Netflix a anunţat de când vom vedea reclame pe platformă şi care sunt planurile. Au spus şi cu cine vor lucra exclusiv: cu Microsoft. Un senator român, Vlad Pufu, atrage atenţia: nu e bine pentru media din România.
Detalii, în continuare:
Compania americană şi-a anunţat acţionarii de planurile legate de publicitate: un pachet care să conţină şi publicitate pe platformă va fi implementat la începutul anului 2023.
Netflix nu a detaliat care vor fi preţurile pentru varianta cu publicitate. A menţionat însă că abonamentul fără reclame va fi cel mai accesibil dintre platformele de streaming care nu au publicitate: 15,49 dolari pe lună în America, scrie Variety.
Un singur partener exclusiv va avea Netflix pentru vânzarea publicităţii.
"Ne face plăcere să anunţăm că am selectat Microsoft drept partener global pentru vânzări dar şi pentru partea de tehnologie în publicitate", au anunţat cei de la Netflix chiar pe pagina oficială a platformei.
"Microsoft are flexibilitatea de a inova atât în tehnologie, cât şi în vânzări, dar asigură şi o bună protecţie a datelor abonaţilor noştri", notează Netflix.
Senatorul Vlad Pufu despre reclamele pe Netflix: Poate aduce grave prejudicii industriei media
Semnal de alarmă care vine de la senatorul PNL Vlad Pufu. Parlamentarul atrage atenţia că " nu sună bine pentru industria media românească".
"Consider că publicitatea pe platformele de streaming cu abonament poate aduce grave prejudicii industriei media", spune Pufu.
Piaţa media ar fi destabilizată, pentru că "astfel de platforme sunt declarate deja pe bază de abonament, iar veniturile sunt încasate direct în ţara lor de origine, în vreme ce în România au 2-3 reprezentanţi".
Tema va ajunge şi în dezbatere Comisiilor de media din Parlament.
Poziţia lui Vlad Pufu despre reclamele pe Netflix:
Anunţul că Netflix intenţionează să difuzeze reclame în interiorul platformei nu sună bine pentru industria media românească.
Deşi încă de la înfiinţare s-a declarat platformă de streaming care să funcţioneze doar pe bază de abonament, problemele financiare determină compania să aleagă şi difuzarea de publicitate.
Voi supune dezbaterii în comisia pentru cultură şi media a Senatului, în prima şedinţă din luna septembrie, acest subiect. Pot sau nu platformele de streaming să difuzeze reclame şi în România?
E o chestiune cât se poate de serioasă. Consider că publicitatea pe platformele de streaming cu abonament poate aduce grave prejudicii industriei media, care acoperă un buget în jur de 600 de milioane de euro anual şi în care lucrează zeci de mii de oameni, plătitori de taxe şi impozite la bugetul de stat al României. La fel şi entităţile media plătitoare de impozite şi taxe.
În condiţiile în care astfel de platforme sunt declarate deja pe bază de abonament, iar veniturile sunt încasate direct în ţara lor de origine, în vreme ce în România au 2-3 reprezentanţi, piaţa media ar fi total destabilizată, încasările la buget afectate, dar şi multe locuri de muncă pierdute.
Dezbaterea din comisie trebuie să lămurească în ce condiţii platformele de streaming cu abonament pot să intre ca jucători şi pe sectorul media românesc, difuzând publicitate locală.
Detaliat, ce spune Netflix despre reclamele pe platformă:
Câţi bani estimează Netflix că va obţine din publicitate? Dacă pentru primul an, 2023, se aşteaptă la venituri de 150 de milioane de dolari, pentru 2025 previziunile sar de 1,8 miliarde de dolari, adică de aproape 10 ori mai mari, notează Variety.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Exact. Nu ne uitam la prosti la Antenuta Zero. Ai dreptate postac.