Cum va arăta publicitatea în următorul deceniu? Publicitatea bazată pe inteligenţa artificială - adică programmatic, cum sunt Google şi Facebook, de exemplu - creşte puternic şi va trece un prag "psihologic" în următorii zece ani: un trilion de dolari. Iată ce preconizează experţii GroupM.
Publicitatea programaică ar putea înregistra o triplare a volumului în următorul deceniu. Aceasta este concluzia unui raport al GroupM, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa media.
Specialiştii de la GroupM, societate ce reuneşte agenţiile Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX şi Xaxis, preconizează că până în 2032 publicitatea susţinută de Inteligenţa Artificială, cum este cea programatică, ar putea ajunge la 1,3 trilioane de dolari.
Acest lucru înseamnă un volum de peste 90% din investiţia totală în publicitate, se mai arată într-un comunicat GroupM.
În acest moment, marketingul bazat pe Inteligenţă Artificială are o piaţă de 370 miliarde de dolari, adică 45% din publicitatea globală, conform sursei citate.
Experţii GroupM precizează că inteligenţa artificială este implicată în aproape toate formele de publicitate din prezent, mai ales în publicitatea programatică din online.
Care este rolul AI în publicitate? O mai bună ţintire a mesajului către utilizatori. Atât de precisă încât va putea fi furnizat fiecărui individ un mesaj, o ofertă sau chiar un produs personalizat, mai arată autorii raportului.
În prezent, acest tip de publicitate e concentrat, în special, pe activităţile de căutare a anumitor termeni, care ar putea fi extinsă, pe viitor şi în TV.
Mai mult decât atât, se lucrează la realizarea unor mesajele de marketing relevante, personalizate, care nu întrerup şi care simplifică deciziile zilnice. Iar controlul va trece la consumator care va putea elimina mesajele şi sugestiile de produse care nu îl interesează.
Acesta ar putea chiar să aibă opţiunea de a modifica produsele în sine şi a le adapta propriilor nevoi, se mai arată în raport.
Ce recomandări are Victor Rotariu, Head of Strategy&Insights la GroupM România, pentru companii?
- Să folosească unelte de planificare media bazate pe AI pentru a se adapta schimbărilor de comportament media.
- Să-şi eeexamineze obiectivele, ţinând cont de scăderea reachului TV şi de adresabilitatea crescută.
- Să fie gata pentru schimbări organizaţionale. Inteligenţa Artificială poate însemna mai multe oportunităţi în creaţie, producţie, dar şi în planificare şi execuţie media.
- Să-şi extindă parteneriatele în afara graniţelor sectorului de activitate. Asta deoarece comportamentul de cumpărare va fi amplificat de Inteligenţa Artificială.
- Să fie atent la contribuţia creării de AI responsabile şi etice, luând în calcul securitatea şi responsabilitatea în algoritmi, dar transparenţa deciziilor bazate pe ea.
Raportul complet poate fi citit aici.
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
Trimite un comentariu