EXCLUSIV Paginademedia. Meciurile de la campionatul European date de Pro TV vor aduce bani buni din publicitate pentru postul de televiziune.
Paginademedia.ro vă prezintă preţurile practicate de Pro TV pentru reclamele care intră la meciuri şi o estimare a preţului pentru o reclamă de 30 de secunde.
Preţurile diferă în funţie de pachete şi poziţia în calup. Preţul maxim pentru o reclamă (maxim, atenţie!), din calculele Paginademedia.ro, poate sări bine de 15.000 de euro şi chiar mai mult în fazele finale. În ce condiţii, în continuare.
Calculele Paginademedia.ro au fost făcute în funcţie de oferta trimisă clienţilor de publicitate, special pentru acest eveniment media.
Înainte de cifre însă, câteva detalii importante:
- Pro TV a structurat publicitatea pentru clienţi pe mai multe pachete, în funcţie de numărul de reclame cumpărate:
- Silver Grupe (o reclamă pe meci, doar în grupe)
- Silver Eliminatory (o reclamă pe meci, doar în meciurile emiminatorii)
- Gold (o reclamă pe meci, în toate meciurile)
- Platinum (două reclame pe meci în grupe şi una pe meci în partidele eliminatorii)
- Diamond (două reclame pe meci, în toate meciurile)
- Calculul din acest articol va fi aplicat pe tarifele din pachetul Diamond, care înseamnă 2 reclame pe meci. În total 102 reclame în 51 de meciuri.
- Clienţii au putut cumpăra spoturi şi în afara pachetelor (caz în care preţul este semnificativ mai ridicat, dublu sau peste dublu dacă au luat reclame de la sferturile de finală în sus)
- Preţul de plecare pentru un punct de rating (GRP) este de 400 de euro. La acesta se aplică multiplicatori, în funcţie de faza competiţiei şi poziţia reclamei în calup.
- Cea mai scumpă reclamă este cea difuzată între momentul intonării imnurilor naţionale şi începutul partidei (Golden Break). Cu 70% peste preţul de plecare.
- Prima şi a doua reclamă din calup este mai scumpă cu 25-30% decât un spot “de mijloc”.
- Preţul unei reclame diferă în funcţie de audienţă (calculul Paginademedia.ro a mers pe un rating mediu, de aici şi marjele).
- Foarte important: ca şi în urmă cu patru ani, odată intraţi “în joc”, clienţii nu se pot retrage. Cu alte cuvinte, dacă meciurile fac audienţă peste media estimată, ceea ce înseamnă bugete mult mai mari, nu pot întrerupe campania.
Şi acum calculele:
Grupe: Vârfuri care pot ajunge la 6.000 de euro pentru o reclamă
În meciurile din grupe, “plaja” pentru o reclamă este destul de mare, dat fiind potenţialul de audienţă diferit al partidelor (sunt meciuri de la 16.00, 19.00 şi 22.00).
Pe pachetul Diamond (două reclame pe meci), o reclamă ar costa între 2.400 şi 4.500 de euro.
Dacă este printre primele din calup, poate ajunge la 3.500-5.500 de euro, iar dacă e pusă între imn şi startul partidei (Golden Break), o reclamă în grupe se poate duce şi spre 6.000-8.000 de euro.
Fazele superioare ale competiţiei cresc şi preţul reclamelor
După etapa grupelor, creşte şi preţul. Audienţa potenţială ridicată a acestor partide face ca o reclamă să fie şi mai scumpă. Cât?
Optimi: aici media, în funcie de audienţă se duce între 3.500-5.500, chiar 6.000 de euro. Vorbim de un spot din calup, dacă este primul sau al doilea e mai scump cu 25-30%. Dacă este între imn şi începutul partidei, clientul plăteşte cu 70% mai mult.
Sferturi şi semifinale: Vorbim de meciuri cu audienţă mai mare şi cu preţ la fel. Undeva de la 5.500-5.800 la 7.000-8.000 de euro. Atenţie, spot “normal”, fără poziţie specială.
Finală: este cea mai scumpă indiferent de pachet. În pachetul Diamond (pentru clienţii care au luat două reclame pe meci) o reclamă ar ajunge între 7.500 şi 10.000 de euro. Poate chiar mai mult dacă meciul are o audienţă foarte mare.
În acest ultim meci, prima reclamă din calup s-ar putea ridica la 13.000-15.000 de euro, iar una dată între imn şi meci (în Golden Break) s-ar putea apropia de 20.000 de euro.
Reamintim, în afara pachetelor, preţul este semnificativ mai ridicat, dublu sau peste dublu dacă au luat reclame de la sferturile de finală în sus)
Meciurile jucate la Bucureşti, mai scumpe cu 50%
Partidele de la Bucureşti au un “preţ special”. Sunt doar patru meciuri: unul din optimi plus, din grupe, Austria – Macedonia de Nord (13-iunie), Ucraina – Macedonia de Nord (17 iunie) şi Ucraina – Austria (21 iunie).
Pentru aceste meciuri, tariful standard pentru fiecare pachet va fi mai scump cu 50%. Astfel, în funcţie de audienţă, un spot “standard” ar putea costa între 3.600 şi aproape 7.000 de euro (asta dacă nu e primul în calup – plus 30% sau dacă nu e între imn şi meci (plus 70%).
Comentarii
Parcă văd că Euro2020 nu o să performeze prea mult în România și asta din cauză că NAȚIONALA nu joacă