Realitatea Plus, buni de plată pentru reclamă electorală la AUR. Prezentat ca „un proiect unic Realitatea Plus şi spitalul mobil AUR”, postul de ştiri a atras o amendă de 50.000 de lei (10.000 de euro) de la CNA, pentru difuzarea unui spot electoral în afara campaniei electorale.
Spotul electoral a fost difuzat de 155 de ori în perioada 25 octombrie - 5 noiembrie, arată monitorizarea CNA. Mai mult, spotul a fost difuzat în afara cartoanelor de publicitate, aşa cum spune legea audiovizualului.
Reprezentanţii postului s-au apărat spunând că aceasta nu este publicitate, este o ştire despre acţiunea desfăşurată de AUR. „Putea fi a oricărui partid, iar Realitatea ar fi susţinut-o”.
Ioan Georgescu, avocatul postului Realitatea Plus:
„Ce vă pot spune este faptul că pare spot, dar nu e spot. E mai mult o ştire. O ştire prin care acest spital, această acţiune desfăşurată să zicem întâmplător de AUR - putea fi a oricărui alt partid, iar Realitatea ar fi susţinut o astfel de acţiune - este adus la cunoştinţa publicului, pentru că publicul din România, beneficiar al actului medical al Caravanei Medicale, mulţi oameni nu ştiu, cel puţin prin sate şi prin alte localităţi îndepăratte, nu au auzit de această caravană. Atunci Realitatea şi-a asumat rolul de a informa publicul cu privire la existenţa acestui spital mobil şi la beneficiile pe care le poate aduce populaţiei. (...)” Cred că şi dumneavoastră susţineţi campania asta a lor. Dacă salvăm o viaţă atunci e bine.”
Monica Gubernat, preşedintele CNA:
„Noi, de obicei, susţinem campaniile ONG-urilor pe acest subiect, nu al partidelor politice.”
Dorina Rusu, membru CNA:
„Cu toţii ştim ce înseamnă campanie electorală şi cu toţi ştim că aceasta este o acţiune tipică de campanie electorală. Că este în folosul oamenilor, evident că este, toate acţiunile partidelor politice, cel puţin în teorie, sunt în folosul oamenilor, cele din campanie în mod special, desigur.
Nu este niciun partid care în campanie electorală sau în precampanie să nu facă acţiuni în interesul oamenilor. Acestea sunt acţiuni specifice de campanie. Este dreptul partidelor să facă acţiuni care să le aducă voturi sau care să ajute oamenii, dar aici este vorba despre o singură televiziune care s-a asociat cu un partid şi care promovează o acşiune de campanie electorală, în afara campaniei.”
Legislaţie:
Art 139 din Codul de Reglementare în Audiovizual
„Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu