Miercuri, 1 noiembrie, s-a încheiat istoria de aproape 100 de ani a Gazetei Sporturilor, utima publicaţie de sport de pe piaţa din România, dar şi unul dintre cele mai vechi titluri de la noi.
Motivul oficial al închiderii abrupte, „cu barda”, după cum a numit-o Dragoş Stanca, om de digital şi preşedinte al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), a fost declinul „drastic în vânzări care au scăzut cu 27% din 2018 până în prezent, precum şi a creşterii preţurilor la hârtie şi la serviciile de tipar”, au arătat reprezentanţii Ringier într-un comunicat de presă.
Ce distribuţie avea Gazeta Sporturilor?
Potrivit datelor disponibile pe site-ul Biroului Român de Audit Transmedia, organism ce reuneşte principalii editori de presă avea un tiraj brut de 11.600 de exemplare pe apariţie, în perioada aprilie - iunie. Cu menţiunea că tirajul „net”, cifrele exacte despre vânzări nu mai sunt publciate oficial pentru ziare din 2022.
Ca să punem în context, ziarele cotidiene cifre mai mari decât Gazeta au fost Click!, cu o medie de apariţii de 32.355 de exemplare, Libertatea şi Ziarul Lumina.
Ziarul Lumina, şi el cotidian, publicaţie aprţinând Patriarhiei Române, are o medie de 21.724 de apariţii, cu menţiunea că această publicaţie este distribuită în biserici.
Cum arată tirajele ziarelor cotidiene, cu distribuţie naţională, în România (aprilie - iunie 2023, tiraj brut):
- Click - 32.355 media de exemplare, tiraj brut
- Ziarul Lumina - 21.724
- Libertatea - 19.262
- Gazeta Sporturilor - 11.678
- Adevărul - 4.506
- Jurnalul - 4.244
- Ziarul Financiar - 1.934
SURSA: BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia
Ringier Sportal, companie înfiinţată la preluarea Gazetei Sporturilor, a avut profit după primii doi ani
Gazeta Sporturilor a fost cumpărată în 2018, de la familia Voiculescu, de o asociere de companii, grupul elveţian Ringier şi compania bulgară Sportal Media Group. Astfel s-a înfiinţat Ringier Sportal SRL, în martie 2018, care urma să editeze publicaţia de sport.
La momentul respectiv, Gazeta Sporturilor vindea, în medie, 20.000 de exemplare pe zi, după cum anunţau oficialii companei.
Ringier Sportal a fost o companie care a pornit cu o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, şi o pierdere de 86.400 de euro (ca orice companie la început de drum).
Abia după doi ani, în 2020, Ringier Sportal a intrat pe profit. La o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, editorul GSP a avut un profit de aproape 300.000 de euro.
În 2022, ultimele date disponibile la Ministerul de Finanţe, Ringier Sportal a avut o cifră de afaceri de 6,6 milioane de euro şi un profit de 482.000 de euro. Tot datele de la M Finanţe arată că anul trecut Ringier Sportal a avut un număr mediu de 61 de salariaţi.
Citeşte şi: NUMĂR ISTORIC. Libertatea pe hârtie este azi ...ultima ediţie a Gazetei Sporturilor. Număr special cu 18 pagini dedicate GSP. Plus o caricatură de adio semnată Headvertising
Citeşte şi: Dezvăluiri în GSP din conflictul jurnalişti vs comercial la Ringier. „Ni s-a cerut să dăm doar numele comercial al competiţiilor sportive”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro