Skip to main content

CJI organizează un nou concurs de proiecte editoriale pentru jurnalişti. Finanţări între 10.000 şi 20.000 de dolari

 
CJI organizează un nou concurs de proiecte editoriale pentru jurnalişti. Finanţări între 10.000 şi 20.000 de dolari

Concurs de proiecte editoriale pentru ziarişti. Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), cu sprijinul Internews anunţă un nou concurs de proiecte editoriale. Acestea vor putea fi susţinute cu finanţări cuprinse între 10.000 şi 20.000 de dolari, în funcţie de categoria de proiecte editoariale în care se încadrează.

Publicitate

Cine poate aplica pentru proiect şi până când?

Redacţiile de presă naţionale, regionale sau locale, inclusiv cele de limbă maghiară, indiferent de dimensiunea lor pot depune aplicaţii pentru până la 3 proiecte editoriale (care se pot încadra în oricare dintre cele trei categorii de mai jos sau în toate) până pe 2 iunie 2023, ora 23:59 EET, la adresa de email [email protected]

Toate informaţiile necesare pentru a realiza aplicaţiile se găsesc în documentul de aici (criterii de eligibilitate, sugestii de teme, costuri acoperite, criterii de evaluare, proces de selecţie etc.).

Cele trei redacţii selectate vor avea la dispoziţie şase luni pentru a documenta, scrie/ produce şi publica (inclusiv traduce) subiectele propuse, după semnarea acordurilor de finanţare (iulie – decembrie 2024). Publicarea materialelor trebuie să fie distribuită în mod rezonabil în acest interval de timp.

Cine va coordona redacţiile selectate?

Redacţiile româneşti selectate vor lucra la producerea conţinutului media sub coordonarea jurnalistului Vlad Stoicescu (co-fondator Dela0 & Să fie lumină, co-realizator al formatului Judecata de Acum) care asigură managementul editorial al proiectului în România.

Ce proiecte se caută?

Proiecte editoriale transfrontaliere care să documenteze teme importante identificate la nivel local/regional/naţional, comune la nivel transfrontalier în ţările din cadrul proiectului EPIC (Armenia, Georgia, Ungaria, Polonia, România, Slovenia şi Ucraina) şi care au potenţialul de a contracara dezinformarea. 

Proiectele trebuie să aibă un focus clar şi un obiectiv bine definit. Instituţiile media trebuie să producă proiecte editoriale, documentate în profunzime, ce vor conţine o serie de minimum două materiale unite de o temă comună sau un subiect mai amplu împărţit în mai multe episoade.

În cadrul acestui concurs de proiecte, aplicanţii trebuie să producă conţinut multimedia şi audiovizual care să le permită să ajungă la audienţe diverse. Acest conţinut trebuie să funcţioneze bine în mod nativ pe reţelele sociale sau să fie adaptabil pentru distribuţie, promovare şi interacţiune cu audienţe largi. 

Solicitanţii din ţările EPIC (Armenia, Georgia, Ungaria, Polonia, România, Slovenia şi Ucraina) pot propune:

a) proiecte individuale, ce pot primi finanţare de până la 10.000 USD, în cadrul cărora o singură instituţie media solicitantă să producă singură conţinut în una sau mai multe ţări din proiect. Proiectul va consta într-o serie de minimum două materiale pe un singur subiect sau care au o temă comună.

b) proiecte colaborative, ce pot primi finanţare de până la 20.000 USD, în cadrul cărora solicitanţi din cel puţin două ţări incluse în proiect să producă conţinut în cadrul unui proiect comun. Proiectele colaborative vor consta într-o serie de minimum două materiale pe un singur subiect sau pe o temă comună. Conţinutul poate fi produs în mod colectiv de către o echipă de jurnalişti de la toţi partenerii media, sau aceştia pot conveni să îşi împartă producţia, fiecare partener realizând diferite materiale sau părţi din serie. 

c) relatări din sau despre Ucraina documentate folosind resursele UkraineWorld, ce pot primi finanţare de până la până la 10.000 USD. Călătoriile pe linia frontului, în zonele de luptă activă şi în alte zone cu risc extrem de ridicat nu vor fi finanţate de EPIC.

Ce propuneri sunt descalificate automat?

Conţinutul produs în cadrul proiectului nu trebuie să reproducă sau să disemineze naraţiuni de informare greşită, dezinformare, propagandă sau informaţii neverificate şi care nu sunt factuale.  

Conţinutul produs în cadrul proiectelor selectate spre finanţare nu poate fi rezultatul unor înţelegeri comerciale, al unor acţiuni de PR sau publicitate, al unor sponsorizări sau trocuri.  Conţinutul care susţine partide politice, candidaţi sau campanii nu va fi luat în considerare. De asemenea, nu vor fi susţinute articolele de tip „clickbait”, dar nici articolele scurte, „la zi”, despre accidente şi urgenţe de mică amploare, ştirile tabloide, materialele de divertisment etc.

Mai multe detalii, pe site-ul cji.ro

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus