IAA (International Advertising Association), organizaţie din România ce reuneşte agenţiile şi clienţii de publicitate, face un apel după demiterea redactorului-şef de la Gazeta Sporturilor, notează libertatea.ro.
Organizaţia subliniază „importanţa neimplicării intereselor comerciale sau de altă natură în politicile editoriale şi în actul jurnalistic”.
În mesajul transmis de IAA, compania „susţine ferm principiul fundamental al libertăţii de exprimare în presă, care constituie baza democraţiei şi a unei societăţi deschise”.
De asemenea, instituţii precum CNA (Consiliul Naţional al Audiovizualului), Comisia Europeană, Active Watch, ONG-uri, redacţii, mari personalităţi sportive şi civice şi organizaţii de apărare a libertăţii de exprimare au luat act de situaţia creată prin demiterea de către Ringier, pe 2 octombrie 2023, a redactorului-şef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Ţepelin.
Masajul organizaţiei IAA România:
„IAA România este cea mai largă şi mai reprezentativă asociaţie profesională a industriei de marketing şi comunicare. Membrii IAA sunt companii active în industrie, agenţii de publicitate, de media şi PR, clienţi de publicitate şi instituţii mass media.
IAA România susţine ferm principiul fundamental al libertăţii de exprimare în presă, care constituie baza democraţiei şi a unei societăţi deschise. Independenţa presei este un element esenţial pentru menţinerea echilibrului în societate.
De asemenea, IAA România încurajează respectarea strictă a codurilor etice in industrie.
IAA Romania subliniază importanţa neimplicării intereselor comerciale sau de altă natură în politicile editoriale şi în actul jurnalistic. Independenţa redacţională este vitală pentru credibilitatea şi integritatea presei, iar orice dezacord şi abatere pot submina această independenţă.
IAA România solicită tuturor companiilor active în industrie (membri sau ne-membri) să respecte şi să promoveze standarde ridicate de profesionalism şi etică în jurnalism. Numai printr-o abordare transparentă şi consecventă a acestor valori putem asigura un climat media sănătos şi încrederea publicului în sursele de informare.”
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro