Google a blocat sau a restricţionat, în 2021, mai bine de 9 miliarde de reclame „rele“, potrivit unui raport de activitate. Totodată, a introdus noi politici restrictive, dar şi funcţii pentru utilizatori care asigură o mai mare transparenţă.
Reţeaua de publicitate a gigantului tech Google a raportat ce activităţi a derulat anul trecut pentru a preveni utilizarea rău intenţionată a platformei sale de publicitate.
Potrivit raportului, Google a blocat mai bine de 3,4 miliarde de reclame „rele“, a restricţionat 5,7 miliarde de anunţuri şi a suspendat peste 5,6 milioane de conturi de advertiser.
Totodată, a blocat sau a restricţionat difuzarea anunţurilor pe 1,7 miliarde de pagini ale editorilor şi pe aproximativ 63.000 de site-uri din cauza unor încălcări generale sau chiar flagrante ale politicilor.
Google verifică publicitari din peste 180 de ţări, iar cine nu trece de programul de verificare are contul automat suspendat. Raportul arată că, între 2020 şi 2021, numărul de conturi suspendate s-a triplat.
„Facem această activitate importantă deoarece un internet susţinut de anunţuri permite tuturor să acceseze informaţii esenţiale şi conţinut divers, fără costuri.
Şi pe măsură ce lumea digitală evoluează, dezvoltarea politicilor şi strategiilor noastre contribuie la prevenirea abuzurilor, permiţând în acelaşi timp companiilor să ajungă la noi clienţi şi să se dezvolte“, au spus reprezentanţii Google în raport.
Noile politici Google Ads
Compania a investit în echipe de experţi şi în noi tehnologii. Anul trecut a introdus un sistem multi-strike pentru încălcările repetate ale politicii.
„Am adăugat sau actualizat peste 30 de politici sau restricţii pentru agenţii de publicitate şi editori, inclusiv o politică prin care sunt interzise afirmaţiile ce promovează negarea schimbărilor climatice, dar şi o certificare pentru furnizorii de asigurări de sănătate din S.U.A. pentru a permite numai anunţuri guvernamentale sau de la furnizorii primari şi terţi licenţiaţi“, au mai spus reprezentanţii Google în raport.
Totodată, compania invită utilizatorii să raporteze anunţurile care cred că încalcă politicile sau pur şi simplu să le blocheze pe cele care nu-i interesează. Noua funcţie, intitulată “Despre această reclamă”, ajută oamenii să înţeleagă de ce văd o anume reclamă şi cine a realizat-o, cum să o raporteze sau să o blocheze.
Poziţie faţă de războiul din Ucraina şi faţă de pandemie
Google a anunţut că în 2021 şi-a dublat eforturile în identificarea şi blocarea conţinutului nesigur. Au fost blocate peste 500.000 de pagini care încălcau politicile privind COVID-19 sau subminau încrederea în procesul electoral.
Astfel, războiul din Ucraina a fost definit ca un eveniment sensibil, aşa încât reclamele care rulează să nu poată profita de pe urma situaţiei. În plus, este aplicată politica standard de interzicere a monetizării pentru conţinutul care incită la violenţă sau neagă existenţa unor evenimente tragice.
În plus, Google a făcut mai mulţi paşi pentru suspendarea activităţii sale comerciale în Rusia. A trecut la suspendarea afişării reclamelor în Rusia şi de la actori din Rusia, precum şi la suspendarea monetizării pentru entităţile media finanţate de statul rus pe platformele Google.
Până acum, Google a blocat şi eliminat peste 2 milioane de reclame de la peste 60 de site-uri media finanţate de statul rus.
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
Comentarii