Skip to main content

An bun pentru publicitatea online în România: estimare de sute de milioane de euro! Aproape 50% creştere

 
An bun pentru publicitatea online în România: estimare de sute de milioane de euro! Aproape 50% creştere

Creştere puternică a pieţei de publicitate din România. Într-un singur an, plusul a fost de aproape 50%. Cu acest avans, valoarea pieţei de publicitate digitală se duce spre 300 de milioane de euro anual, apropiindu-se de televiziune.

Publicitate

Studiul realizat de Romanian Online Advertising Adspend Study (ROADS) arată că valoarea pieţei de publicitate digitală în anul 2021 a depăşit aproximativ 260 milioane euro, în creştere cu 42% comparativ cu 2020. Studiul ROADS  este realizat pe baza rapoartelor făcute de jucătorii din piaţa de digital.

Comparativ cu acest studiu, estimările agenţiei Initiative (Media Fact Book) arată că în 2021, publicitatea pe digital a fost de aproape 190 de milioane de euro, iar abia în 2022 este estimat saltul la 225 de milioane de euro. Televiziunea este, încă, "regina" încasărilor, cu 350 de milioane de euro atraşi în reclame în 2022.

Citeşte şi: Cel mai mare nivel al publicităţii de după Revoluţie! Numai televiziunile încasează peste 350 de milioane de euro!

Cine a făcut cele mai mari investiţii în publicitatea online, în 2021?

Cea mai activă categorie din digital este Cosmetics and Toiletries, urmată de domeniile Auto, Household Equipment, Pharmaceutical & healthcare şi Online retail.

Zona de cosmetics a cheltuit aproape 30 de milioane de euro în publicitatea digilală, în timp ce partea de auto a totalizat aproape 23 de milioane de euro. Bugete totale de peste 20 de milioane de euro au mai cheltuit în digital sectoarele Pharma şi Magazinele Online.

Sumele cheltuite în zona de digital în 2021, pe domenii:

Domeniul Buget (euro) Procent
Cosmetics 29.000.000 11%
Motors 22.900.000 9%
Household 22.070.000 9%
Pharmaceutical 21.990.000 8%
Online retail 20.950.000 8%
Campanii sociale, politice, guvernamentale 18.590.000 7%
Retail 11.560.000 4%
Finance 11.260.000 4%
Telecom 9.900.000 4%
Clothing 9.300.000 4%

Partea de mobile atrage cele mai mari bugete

După suportul media digital, zona de mobile a afişat cele mai multe campanii din zona de digital: aproape 170 de milioane de euro, în timp ce zona "clasică", de desktop a totalizat aproape 90 de milioane. Cât a fost publicitate clasică şi cât programmatic?

Mobile:

Clasică, "tradiţională": 143.600.000 euro

Programmatic: 26.000.000 euro

TOTAL: 169.600.000 euro

Desktop:

Clasică, "tradiţională": 79.700.000 euro

Programmatic: 10.200.000 euro

TOTAL: 89.900.000

Piaţa românească de digital în context european

Şi pe plan european, piaţa de publicitate online a înregistrat cel mai bun an de până acum - cu o creştere de 30.5% faţă de 2020 până la o valoare totală de 92 mld euro, mai arată datele ROADS.

 

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Andrei Andrei
    Așadar, Google și Facebook au 90% din piața de publicitate online, însă studiul ăsta a descoperit că 14% din piață e programmatic?

    Hai să presupunem că vorbim de banii de la local publishers. Deci 14% e Google și restul sunt comenzi directe? Pe ce lume trăiesc oamenii care au decis că studiul ăsta e ok?

Trimite un comentariu

sus