Kim Kardashian a agreat să plătească o amendă de peste 1,26 milioane de dolari, asta după ce Comisia pentru Bursă şi Valori Mobiliare a SUA (SEC) a descoperit că celebritatea nu şi-a marcat o postare plătită drept publicitate pe Instagram, asta deşi a primit 250.000 de dolari pentru promovarea unei criptomonede (EMAX tokens), vândută de EthereumMax.
„Legile de securitate federale sunt clare: că orice celebritate sau alt individ care promovează un activ de tip criptomonedă trebuie să-şi dezvăluie natura, sursa şi valoarea tranzacţiei pe care au primit-o pentru promovare.
Investitorii au dreptul să ştie dacă promovarea unei posibile investiţii riscante de tip criptomonedă este imparţială, iar doamna Kardashian nu a dezvăluit aceste informaţii”, a explicat directorul Diviziei de Executare a SEC, Gurbir S. Grewal, printr-un comunicat de presă, citat de Buzzfeednews.com.
Astfel, Kardashian a fost acuzată de SEC pentru încălcarea legilor anti-touting şi ale publicităţii prin nemarcarea postării de pe platforma deţinută de Facebook drept reclamă.
Deşi vedeta nu a admis sau respins afirmaţiile SEC, Kardashian a agreat să plătească o amendă de 1 milion de dolari, plus aproximativ 260.000 de dolari aferentă sumei primite pentru promovare (250.000 de dolari), împreună cu o dobândă, pentru a soluţiona acuzaţiile.
Fosta parteneră a lui Kanye West a agreat să coopereze cu investigaţia SEC şi s-a angajat să nu promoveze alte criptomonede timp de trei ani.
Cazul Kardashian, un semnal de alarmă pentru influenceri?
„Acest caz este un memento că, atunci când celebrităţi sau persoane influente susţin oportunităţi de investiţii, inclusiv criptomonede, asta nu înseamnă că acele produse de investiţii sunt şi potrivite pentru toţi investitorii. Încurajăm investitorii să ia în considerare riscurile şi oportunităţile potenţiale ale unei investiţii în lumina propriilor obiective financiare”, a îndemnat preşedintele SEC, Gary Gensler.
Acesta subliniază că „stimulente” unei celebrităţi sau influencer „nu sunt neapărat aliniate” cu interesele individuale ale fiecăruia, deşi poate afirmaţiile pozitive faţă de un produs sunt „autentice”.
„Chiar dacă aprobarea unei celebrităţi este autentică, fiecare investiţie are propriile riscuri şi oportunităţi şi s-ar putea să nu se potrivească nevoilor dumneavoastră de investiţii. Stimulentele unei celebrităţi sau influencer nu sunt neapărat aliniate cu ale tale”, a conchis liderul Comisia pentru Bursă şi Valori Mobiliare a SUA.
Autor: Alexandru Aruşilor alexandru.arusilorpaginademedia.ro
Trimite un comentariu