Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, în şedinţa de astăzi, schimbările de denumire şi noile sigle pentru posturile Pro 2, Pro Gold şi Pro X. Dar şi o uşoară modificare de siglă a postului Pro Cinema.
Astfel, Pro 2 şi Pro Gold, televiziuni care se adresează publicului feminin, vor reveni la vechile denumiri, Acasă şi Acasă Gold. În plus, Pro X, care este fostul Sport.ro - televiziune dedicată publicului masculin, îşi va schimba denumirea în Pro Arena.
Prezent în faţa membrilor CNA, Florin Turcilă, din partea Pro TV, a subliniat că motivul schimbărilor este acela de a avea „nişte canale cu o identitate separată de canalul principal”.
El a mai explicat că odată cu schimbarea de denumire, va creşte şi producţia locală pentru posturile de televiziune şi vor dispărea reluările de la Pro TV. Spre exemplu, a anunţat două noi emisiuni culinare pentru Acasă: Mâncare pe care şi Masterchef: Restul e plăcere.
Întrebat când se va trece la noile denumiri, Turcilă le-a răspuns membrilor CNA că „în curând”.
Florin Turcilă, reprezentantul Pro TV, despre noile transformări:
„Schimbările de denumire ale canalelor sunt dictate, de fapt, de schimbările de conţiunt pe care avem de gând să le facem în cananelel noastre tematice.
În sensul că mărim numărul de producţii specifice locale pentru fiecare dintre aceste canale. Reducem numărul de conţinut care în perioada anterioară trecea de la Pro TV la celalalte canale, acele reluări. Practic fiecare dintre aceste canale va deveni mult mai diferit faţă de celalte, încercând să ne atingem ţinta de a avea nişte canale cu o identitate separată de canalul principal.
De aici şi dorinţa şi necesitatea de a trece la nişte sigle şi denumiri de brand non-Pro, cu excepţia unora cum este Pro Cinema care este deja consacrat, mă refer aici la cele două canala Acasă. În aceste canale se va investi în conţinut specific, ceea ce credem noi că, în urma experienţei din perioada anterioară, va fi în asentimentul telespectatorilor noştri.
Privitor la Pro Cinema, este o schimbare minoră de siglă, aproape insesizabilă, dar este modificat fontul şi menţiunea.
Singurul element care arată apartenenţa posturilor la acelaşi grup este în partea grafică acel punct pe care l-am păstrat în siglele actuale.”
Care au fost principalele modificări aprobate de CNA:
-
Pro 2 îşi modifică denumirea şi sigla în Acasă. Apare o schimbare şi în structura de programe. Creşte producţia proprie de la 21%, la 23%.
-
Pro Gold se modifica în Acasă Gold. Structura de programe se modifică în zona de procente rezervate operelor audiovizuale româneşti şi europene. De la 48 la sută a scăzut la 40.
-
Pro Cinema îşi modifică sigla. Producţia proprie se modifică de la 5%, la 13%.
- Pro X se modifica în Pro Arena. Modificarea structurii de programe la producţie proprie avea 55%, acum va coborâ la 46%. Scad programele de informare de la 13%, la 6%.
Cum arată noile sigle, prezentate la CNA:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Pentru ca supara adevarul angajatule antenist ha
Si postacii abereaza. Nu raspund la comentarii si intrebari. Ha.
Exact. Apa de ploaie programul Antenutei Zero. Grila lor e apa de ploaie.
În cazul Acasă, există online o variantă cu același font pe care l-au avut prin 2012-2016, „Acasă” scris cu alb și deasupra acel val celebru de la lansare adăugat cu roșu – aceasta ar fi trebuit păstrată (și Happy a copiat varianta asta, dar răsturnată), evident lângă, în dreapta, se putea atașa discret și acel punct al lor. Valabil și pentru Acasă Gold, deasupra ar fi mers acel val, însă cu auriu, doar pe textul Acasă, și lângă punctul + Gold în afară. Pe Acasă Gold nu înțeleg ce e GOLD, pentru că difuzează doar turcisme și indiene din prezent, aveau atâtea seriale latine, romance în trecut... Mai bine se prezintă DIVA care nu știu cât mai amână cu HD-ul, totuși.
La Pro TV, Pro Cinema, punctul să fie scos în evidență – albastru, respectiv mov. Iar la Pro Arena, în loc de punct să apară din nou bila cu roșu & verde & albastru de la Sport.ro între PRO și ARENA. S-ar fi diferențiat mult mai bine, așa au doar un text gri peste tot, nimic specific postului.