Skip to main content

STUDIU DE CAZ. Europa liberă şi campania "Tu cât eşti de sincer?". Cum s-a promovat newsletterul "3 minute" cu oameni ca Melania Medeleanu, Cătălin Striblea, Marius Manole şi Marian Godină

 
STUDIU DE CAZ. Europa liberă şi campania "Tu cât eşti de sincer?". Cum s-a promovat newsletterul "3 minute" cu oameni ca Melania Medeleanu, Cătălin Striblea, Marius Manole şi Marian Godină

Avem un newsletter - "3 minute". Cum procedăm? Cum îl promovăm? Redacţia Europa liberă şi-a promovat newsletterul printr-un "exerciţiu de sinceritate". 12 poveşti despre "libertatea de a fi sincer".

Publicitate

Un concept realizat de agenţia Zaga Brand şi poveşti de la Melania Medeleanu, Simona Tache, Ciprian Muntele, Cătălin Striblea, Marian Godină, Paula Rusu, Diana Popescu, Roxana Sunica, Andreea Remeţan şi Ada Docea.

Campania de promovare a adunat, într-o lună, în jur de o mie de abonaţi ai newsletterului 3 minute.

Înainte de alte detalii, ce au povestit cei implicaţi în campanie?

Melania Medeleanu a vorbit despre bunicul ei şi un moment de sinceritate încărcat cu durere. Ea şi-a asumat rolul de mesager, fiind cea care avea să-i spună acestuia că va rămâne fără picior.

"Nu mi-am dorit nicio secundă acel moment de sinceritate. Aş fi vrut să-l mint, să-l amăgesc, să mă mint, să mă amăgesc. Dar numai adevărul putea să-l salveze.

Am primit cu oarecare teamă provocarea prietenilor de la Europa Libera de a vorbi despre libertatea de a fi sincer. Pentru că ştiu că, de-a lungul timpului, libertatea asta a venit cu un preţ – mai ales când opinia mea e diferită de a altora. Azi ştiu însă că ce am pierdut fiind sinceră, cu mine şi cu alţii, e mai uşor de gestionat decât ce aş pierde fiindu-mi frică de adevăr."

Asemeni Melaniei, şi Marius Manole a împărtăşit un moment de sinceritate dificil. După ce s-a pregătit intens pentru un rol, a primit o reacţie neaşteptată din partea colegei de scenă, Oana Pellea. 

"Oana s-a oprit, şi-a pus haina, şi-a luat geanta şi cu o smerenie pe care am văzut-o doar la actorii mari, fără să mă privească în ochi, a spus: „Dacă el are de gând să joace aşa, eu pot să şi plec acasă”. Am simţit că mi se taie picioarele, îmi venea să intru în pământ de ruşine. Am întrebat ce nu e bine şi a răspuns că am un regizor. 

În secunda aia am reevaluat tot parcursul meu de până atunci. Tot ce făcusem în teatru şi tot ce pierdusem de-a lungul timpului din cauza faptului că lucram prea mult şi nu mai dădeam importanţă lucrurilor".

Iar jurnalistul Cătălin Striblea a povestit cum mama sa, în perioada comunistă, a făcut scandal vânzătorilor care au refuzau să le dea pâine ţăranilor.

"Mama nu s-a ferit să spună lucrurilor pe nume. Iar în casă mi-a spus mereu ce sunt sinceritatea şi libertatea. Pe care le exersam toţi trei ascultând Europa Liberă. Erau minutele alea când adevărul îţi dădea curaj să poţi spune şi tu ce este corect şi drept. Mi-am adus aminte de toate astea acum când Europa Liberă, într-o lume digitală, mi-a trimis mesajul său. Este o garanţie pentru aceeaşi libertate şi sinceritate. Dar şi pentru un jurnalism de cea mai bună calitate".

La fel a procedat şi poliţistul Marian Godină. El a povestit unul dintre momentele sale de sinceritate cu un superior de-al său.

‘Domnule Godină, între noi există momentan o diferenţă de studii, aşa că vă rog să vă vedeţi locul’.

Cu mingea ridicată la fileu, replica a venit spontan, sub privirile exasperate ale şefului meu, care spera să nu-i răspund nimic şefului mai mare.
-Aici aţi punctat foarte bine, cea mai mare diferenţă de studii dintre noi e că eu am absolvit o şcoală de poliţie. (Omul era încadrat direct, ceva inginer într-un domeniu fără vreo legătură cu poliţia).

Oamenii nu mai spun lucrurilor pe nume

Elena Vijulie Tănase, director Europa Liberă România:

„E adevărat că în România, din cauza obişnuinţei minciunii capătate în comunism, politicienii par mai predispuşi să mintă decât cei din ţări cu guvernări mai performante. 

Dar în România nu mint numai politicienii. Există o reţinere generală de a spune lucrurilor pe nume. Există temeri, deseori supra-evaluate, că dacă spui adevărul ţi se întâmplă ceva rău.“

Campania de comunicare s-a desfăşurat pe o perioadă de 30 de zile şi a fost derulată de agenţia de comunicare Zaga Brand. 

Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand:  

“Pentru noi a fost o onoare faptul că am câştigat contul de comunicare Europa Liberă România. Este vocea libertăţii cu care au crescut bunicii şi părinţii noştri care acum, din radioul cu care ne-am obişnuit, a devenit o platformă multimedia de ştiri. 

E rândul generaţiei noastre să fim atenţi la Europa Liberă şi să aducem cât mai aproape de public produse jurnalistice de calitate.“

La finalul campaniei de comunicare au fost realizate o serie de filme scurte, de 3 minute, care pun în valoare poveşti personale despre libertatea de a fi sincer. 

Europa Liberă România este finanţată de Senatul Statelor Unite. Corporaţia media are sediul central la Washington şi sediul european la Praga.

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus