Google vrea să le arate publicaţiilor ce înseamnă „viaţa” fără...Google. Compania Google testează eliminarea articolelor de ştiri ale publicaţiilor europene din rezultatele de căutare pentru a analiza impactul asupra traficului şi experienţei utilizatorilor, notează publicaţia The Verge.
Într-o mişcare ce ar putea influenţa semnificativ relaţiile cu editorii şi Uniunea Europeană (UE), Google a demarat un test prin care elimină ştirile publicate de editorii din UE din rezultatele de căutare. Scopul experimentului, potrivit Google, este de a evalua cum afectează eliminarea acestor articole traficul pe site-urile respective şi experienţa generală de căutare.
Testul va viza doar o parte din utilizatori: articolele de ştiri europene vor fi eliminate din căutări, din Google News şi din Google Discover pentru 1% din utilizatorii din Belgia, Croaţia, Danemarca, Franţa, Grecia, Italia, Ţările de Jos, Polonia şi Spania. Google a precizat că testul este „limitat în timp” şi a fost iniţiat ca răspuns la solicitările reglementatorilor şi ale editorilor din UE pentru a obţine mai multe date despre impactul conţinutului de ştiri în căutări.
Google va continua să afişeze rezultate de la publicaţii şi site-uri de ştiri din afara UE şi va relua afişarea articolelor europene la încheierea testului.
Experimentul pare, însă, să transmită şi un avertisment: la finalul perioadei de test, editorii europeni vor vedea cât trafic ar putea pierde în absenţa Google, notează publicaţia The Verge. În plus, compania poate obţine informaţii despre cât de important este, de fapt, conţinutul de ştiri pentru utilizatori – o întrebare pe care şi Facebook şi-a pus-o anterior, când a decis să renunţe la secţiunea „Ştiri” şi la plata editorilor.
„Poate fi bine şi pentru siteurile care au fǎcut investiţii mai multe în brand/branding decåt în SEO ”
Dragos Stanca, om cu experienţă în online, cel care a şi anunţat informaţia despre măsura Google, vede şi o parte bună a acestui experiment:
Dragoş Stanca: „Pus în situaţia de a le plǎti, conform legislaţiei UE, o infimǎ parte din veniturile sale din search şi site-urilor de news pe care le indexeazǎ, compania ajunge sǎ ameninţe direct cu - pur şi simplu - delistarea tuturor publisherilor de ştiri din rezultatele de cǎutare, în toatǎ Europa. Aplauze!
Meta cocheteazǎ cu idei similare, cǎ de aia traficul din linkuri spre site-uri serioase e descurajat. (Motiv pentru care gǎsiţi ştirea / link în comentarii).
„Partea poate bunǎ a “pedepsei” ar putea exista, totuşi. Asta dacǎ penalitatea va fi mai vizibilǎ ca efect negativ pt. siteurile de clickbait şi “made for ads”, (adicǎ algoritmice, fǎcute doar sǎ vǎ fure atenţia şi deci banii irosiţi de publicitarii obsedaţi de costuri mici pt. un reach cât mai maaaaare).
De asemenea, poate fi bine şi pentru siteurile care au fǎcut investiţii mai multe în brand/branding decåt în SEO + scris despre orice prostie, doar pentru cǎ asta se “cere” în Google Trends”.
Nu e prima dată când Google „îţi arată muschii”. A eliminat în trecut link-uri către site-urile de ştiri din California ca răspuns la legea „Journalism Preservation Act” şi a ameninţat cu măsuri asemănătoare în Canada.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro