Skip to main content

Schimbare majoră. Samsung are o nouă agenţie de PR după un deceniu cu The Practice. Ce spun despre noul parteneriat Simona Panait, director de marketing Samsung, şi noua agenţie

 
Schimbare majoră. Samsung are o nouă agenţie de PR după un deceniu cu The Practice. Ce spun despre noul parteneriat Simona Panait, director de marketing Samsung, şi noua agenţie

Schimbare de agenţie. Compania Samsung îşi schimbă partenerul local pe partea de comunicare strategică şi PR. După o colaborare de mai bine de 10 ani cu The Practice, compania specializată pe tehnologie va lucra din această lună cu GRF+.

Publicitate

Selecţia s-a făcut în urma unui pitch pe care Samsung l-a organizat în această primăvară şi la care au participat cele mai puternice agenţii de la noi, după cum a dezvăluit pentru Paginademedia.ro Simona Panait, director de marketing la Samsung

„Procesul de selecţie ne-a demonstrat că piaţa comunicatorilor din România e pregătită să susţină campanii de PR şi influencer marketing ambiţioase, cu impact măsurabil. Şi că pentru noi era momentul potrivit de a selecta un nou partener alături de care să explorăm modalităţi de a ne conecta cu universul iubitorilor de tech şi de a aduce valoare pentru ei, dar şi pentru societate, prin tehnologie şi inovaţie: Graffiti Plus”, a declarat Simona Panait.

Irina Ciocan-Stănescu, CEO GRF+, a declarat la rândul ei pentru Paginademedia.ro că „Începând cu luna iulie, oferim consultanţă strategică în comunicare corporate şi de brand pentru Samsung. Vom dezvolta strategia şi vom susţine implementarea campaniilor de comunicare, a celor de influencer marketing, a parteneriatelor şi a evenimentelor organizate de brand.”

Cum s-a ajuns aici? Paginademedia.ro prezintă în continuare interviul acordat de Simona Panait, Director de Marketing, Samsung Electronics România & Bulgaria, şi Irina Ciocan-Stănescu, CEO GRF+: 

Paginademedia.ro: De ce a decis Samsung că este nevoie de o schimbare de agenţie?

Simona Panait:  Într-o industrie dinamică şi extrem de competitivă, cum e tehnologia, este esenţial să ne asigurăm că rămânem relevanţi şi inovatori în toate aspectele operaţionale, inclusiv în strategia noastră de comunicare. În acest scop, procesele interne ale Samsung prevăd evaluări periodice ale furnizorilor actuali şi potenţiali.

În primăvară ne-am aflat într-un astfel de moment şi am organizat un pitch la care au participat unele dintre cele mai puternice agenţii de comunicare din ţară.

Procesul de selecţie ne-a demonstrat că piaţa comunicatorilor din România e pregătită să susţină campanii de PR şi influencer marketing ambiţioase, cu impact măsurabil. Şi că pentru noi era momentul potrivit de a selecta un nou partener alături de care să explorăm modalităţi de a ne conecta cu universul iubitorilor de tech şi de a aduce valoare pentru ei, dar şi pentru societate, prin tehnologie şi inovaţie: Graffiti Plus.

După ani de parteneriat, mulţumim echipei MSL The Practice pentru colaborarea de până acum şi suntem entuziasmaţi de oportunităţile şi provocările pe care le vom întâlni alături de GRF+.

Paginademedia.ro: Ce a determinat Samsung să aleagă GRF+ agenţie de PR ca nou partener în România?

Simona Panait: Am ales GRF+ ca partener de comunicare corporate şi de brand a Samsung pentru energia echipei, pentru viziunea integrată şi pentru orientarea către impact cuantificabil în business al strategiilor de comunicare. La fel ca echipa noastră, GRF+ gândeşte şi transformă în realitate campanii de impact, care nu doar aduc brandul mai aproape de comunităţi, ci şi susţin acţiuni pentru un viitor mai bun.

Irina Ciocan-Stănescu: Parteneriatul cu Samsung ne entuziasmează şi ne responsabilizează, în egală măsură. Samsung e o organizaţie globală impresionantă, dar, mai mult decât atât, e un brand local relevant, renumit pentru viziunea pe care o pune în parteneriate şi pentru creativitatea soluţiilor. Standardele sunt ridicate şi ne bucurăm să fim cei care vor duce mai departe spiritul #DoWhatYouCant al brandului.

Paginademedia.ro: Care sunt serviciile pe care le va oferi agenţia?

Irina Ciocan-Stănescu: Începând cu luna iulie, oferim consultanţă strategică în comunicare corporate şi de brand pentru Samsung. Vom dezvolta strategia şi vom susţine implementarea campaniilor de comunicare, a celor de influencer marketing, a parteneriatelor şi a evenimentelor organizate de brand.

Paginademedia.ro: Ce obiective aţi stabilit împreună cu Samsung pentru acest parteneriat?

Irina Ciocan-Stănescu şi Simona Panait:  Parteneriatul nostru va fi bazat pe co-design şi îndeplinirea creativă a obiectivelor utilizând date şi tehnologie, cu scopul de a aduce impact în iniţiativele de comunicare, dar şi în comunitate.

Mai concret, ne propunem să aducem un nou nivel de relevanţă culturală conversaţiilor din jurul brandului şi să promovăm dialoguri constructive despre tehnologie şi impactul pozitiv pe care aceasta îl poate avea în vieţile oamenilor.

Paginademedia.ro: Există proiecte specifice sau campanii pe care le aveţi deja în plan pentru viitorul apropiat? Când vom vedea primele rezultate ale colaborării?

Simona Panait: Prima campanie lucrată împreună este cea de PR şi influencer marketing pentru lansarea noilor Galaxy Z Fold6 şi Galaxy Z Flip6, alături de Galaxy Buds3 şi Galaxy Buds3 Pro.

Alături de jurnalişti şi influencerii din Team Galaxy, am descoperit modul în care noua serie Galaxy Z deschide următorul capitol al Galaxy AI prin valorificarea celui mai flexibil şi versatil design conceput pentru a facilita o gamă de experienţe mobile unice, atât de productivitate, cât şi de creativitate.

În cadrul aceluiaşi eveniment, am prezentat noile Samsung Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra şi Galaxy Ring, care le oferă oamenilor noi experienţe inteligente conectate şi contribuie la îmbunătăţirea stării lor sănătate şi bunăstăre zilnică, extinzând capacităţile Galaxy AI.

Ne propunem ca împreună, în echipa Samsung şi GRF+, să arătăm cum inteligenţa artificială poate fi folosită util şi responsabil, pentru mai multă eficienţă, pentru a ne susţine creativitatea şi pentru mai mult timp pus în pasiunile noastre.

Mai departe, vom fi alături de Jocurile Olimpice Paris 2024, de BRAND MINDS, pentru cel mai mare summit de business din Europa Centrală şi de Est, şi vom fi prezenţi la Innovation for All (IFA) Berlin. Acestea sunt doar câteva dintr-o serie de proiecte prin care ne propunem să ne conectăm cu iubitorii de tehnologie, cărora le pregătim şi surprize.

Paginademedia.ro: Cum e împărţit contul pe agenţii, inclusiv creaţie, media, marketing?

Simona Panait: Facem echipă cu Leo Burnett pentru creatie şi strategie de brand, Starcom e agenţia noastră de media, iar Centrade-Cheil pentru Social Media.


Paginademedia.ro:  Sesizaţi diferenţe între publicul din România vs alte ţări în materie de consum de tehnologie dar şi cum reacţionează la nivel de marketing?

Simona Panait: Consumatorii români sunt early adopters când vine vorba de tehnologie şi putem vorbi de o relaţie proporţională între early adopters şi segmentul de produse premium (în cazul telefoanelor - vorbim de smartphones de peste 600 de euro).

Segmentul premium are o dinamică diferită în România faţă de cea din Europa, în general, el fiind într-o creştere mult mai rapidă în ultimii doi ani. Utilizatorul român este în medie mai conectat (Romania are şi printre cele mai rapide viteze de internet din lume), mai bine informat, cu standarde tot mai bine conturate şi foarte interesat de tehnologie de ultimă generaţie.

Nu doar piaţa telefoanelor de peste 600 de euro creşte, ci şi a celor super premium, de peste 1,000 de euro. Această tendinţă ne arată că românii îşi doresc să aibă o experienţă mai bună de utilizare şi tocmai pentru că au fost mereu interesaţi şi pasionaţi de tehnologie, sunt dispuşi să investească în produse care să îi ajute şi mai mult în viaţa de zi cu zi, să le simplifice activităţile şi să îi susţină în zona de productivitate sau creativitate, precum AI.

De altfel, şi în relaţie cu subiectul inteligenţei artificiale ultimul studiu Samsung realizat de Kantar arata că publicul premium este mai informat cu privire la AI şi cu o rată de adopţie mai rapidă. 85% dintre aceştia consideră că AI-ul poate fi un partener valoros la locul de muncă, complementând aptitudinile pe care le au oamenii. Aproximativ 70% dintre cei din acest segment sunt de acord că AI-ul le economiseşte timp, ajutând la reducerea activităţilor repetitive. Iar cca. 60% dintre ei declară că deja au început să integreze tool-uri cu AI în viaţa lor de zi cu zi, prin intermediul asistenţilor virtuali digitali sau a aplicaţiilor de monitorizare a sănătăţii.

Pentru Samsung, anul 2024 marchează anul inteligenţei artificiale, o tehnologie în care compania investeşte de mulţi ani şi în care inovaţiile continue pe care le aduce şi parteneriatele strategice încheiate reuşesc să conducă la revoluţionarea pieţei de tehnologie şi nu numai.

În acelaşi timp, o dată cu avansul acestui subiect pe agenda de discuţii, este important să ne concentrăm şi pe cum putem folosi inovaţiile tehnologie pentru o viaţă mai sustenabilă, cum le utilizăm mai responsabil, şi cum le transformăm în instrumente care aduc plus valoare şi ne fac viaţa mai uşoară zi de zi.

Paginademedia.ro: Cât contează influencerii şi cât celelalte canale în mixul de comunicare al Samsung?

Simona Panait: Deşi campaniile noastre pornesc mereu de la tehnologie şi inovaţie, ele sunt, de fapt, despre felul în care acestea aduc valoare şi o experienţă pozitivă în viaţa utilizatorilor, adresând atât pasiunile, cât şi nevoile acestora. Pentru asta suntem atenţi la ce îi preocupă pe oamenii care ne folosesc produsele şi avem mereu bateria de curiozitate şi creativitate la 100%.

Ambasadorii Samsung, entuziaşti ai brandului, au un rol esenţial în a sustine acest dialog şi a transmite mesajele într-un mod autentic şi relevant pentru comunităţile lor, prin rolul lor de storytellers ai brandului. Relaţiile cu ambasadorii sunt construite pe valori si afinităţi  şi contribuie la parteneriate pe termen lung.

În plus, Team Galaxy este o echipă puternică, care se reuneşte nu doar la evenimentele de lansare locale sau globale ci şi în workshop-uri dedicate, unde colaborăm pentru a genera idei de iniţiative şi campanii cu impact pozitiv şi relevant în comunitate.

Paginademedia.ro:  Mai este lumea atentă la brand sau la caracteristici?

Simona Panait: Oamenii îşi doresc produse care să le simplifice viaţa, să le aducă valoare şi sens, să îi menţină conectaţi şi informaţi. Discuţia nu mai este doar despre cifre şi specificaţii tehnice, precum puterea procesorului sau a camerei foto. Brandul joacă rolul de co-creator de experienţe pentru cei care îl iubesc. Alături de ei, trăim vremuri extraordinare, şi, tocmai pentru ca am ajuns un nivel de inovaţie fără precedent, ne concentrăm pe experienţă, relevanţă, simplitate şi autenticitate.

Astfel, în ultimii ani, am lansat campanii care aduc motivaţie şi inspiraţie, fie că am încurajat fetele să devină gameri de top într-o lume dominată de bărbaţi, fie că am încurajat tinerii să-şi urmeze pasiunile, sau că am provocat elevii de liceu să schimbe ziua de mâine cu ajutorul celor mai noi tehnologii.

Paginademedia.ro:  Care este importanţa preţului în politica de marketing?

Simona Panait: Atunci când vine vorba despre tehnologie, fie că vorbim despre telefonul pe care-l purtăm în permanenţă cu noi sau electrocasnicele care ne transformă casa într-una inteligentă, preferinţele se pot schimba în funcţie de contextul economic prin care trecem.

Românii sunt cu adevărat curioşi şi pasionaţi de noutate, cu un ritm rapid de adoptare a tehnologiei de ultimă generaţie. De aceea, observăm în ultimii ani interesul ridicat pentru produse premium. De altfel, studiile de piaţă arată în 2023 că valoarea financiară totală a pieţei de telefoane mobile a crescut faţă de 2022, 60% fiind generată de vânzările telefoanelor premium. Asta înseamnă că avem un consumator informat şi pregătit să investească în produse de calitate. Estimările pentru 2024 arată că segmentul premium pe piaţa de smartphone-uri (peste 600 de euro) va depăşi pragul de un miliard de euro pentru prima dată. 


Paginademedia.ro: Puteţi face o analiză între generaţia care consumă tehnologia acum şi cea care consuma tehnologia acum cinci ani?

Simona Panait: Din observaţiile noastre, consumatorii de astăzi se informează, se educă şi investesc mai mult în produse de calitate pe care le aleg pentru modul în care acestea se potrivesc stilului lor de viaţă. Pe lângă interesul faţă de design, personalizare şi caracteristici, vorbim de inovaţie de produs, cum ar fi telefoanele pliabile, primul smarphone de acest gen fiind lansat în 2019.

Iubitorii de tehnologie de astăzi investesc mai mult în produse premium, sunt mai interesaţi de sustenabilitate, consum inteligent de energie, şi, bineînţeles, de ce poate să le aducă inovaţia la nivel de tehnologie, ca, de exemplu, inteligenţa artificială.  De asta, pentru Samsung, 2024 este anul inteligentei artificiale, o tehnologie în care compania investeşte de mulţi ani şi care poate aduce o schimbare tot mai mare în viaţa noastră. AI-ul ne permite să ne gestionăm dispozitivele mai intuitiv şi mai convenabil ca oricând şi deschide noi perspective în echilibrarea vieţii profesionale cu cea personală, în optimizarea activităţilor de familie şi oferirea unor experienţe de divertisment de calitate, în linie cu aşteptările variate ale utilizatorilor moderni.
 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus