COMUNICAT. Indiferent de forma de organizare abordată, orice entitate juridică are nevoie de numeroase tipuri de documente pentru desfăşurarea activităţii economice.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Înscrisurile tipizate sunt produsele tipografice cel mai des utilizate de către societăţile comerciale pentru sistematizarea acţiunilor zilnice, săptămânale, lunare şi anuale.
Acestea uşurează munca angajaţilor, au costuri mai mici faţă de printarea în regim propriu şi oferă un aspect vizual plăcut. Iată care sunt principalele tipuri de tipizate şi în ce condiţii pot fi folosite:
Ce sunt tipizatele
Tipizatele sunt documente cu formă şi conţinut prestabilite, utilizate pentru înregistrarea cronologică şi sistematică a tuturor operaţiunilor. Mai exact, este vorba despre diverse rapoarte, registre, formulare, unele de uz intern, altele obligatorii conform legislaţiei în vigoare care reglementează funcţionarea societăţilor comerciale.
Aceste suporturi de informaţii se clasifică în documente tipizate nepersonalizate, uzuale, dar care sunt omologate şi disponibile constant la magazinele de profil, şi documente tipizate personalizate, respectiv inscripţionate cu datele şi sigla societăţii comerciale. Produsele de birotică personalizate pot fi obţinute doar printr-o comandă specială.
Tipuri de tipizate
În general, există mai multe tipuri de documente tipizate, fiecare având un scop specific. Astfel, sunt disponibile formulare fiscale, utile pentru raportarea şi plata impozitelor către bugetul de stat, dar şi acte juridice pentru înregistrarea şi raportarea activităţilor juridice, precum contracte sau acţiuni în instanţă.
De asemenea, formularele medicale necesare pentru raportarea informaţiilor şi obţinerea de servicii medicale şi formularele de cerere pot intra în categoria tipizatelor. Totuşi, tipurile de tipizate cel mai des întâlnite pentru înregistrarea operaţiunilor financiar contabile sunt următoarele:
● Factură
● Chitanţă
● Aviz de însoţire a mărfii
● Fişă de magazie
● Dispoziţie de livrare
● Notă de plată
● Fişă de activităţi zilnice auto
● Foaie de parcurs
● Ordin de deplasare
● Bon pentru consum colectiv
● Raport de gestiune zilnic
● Registru jurnal pentru încasări şi plăţi
● Notă de intrare recepţie (NIR)
● Notă de recepţie şi constatare diferenţe
● Registru de casă
● Registru inventar
● Monetar
● Decont de cheltuieli
● Dispoziţie de plată/încasare
● Fişă pentru situaţii de urgenţă
● Dosar medical individual
● Fişă pentru protecţia muncii
● CMR internaţional
● CMR pentru transportul mărfurilor în trafic naţional
● Condică de prezenţă.
În ce condiţii se folosesc documentele tipizate
De regulă, formulare tipizate pe suport hârtie se utilizează pentru înregistrarea operaţiunilor zilnice ale unei firme. Însă, nu toate societăţile comerciale sunt obligate să folosească aceleaşi documente, ci totul ţine de nevoile acestora sau activităţile desfăşurate.
În plus, fiecare tipizat se completează corect şi complet, în conformitate cu prevederile menţionate în lege, doar atunci când persoanele juridice desfăşoară acţiuni pentru care sunt destinate respectivele documente.
Factura, nota de recepţie, avizul de însoţire a mărfii sau fişa de magazie sunt folosite de fiecare dată când se derulează operaţiuni cu produse, bunuri şi mărfuri.
Foaia de parcurs şi ordinul de deplasare se utilizează în cazul delegaţiilor, condica de prezenţă trebuie semnată zilnic, iar registrul inventar se completează doar la începutul activităţii şi la sfârşitul exerciţiului financiar sau dacă încetează activitatea.
Practic, fiecare act justificativ trebuie folosit atunci când firma realizează operaţiunile respective şi totul trebuie menţionat în scris.
Gestionarea activităţilor zilnice reprezintă o muncă grea pentru orice societate comercială. Formularele tipizate sunt de un real ajutor pentru organizarea internă a activităţii de producţie şi contabilitate, dar şi pentru arhivarea facilă a documentelor înregistrate.
Mai mult, tipizatele sunt disponibile într-o gamă largă de dimensiuni, imprimate faţă-verso ori doar pe o singură parte, atât în variantă simplă, cât şi autocopiativă.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro