Skip to main content

ANALIZĂ. Site-urile Digi, primele la încasări în online! Cine şi cât şi-a făcut reclamă în România? Netflix, HBO, Disney, plus consistent. La fel jocurile de noroc.

 
ANALIZĂ. Site-urile Digi, primele la încasări în online! Cine şi cât şi-a făcut reclamă în România? Netflix, HBO, Disney, plus consistent. La fel jocurile de noroc.

Cum a fost publicitatea în prima jumătate de an pe online, radio, presa scrisă şi outdoor? Ce domenii au crescut? Ce site-uri şi posturi de radio sunt în top la încasări din reclame. O analiză BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia.

Publicitate

Înainte de detalii, câteva concluzii:

- cea mai mare creştere, dintre categorii, vine de la video on demand: Netflix, Disney+ şi HBO Max au contribuit.

- Gazeta Sporturilor a încasat cel mai mult dintre ziare.

- La radiouri, Radio ZU şi Kiss FM sunt "la mustaţă"

- dintre site-uri, două publicaţii online din grupul Digi au avut cele mai multe reclame

- "campionul" creşterilor, dintre clienţi, este o casă de pariuri: un plus de 160% în materie de cheltuieli cu publicitatea pentru Unibet 

- "campionul" creşterilor, dintre branduri, este Mega Image: aproape 50% investiţii în reclame faţă de anul trecut.

- "campionul" după volum este o companie pharma - Zdrovit

Analiza, detaliat. De notat că monitorizarea nu acoperă şi posturile de televiziune.

Cine sunt primii la încasări? Digi pe online, GSP pe print

Două dintre site-urile grupului Digi domină topul publicităţii online pe primele şase luni din 2022, potrivit analizei BRAT.

Digisport a atras aproape 20% din totalul investiţiilor în publicitatea onlie, iar Digi24, 14%. BRAT a făcut şi un calcul al sumelor brute, la Rate-Card (adică preţul de listă al publicaţiilor, fără discounturi şi comisioane, care sunt considerabile, mai ales în online).

La Rate-Card, sunt estimate peste 10 milioane de euro împreună la cele două site-uri Digi. Site-ul GSP completează top 3.

Presa scrisă atrage bugete mai modeste, iar publicaţiile Ringier domină ce a mai rămas din print în materie de încasări.

Gazeta Sporturilor şi Libertatea au aproape 30% din piaţa de print. La Rate-Card, BRAT estimează 5,6 milioane de euro la cele două titluri.

Cifrele calculate pentru posturile de radio sunt mai mari. Se împart, aproape la egalitate, între Radio ZU şi Kiss FM, fiecare cu aproape 20% din piaţă, Urmaţi de Europa FM.

O cifră calculată la Rate-Card: 30 de milioane în cazul ZU, dar realitatea, după discounturi, e mult departe: toate piaţa radio, reală, în valori nete, este de aproximativ 30-32 de milioane de euro, şi asta pe tot anul.

Platformele online, cele mai mari creşteri. La fel pariurile

Două categorii s-au detaşat la capitolul creşteri în primele şase luni, faţă de 2021.

  • Prima este zona de Video on Demand, cu un plus de 60%. Este explicabil, dat fiind fapul că, pe lângă Netflix, în acest an s-au lansat pe piaţa din România HBO Max şi apoi Disney+.
  • A doua categorie (cu un plus de aproape 25%) este industria jocurilor de noroc, concerte, festivaluri, târguri şi expoziţii. De altfel, o casă de pariuri - Unibet - este clientul cu cea mai mare creştere a investiţiilor în publicitate: 160% pe primul semestru din 2022, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Zdrovit, primul la clienţi. Lidl, primul la mărci

În topul clienţilor din online, presă scrisă, radio şi outdoor se remarcă Zdrovit, urmat de Lidl şi de Orange.

După mărci, cele mai promovate sunt Lidl, Orange şi Kaufland.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus