Toate posturile de televiziune din România adună o cifră de afaceri de aproape jumătate de miliard de euro anul trecut, după cum arată o analiză făcută de Anuarul MediaExpres. La capitolul profit, topul este condus detaşat de Pro TV şi Antena 1, foarte aproape anul trecut.
Cât au "învârtit" televiziunile în 2021? Şi, mai ales, cine şi cu cât a ieşit pe plus?
Detalii, în continuare. Înainte de datele complete, câteva concluzii generale:
După cifra de afaceri: vorbim de o piaţă totală de 486 de milioane de euro în 2021, faţă de 506 milioane în 2020. Pro TV se apropie de 200 de milioane de euro cifră de afaceri, iar Antena Group + Antena 3 înseamnă 131 de milioane. Sunt singurele grupuri de peste 100 de milioane de euro cifră de afaceri.
După profit: Pro TV şi grupul Intact (inclusiv Antena 3) sunt aproape la egalitate în 2021 ca profit. Topul profiturilor continuă cu o parte din media grupului Digi (Campus Media, adică Digi 24 şi posturile de radio aferente), cu România TV şi cu grupul Clever (Prima TV şi canalele din grup).
Cea mai mare "gaură" este la Aleph News. Cât de mare e pierderea la postul lui Adrian Sârbu, în continuare.
CIFRA DE AFACERI. Pro TV şi Antenele "învârt" cei mai mulţi bani din piaţă
După cifra de afaceri, două treimi din piaţă înseamnă Pro TV şi grupul familiei Voiculescu. Împreună, înseamnă aproape 320 de milioane din toată piaţa de 486 de milioane de euro (care include toate companiile care au operează televiziuni!)
În 2021, cifra de afaceri a Pro TV a fost de 187 de milioane de euro, primul loc de departe. Antena Group a contabilizat 117 milioane, iar alte 15 se adună de la businessul Antena 3 (care e pe o companie separată).
Cele două mari grupuri domină clar piaţa. Următorul în top, pe locul 3 este Kanal D, cu afaceri cam la jumătate în comparaţie cu Antenele: 54 de milioane de euro anul trecut.
După cifra de afaceri, în 2021 vorbim de 51 de milioane de euro la grupul Clever, prin două firme care operează staţiile TV (Prima TV, Profit News, Prima Sport etc).
Cum au stat companiile care deţin posturile de ştiri, după cifra de afaceri:
- Campus Media - 16,5 milioane de euro (cu observaţia că firma operează şi Digi 24, dar şi Digi FM, Digi24 FM şi Pro FM)
- Antena 3 - 15 milioane de euro
- Ridzone (România TV) - 10,5 milioane de euro
- B1 TV - 4 milioane de euro
- Aleph Media - aproape un milion de euro
- Geopol Internaţional (deţinătorul licenţei Realitatea Plus) - 10.501 euro
DUPĂ PROFIT. Pro TV şi Antenele, aproape la egalitate anul trecut. Aleph, cea mai mare pierdere
Pro TV este cea mai profitabilă companie media de televiziune din România. A avut un profit de 40,4 milioane de euro în 2021.
Anul trecut, Antenele au fost aproape. Împreună, Antena Group plus Antena 3 au totalizat 38 de milioane profit. Cel mai mult a afost adus de Antena TV Group (36,5 milioane de euro profit), în timp ce la Antena 3 au fost 1,6 milioane.
La Kanal D, profitul în 2021 a fost de 15 milioane de euro, iar la Clever, 1,7 milioane de euro.
Toate profiturile posturilor TV au însumat, în 2021, profituri de 104 milioane de euro, din care aproape 90 de milioane doar la primele două grupuri media mari, Pro TV şi Antenele.
Aleph News bifează cea mai mare pierdere în 2021: aproape 12 milioane de euro minus, potrivit datelor MediaExpres.
Profitul la companiile care au staţii de ştiri:
- Campus - 3,7 milioane de euro
- Ridzone (România TV) - 3,5 milioane de euro
- Antena 3 - 1,65 milioane de euro
- B1 - 670.000
- Geopol Internaţional (care deţine licenţa Realitatea Plus) - 77.000 de euro pierdere
- Aleph Media - pierdere 11,8 milioane de euro
Cifrele de afaceri şi profiturile principalelor televiziuni din România
Sursa: Anuarul MediaExpres