Skip to main content

Povestea piesei Macarena. Erika Isac: „Am încercat să expun în versuri realitatea abuzurilor şi realitatea victimelor cu care se confruntă, din păcate, toată lumea (...) „Macarena nu a fost o schemă de marketing”

 
Povestea piesei Macarena. Erika Isac: „Am încercat să expun în versuri realitatea abuzurilor şi realitatea victimelor cu care se confruntă, din păcate, toată lumea (...) „Macarena nu a fost o schemă de marketing”

VIDEO. Povestea piesei virale Macarena. Cum a gândit Erika Isac melodia care a devenită virală în online? Se aştepta ca melodia să aibă succes? Au deranjat-o comentariile oamenilor? A fost sau nu Macarena o strategie de marketing?

Publicitate

„Nu mi-am dorit să fie hit, nu mi-am dorit să fie virală, nu mi-am dorit să fie în niciun fel.

Mi se părea că este nevoie de genul ăsta de piesă pe piaţă şi simţeam că eu pot să fac pentru că o simt”, spune cântăreaţa.

Ea a mai spus că „Macarena nu a fost o schemă de marketing (...) Când încerci să simulezi o imagine nu poate să aibă efectul pe care l-a avut Macarena, pentru că întotdeauna lucrurile mari vin din suflet”, a continuat ea.

Erika Isac are 24 de ani, cântă de la şase ani şi a participat la mai multe concursuri şi show-uri de televiziune cum ar fi X-Factor şi Splash! Vedete la Apă. În urmă cu câteva zile a lansat piesa Macarena, care a atras reacţii pozitive şi negative din partea oamenilor.

Ce şi-a propus să transmită prin Macarena?

„Ce am vrut să transmit prin Macarena nu a fost nimic mai mult decât ştirile pe care le văd la televizor şi tot ce se întâmplă în jurul nostru de foarte mulţi ani de zile.

Am încercat să expun în versuri realitatea abuzurilor şi realitatea victimelor cu care se confruntă, din păcate, toată lumea. Şi mi-am dorit să se facă auzit un astfel de mesaj, pentru că e foarte importantă siguranţa femeilor.”

Artista a venit în studioul Paginademedia şi a dezvăluit care este povestea din spatele hitului Macarena. Reamintim că această melodie ocupă locul întâi în trending YouTube.

„Eu de când am decis să lansez această piesă mi-am imaginat că vor fi reacţii de toate tipurile şi cu siguranţă m-am aşteptat şi la hate. Nu e prima oară când mă confrunt cu reacţii negative din partea publicului.

M-am confruntat de-a lungul timpului din diverse motive, fie pentru cum arăt, fie după cum îmbrac, fie după cum cânt, fie după de ce cânt, ce cânt. Dar de data asta să ştii că se simte diferit, pentru că reacţiile negative nu m-au atins de nicio culoare.

Pentru că reacţiile pozitive au fost într-un număr atât de mare încât reacţiile negative le-am privit ca pe o frustrare am.” 

Detalii, în continuare:

Cum a gândit piesa?

„Cumva este în mine partea asta activistă. Dau mereu share la diverse lucruri care se întâmplă nu numai în România, peste tot cumva. Şi nu e prima piesă care include cumva un mesaj social, dar în momentul în care am scris piesa asta, e scrisă, cel puţin jumătate din ea, este scrisă încă din vară, din iulie - august.

Eram în studio şi nu aveam foarte multă încredere încă în mine şi în ce scriu la momentul respectiv şi am zis că mie nu-mi place, nu vreau să mai aud de ea niciodată, nerealizând la momentul respectiv ce am scris de fapt.

Câteva luni mai târziu eram cu managerul meu în maşină mergând spre un concert şi dădeam play la piesele pe care le-am mai făcut în ultimul tim, şi am dat de această piesă.

Şi ascultam, şi ne uitam amândoi în gol şi am avut un moment în care ne-am intersectat intersectat privirile şi am realizat ce înseamnă piesa asta şi adevărul este că unul dintre motivele foarte importante pentru care această piesă este astăzi pe YouTube, este managerul meu, pentru că ceva din reacţia lui mi-a dat un impuls foarte mare, pentru că simţeam exact în acelaşi timp şi el a venit fix ca o completare perfectă în momentul respectiv.

Adică am simţit exact ce trebuie în acelaşi timp şi am zis că eu când mă întorc de la Oradea, că mergeam spre concert la Oradea, eu mă întorc în studio şi vreau să fac piesa asta şi vreau să lansez. Pur şi simplu am luat decizia, deci n-am aşteptat să văd cum voi scrie restul piesei.” 

Piesa este scrisă 100% de Erika şi este bazată şi pe experienţele ei 

„Piesa asta este bazată şi pe experienţele mele în mod evident, pentru că sunt femeie, şi din păcate este bazată pe experienţa tuturor femeilor din jurul meu.

Din fericire am avut norocul de a nu trece prin abuzuri teribil de grave, tip viol şi ce altceva am mai menţionat în piesă, dar sunt alte femei care au trecut şi nu pot să rămân ignorantă la chestia asta, pentru că sunt o fire, deşi mă prezint a fi o femeie destul de puternică pe picioare, cu curaj, cum ar spune unii, pentru că am lansat piesa asta, sunt în acelaşi timp o fire foarte sensibilă.

Şi nu sunt genul de om care poate să treacă vreodată peste necazul altuia. Mereu mă implic cumva şi în probleme prietenilor mei, dar şi în ale străinilor aparent, pentru că sunt femeie (...).

Este un cumul format din foarte multe poveşti, fie trăite personal, fie de oameni apropiaţi, fie de străini pe la televizor sau străini de acum 50-100 de ani.” 

„Mie nu mi se pare că femeia trebuie să fie într-un anume fel ca să fie femeie adevărată” 

„Piesa asta zice mai mult decâ doar despre abuz, vorbeşte şi despre dublu standard şi despre cum femeile trebuie să fie într-un anumit fel, pentru că dacă nu sunt înseamnă că nu sunt femei adevărate (...).

Eu m-am confruntat de-a lungul timpului cu termenul ăsta de dublu standard, pentru că n-am fost tipul de femeie fragilă, cumva foarte timidă (...).

Eu mereu am o părere, mereu am ceva de spus şi oamenii din jurul meu mă şi descriu ca fiind impulsivă, poate acidă şi cu păreri. Eu mereu deschid gura, mereu am ceva de spus.

Şi am şi scris în piesă despre tipul ăsta de comportament din partea oamenilor din jurul meu, că femeia nu înjură, nu se bate, femeia trebuie să calce şi să spele şi să ajute. Eu nu sunt aşa.

Mie nu mi se pare că femeia trebuie să fie într-un anume fel ca să fie femeie adevărată. Suntem toţi foarte diferiţi şi mi se pare că atâta timp cât nu faci rău altor oameni din jurul tău, eşti exact bărbat adevărat sau femeie adevărată.” 

„Înainte s-o lansez am zis că pe mine nu mă interesează ca piesa asta să aibă succes” 

„Nu m-a interesat nicio secundă şi cred că asta a generat reacţia total opusă a ceea ce-mi doream eu. Nu mi-am dorit să fie hit, nu mi-am dorit să fie virală, nu mi-am dorit să fie în niciun fel.

Mi se părea că este nevoie de genul ăsta de piesă pe piaţă şi simţeam că eu pot să fac pentru că o simt.” 

Interviul lunii este un Proiect Paginademedia susţinut de Banca Transilvania.

VIDEO. Povestea viralului Macarena

Cum s-a concretizat ilustrarea vizuală a clipului?

„Eu aveam nişte idei pentru clip, dar eu am mai dat ideea clipurilor mele de până acum, aproape de fiecare dată. Cumva ideea principală pleca de la mine sau alte cadre subiectiv.

Doar că acuma am avut nişte idei care nu mi se păreau suficient de bune. Nu mi se părea că ce gândisem eu ar putea să penetreze exact aşa cum trebuie fiecare parte a piesei sau mesajul în sine.

Şi le-am zis mână liberă, doar că vreau să fie scandalos. Şi când zic scandalos, oamenii ar putea să creadă că sunt lucruri, că am făcut asta special ca să se viralizeze. Nu. Voiam ca acest clip să fie la fel de şocant ca şi piesa, pentru că e cumva ceva nou.

Nu se scot piese cu mesaj social neapărat în fiecare zi şi am zis că vreau să fie mare, să fie ceva mare (...) clipul nu este gândit 100% de mine.” 

Cu ce scop s-a folosit limbaj licenţios în piesă?

„Eu vorbesc dur în viaţa de zi cu zi. Bineînţeles nu înjur la fiecare pas sau seva de genul. Dar cred că este cazul să acceptăm că toţi avem un limbaj licenţios la ordinea zilei de foarte multe ori şi pur şi simplu am vrut ca piesa să fiu reală aşa cum sunt eu, şi să să evidenţieze cumva furia pe care am avut-oscriind piesa asta şi lansând-o.

De fapt nu sunt decât vocile victimelor de-a lungul anilor. Pur şi simplu. Iar dacă vorbeşti cu o victimă nu va lăsa capul în jos, probabil va fi plină de furie.

Eu asta mi-am dorit, iar limbajul licenţios aici vine iarăşi din dublul standard pe care îl urăsc din tot sufletul meu. Deci oricine care a comentat legat de limbajul meu ar fi bine să nu fi ascultat niciodată Paraziţii, B.UG Mafia, Snoop Dog, etc.” 

„Macarena nu a fost o o schemă de marketing” 

„Este o prostie. Când încerci să simulezi o imagine nu poate să aibă efectul pe care l-a avut Macarena, pentru că întotdeauna lucrurile mari vin din suflet. Asta e părerea mea.

Lucrurile mari care se întâmplă peste tot şi oriunde indiferent de domeniu, vin dintr-un spaţiu real.

Macarena nu a fost o schemă de marketing. Clipul ăsta nu a fost o schemă de marketing. După cum ţi-am spus şi la început, nu am scos Macarena ca să fie hit.

Am privit-o ca content şi atât, pentru că nu mă aşteptam ca oamenii să o primească atât de bine. Şi de asta am spus că am subestimat publicul drastic.” 

Ce mesaj a vrut să transmită Erika Isac prin Macarena?

„Ce am vrut să transmit prin Macarena nu a fost nimic mai mult decât ştirile pe care le văd la televizor şi tot ce se întâmplă în jurul nostru de foarte mulţi ani de zile.

Am încercat să expun în versuri realitatea abuzurilor şi realitatea victimelor cu care se confruntă, din păcate, toată lumea. Şi mi-am dorit să se facă auzit un astfel de mesaj, pentru că e foarte importantă siguranţa femeilor.

Este foarte importantă siguranţa tuturor, dar este important în mod special siguranţa femeilor, pentru că trăim într-o lume a bărbaţilor.” 

Citeşte şi: SPECIAL. Anatomia unui viral. Erika Isac, autoarea viralului Macarena, vine în DIRECT în studioul Paginademedia

 
 

Transcriere realizată cu soluţia Vatis.Tech

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus