Skip to main content

Antena 1, încă o amendă pentru difuzarea de reclame în timpul curselor de Formula 1

 
Antena 1, încă o amendă pentru difuzarea de reclame în timpul curselor de Formula 1

O somaţie şi două amenzi (inclusiv cea de azi) a strâns Antena 1 pentru modul în care a ales să difuzeze publicitate în timpul curselor de Formula 1 pentru care televiziunea are drepturi de difuzare, alături de Antena 3. 

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis în şedinţa publică de astăzi amendarea Antenei 1 cu 10.000 de lei pentru difuzare de reclame pe ecran partajat (cu sunet) în timpul Marelui Premiu al Zandvoort-Olanda, din 25 august, şi Marele Premiu al Italiei, din 1 septembrie. 

Potrivit monitorizării CNA, în cazul transmisiunii din Zandvoort-Olanda, care a durat 92 de minute, postul a avut 5 calupuri de publicitate, iar patru din acestea au fost difuzate în timpul în care cursa de Formula 1 era în desfăşurare. 

În cazul Marelui Premiu al Italiei, durata cursei a fost de 110 minute, şi au fost difuzate şase calupuri de publicitate, arată raportul CNA. 

În ambele cazuri, reclamele au fost introduse pe ecran partajat, cu imagini cu cursa într-o fereastră, iar în altă fereastră, au rulat reclamele cu sunet.  

CNA a considerat că prin acest mod de a difuza publicitate a fost afectată „integritatea şi valoarea programului”, după cum spune legislaţia audiovizuală. Amenda a fost votată în unanimitate de membrii CNA. 

Antena 1 a mai fost amendată din acelaşi motiv pe 10 septembrie, tot cu o amendă de 10.000 de lei. Tot atunci a fost sancţionat şi postul Antena 3 cu o amendă de 10.000 de lei. Reprezentanta postul a anunţat în şedinţa CNA de astăzi că a contestat deja amenzile în instanţă.  

FOTO. Cum a difuzat Antena 1 reclame în timpul cursei de Formula 1

Legislaţia încălcată:

Art. 28 - (1) Inserarea spoturilor publicitare, inclusiv a celor autopromoţionale sau de teleshopping, se poate face numai între programe. Dacă se respectă condiţiile prevăzute la alin. (4) - (7), spoturile de publicitate sau de teleshopping pot fi inserate şi în timpul unui program, astfel încât: a) integritatea şi valoarea programului respectiv să nu fie prejudiciate, ţinându-se seama de pauzele fireşti ale acestuia şi de durata şi natura lui. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus