motive, dar o tendinţă se observă pe toate pieţele: o creştere constantă şi mai multe oportunităţi pentru advertiseri.
Consumatorii se uită mai puţin la televizor în timpul orelor obişnuite de difuzare şi preferă mai degrabă să aleagă ce conţinut să urmărească şi când. Într-un sondaj global, 86% dintre respondenţi au declarat că preferă CTV în detrimentul televiziunii liniare. Peste 50% dintre aceştia sunt din generaţia Z şi Millennials. Dintre aceşti consumatori CTV - un public predominant mai tânăr şi, în general, mai greu de atins - 91% urmăresc si reclamele care apar pe aceste ecrane.
64% dintre utilizatorii români de internet deţin Smart TV-uri, iar 5 din 10 suntconsumatori de video OTT. Conform datelor Teads, românii deţin 1.4 mil device-uri LG, 190.000 deţin device-uri operate de Vidaa şi 124.000, device-uri operate de Whale OS. 50,3% dintre deţinătorii de Smart TV-uri LG sunt bărbaţi şi 49,7% sunt femei, din toate categoriile de vârstă şi venituri. 27% dintre aceştia au 45-54 de ani, 23% - 35-44, 19% - 25-34, 18% - 55-64 şi 14% au 16-24 de ani. 34% dintre aceştia au un venit mare, 30% - un venit mediu şi 26% - un venit mic, conform datelor LG.
CTV versus televiziunea tradiţională
Unul dintre cele mai mari avantaje ale CTV este capacitatea de a ajunge la un public larg cu precizia publicităţii digitale. Brandurile pot targeta grupuri demografice specifice, interese şi comportamente, prin reclame mai relevante şi mai eficiente. Acest nivel de targetare este mult mai greu de atins prin publicitatea TV tradiţională.
Un alt diferenţiator al CTV este capacitatea de a afişa reclame în fomate interactive, care pot varia de la simple call-to-actions la funcţii interactive care încurajează spectatorii să afle mai multe despre un produs sau serviciu. Engagementul lor merge dincolo de consumul pasiv de reclame, promovând o conexiune mai profundă cu consumatorul.
Apoi, există avantajul opţunilor de măsurare. Advertiserii pot colecta date detaliate despre performanţa reclamelor, inclusiv numărul de vizionări şi interacţiuni. Aceste date sunt esenţiale pentru optimizarea continuă a campaniilor şi obţinerea unui ROI mai mare. Având la dispoziţie atât informaţii din campaniile CTV, cât şi date de pe alte canale, brandurile pot obţine o imagine mult mai clară a performanţei lor de marketing şi pot fi luate decizii mai strategice.
De ce să alegi, când le poţi avea pe toate? CTV în mixul de media
Cu atât de multe avantaje, ar trebui să se renunţe la televiziunea tradiţională? Cu siguranţă nu. Televiziunea a fost întotdeauna o modalitate incredibil de puternică de a spune o poveste şi de a ajunge la un public într-un mediu "relaxat". Cu toate acestea, vedem acum că gama largă de opţiuni disponibile pe CTV fac din acesta un device cu un engagement mai mare decât televizorul tradiţional.
Dar de ce să alegi, când le poţi avea pe amândouă? CTV nu ar trebui să fie izolat în strategia de comunicare, ci integrat într-o abordare omnichannel mai largă. Integrarea CTV în strategiile omnichannel este încă în stadii incipiente, dar potenţialul este enorm.
Pe măsură ce tehnologiile continuă să evolueze şi consumatorii folosesc din ce în ce mai mult serviciile de streaming, rolul CTV va deveni din ce în ce mai important. Brandurile care investesc devreme în CTV şi îl integrează eficient în strategiile lor de marketing vor obţine un avantaj competitiv pe o piaţă din ce în ce mai aglomerată.
Pentru Teads, cheia succesului constă într-o combinaţie de factori: rata de acoperire (reach), targetare, optimizare creativă adaptată mediului, măsurabilitate şi accesibilitate. Combinând CTV cu alte canale digitale, cum ar fi site-urile locale de conţinut, reţelele sociale şi marketingul mobil, brandurile pot transmite un mesaj consecvent şi pot ajunge la consumatori prin mai multe puncte de contact. Această strategie consolidează brandul şi creşte probabilitatea de conversie.
Teads oferă în portofoliul de servicii şi opţiuni de expunere pe CTV, în România şi în restul Europei Centrale şi de Est, în două variante: ad-uri video instream afişate în aplicaţii instalate pe CTV (opţiune accesibilă direct prin intermediul Teads Ad Manager) şi formate Native CTV afişate pe homescreenurile partenerilor: LG, Philips, Vidaa. Mai multe despre posibilităţile de integrare a CTV-ului într-o strategie omnichannel: https://www.teads.com/omnichannel-ctv/
Despre Teads
Teads este o platformă media globală şi creatorul formatului de publicitate inRead, care se integrează perfect în articole pe cele mai mari site-uri de presă.
Cunoscută pentru video, compania s-a extins către display, CTV şi campanii de performance. Reunind cele mai mari instituţii mass-media locale şi internaţionale, Teads oferă o acoperire masivă de 1,9 miliarde de utilizatori de internet în fiecare lună, acoperind 9 din 10 utilizatori de internet.
Platforma sa end-to-end combină tehnologia, creativitatea şi media pentru a oferi brandurilor publicitate mai eficientă, soluţii mai bune de monetizare pentru editori şi experienţe mai bune pentru consumatori. Teads îşi extinde expertiza şi în televiziunea conectată (CTV), oferind o integrare perfectă a soluţiilor sale inovatoare de publicitate într-o strategie omnichannel.
Entitatea sa creativă, Teads Studio, reuneşte150 de designeri dedicaţi adaptării şi optimizării formatelor de publicitate ale agenţiilor de publicitate. Toate capabilităţile Teads, inclusiv soluţiile sale cookieless, sunt integrate în interfaţa sa Teads Ad Manager, permiţând campaniilor să fie configurate şi operate cu o simplitate extremă, oferind în acelaşi timp acces prioritar la cele mai mari site-uri de presă şi performanţe fără precedent.
Teads are peste 1.200 de angajaţi în 32 de ţări de pe toate continentele. Pentru a afla mai multe, vizitaţi www.teads.com
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro