PANORAMA. S-a lansat un nou site economic. Se numeşte „Panorama” şi „nu este un site de ştiri, ci unul de analiză”, după cum explică unul dintre jurnaliştii implicaţi.
Redacţia este formată din oameni care au lucrat la Digi24, Gândul, Adevărul şi Europa Liberă, printre altele.
Coordonator şi publisher este Răzvan Ionescu, cel care este şi publisher-ul publicaţiei Recorder.
Jurnalistul Andrei Luca Popescu, plecat în ianuarie de la Europa Liberă, face parte din echipa redacţională.
„Nu vom fi un site de ştiri, ci unul de analiză. Vrem să fim pe înţelesul tuturor şi să punem în context subiectele economice”, a spus acesta pentru Paginademedia.ro.
Site-ul este disponibil de ieri şi conţine deja o serie de analize, infografice şi editoriale ale unor contributori. Site-ul are patru categorii principale - Obsesii, Infografice, Dosare, Open Minds.
Alături de Luca Popescu, din redacţie mai fac parte:
- Alina Matiş - A lucrat, printre altele, la Digi24 şi Gândul
- Elena Dumitru - Are 11 ani în presă şi a lucrat la Adevărul. Este şi membră în asociaţia Rise Project.
- Edit Gyenge - Specialist în analiza şi reprezentarea vizuală a datelor
- Mălina Mîndruţescu - Specializată în politică americană şi studii de securitate. Scrie pentru presa internaţională, fiind publicată în Foreign Policy şi Balkan Insight.
- Eduard Nicolae Popa - A trecut pe la B1 TV, Vice sau Fanatik. De patru ani coordonează proiectul editorial Total Baschet
- Cristina Dobreanu - Jurnalist economic cu peste 15 ani de experienţă
E extrem de greu să spui o poveste clară din cifre şi statistici şi să o faci atractivă
Andrei Luca Popescu, jurnalist care a lucrat la Cotidianul, România Liberă, Gândul, Europa Liberă şi Digi 24, a vorbit despre noul proiect Panorama. În ceea ce priveşte conţinutul, acesta a spus:
„Vor fi articole de analiză şi features orientate mai mult pe zona de business, economic, dar nu în sensul strict şi deseori neprietenos cu publicul larg, în care ne-a obişnuit presa economică de la noi. Nu va fi încă un site economic, va fi mult mai mult decât asta, pentru că suntem o echipă de jurnalişti mică, dar cu interese foarte variate.
Vom avea subiecte de la economie, energie şi chestiuni legate de banii şi bugetele din România, până la educaţie, work-life balance, digitalizare, sănătate, apărare sau politică”, a punctat jurnalistul.
Acesta a detaliat puţin şi aspectate care, în opinia sa, diferenţiază site-ul Panorama de alte site-uri economice de la noi.
„Eu cred că mizăm pe două puncte forte, pe care în presa românească în general, nu doar cea economică, nu le mai găseşti, din păcate.
Unul este punerea în context, analiza pe înţelesul tuturor şi explicaţiile pe larg ale unui eveniment, problemă sau trend de viitor. Fie că e ceva stringent din actualitatea la zi, fie că e un fenomen despre care se vorbeşte de ani de zile.
Al doilea, care chiar e o premieră, sunt infografiile şi materialele interactive. Este extrem de greu să spui o poveste clară din cifre şi statistici şi să o faci atractivă, iar forma cea mai ofertantă, folosită la greu în presa internaţională, dar rareori la noi, sunt aceste materiale infografice de data journalism sau pur şi simplu de storytelling digital.
În presa românească, termenii aceştia de interactiv sau infografic au fost devalorizaţi, pentru că nimeni nu a investit realmente în aşa ceva. Noi facem asta şi încercăm să o facem cât putem de aproape de chestiile după care salivăm, când citim presa de afară”, a concluzionat Andrei Luca Popescu.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Deci de propaganda. Ar fi fost ceva daca faceau un site de stiri, nu mai exista in Romania asa ceva.