Examen pentru influencerii din România. Este, pe scurt, ideea principală a unui nou proiect pentru industria de comunicare de la noi, în care sunt implicate agenţii şi companii, dar şi organizaţii ca RAC şi BRAT.
După ce au lansat în toamna anului trecut Codul de Bune Practici în Influencer Marketing, Interactive Advertising Bureau România (IAB România) şi 2Performant urmează să aducă şi Programul de Certificare în Influencer Marketing.
Acest program va fi lansat în toamna acestui an. Proiectul este coordonat de Costin Cocioabă în calitate de project manager.
Ce presupune acest program de certificare? - Examen pentru influenceri
Influencerii şi creatorii de conţinut din România vor putea să dea un examen online (doar dacă vor să fie certificaţi de IAB), care va cuprinde întrebări din Codul de Bune Practici în Influencer Marketing.
„Dacă trec de acest de examen, IAB România îi va certifica cu acest program iar lucrul acesta va ajuta companiile şi agenţiile să aibă o listă cu influenceri care înţeleg industria, terminologia, precum şi mecanismele implementării unei campanii, ori legislaţia”, spun cei de la IAB România.
Pentru realizarea acestui proiect s-au implicat diferite agenţii şi companii:
Companiile sunt reprezentate de: 2Performant (Ana Toma), ca partener principal, alături de L’Oréal Romania (Mihaela Munteanu), Orange Romania (Anca Stancov), PepsiCo (Laurenţiu Ion), Samsung Romania (Ioana Mârzac-Sigarteu), Xiaomi Romania (Adrian Ştefănescu), Avocatoo (Ana-Maria Udrişte) şi Social Smart (Alexandru Negrea).
Din partea agenţiilor au răspuns afirmativ Confident Communications (Mara Gojar), Daescu Bortun Olteanu (Tudor Dăescu), Digital Star (Corina Scheianu), Golin (Roxana Dibă), Graffiti PR (Bogdan Tomoiaga), KUBIS (Vlad Popovici), MOCAPP (Florin Grozea), MSL The Practice (Oana Bulexa), Parenting Ads (Mădălina Putineanu), Publicis Romania (Andreea Lupu), Kooperativa 2.0 (Cristi China Birta), GroupM (Alexandra Constantinescu), Wavemaker (Auras Stancu), Strategic Events & Communication (Monica Munteanu), SmartPoint (Octav Ştefan), Squad (Mih Lovin) şi Talentivity (Maria Apostol).
Grupului de lucru s-au alăturat şi TikTok (Laura Savu) şi Google (Aneta Pleşa), dar şi publisheri precum Arbomedia (Andreea Pistriţu, Ionuţ Pârjolescu) şi Ringier (Andrei Ursuleanu) alături de organizaţii precum RAC (Laura Frunzetti) şi BRAT (Arina Ureche).
„Prin acest proiect ne dorim profesionalizarea şi educarea pieţei de Influencer Marketing din România. Iniţiativa îşi propune atât o autoreglementare a industriei locale de Influencer Marketing, cât şi standardizarea noţiunilor din industrie.
Avand in vedere importanţa acestui canal în mixul de comunicare digitală, credem ca este important ca brandurile sa fie informate atunci când colaborează cu creatori de conţinut şi este important sa ştie ce sa verifice la un influencer înainte de a-l contacta pentru o colaborare.
Totodata, influencerii trebuie să ştie ce aşteaptă şi ce doresc brandurile de la ei şi cum sa faca pentru ca relaţia de colaborare să se desfăşoare în mod profesional şi eficient din toate punctele de vedere”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania
Influencerii, obligaţi să marcheze publicitatea. Primul „Cod de bune practici” în influencer marketing
Codul de bune practici în influencer marketing s-a lansat în octombrie 2020. Una dintre regulile din Cod face referire la marcarea publicităţii.
Din cod:
Dacă vorbim de articolul pe blog sau site, trebuie să scrie la începutul articolului că este un conţinut sponsorizat, inclusiv când face marketing afiliat.
Dacă vorbim de conţinut video sau audio, inclusiv de podcast, divulgarea trebuie să fie menţinută suficient timp la început încât consumatorii să poată să-şi dea seama de conţinutul plătit. Mai mult, se recomandă să se introducă divulgarea şi la mijloc sau la final, în funcţie de lungimea materialului.
Divulgarea trebuie să fie făcută „above the fold”, adică înainte de butonul „more / citeşte mai mult”, indiferent dacă copy-ul permite sau nu. Altfel spus, mai întâi se face divulgarea, apoi vine povestea sau conţinutul.
Foloseşte instrumentele pe care le pune platforma la dispoziţie: Paid Content, Branded Content, Paid Partnership
Ce obiective va avea acest cod? Cu ce îi va ajuta pe influenceri?
Codul de bune practici are „obiectivul de a îmbunătăţi credibilitatea, transparenţa şi eficienţa sectorului, ajutând industria publicitară să înţeleagă provocările şi noutăţile atunci când se planifică o campanie cu influenceri.”
Componentele Codului de bune practici sunt: de educare, autoreglementare a pieţei, dar şi de unificare a noţiunilor prin identificarea diferitelor tipuri de influenceri, a platformelor sociale, a agenţiilor şi fluxului de lucru, a formatelor publicitare, preţurilor şi legalităţii privind comunicarea cu ajutorul creatorilor de conţinut.
CITEŞTE ŞI: Influencerii, obligaţi să marcheze publicitatea. Clar, la începutul materialelor. S-a lansat primul Cod de bune practici în influencer marketing
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii