Abundenţă de reclame la medicamente pe TV, arată o analiză a jurnalistului Petre Barbu, pentru ziarul Libertatea. În cazul unor televiziuni cunoscute, ponderea reclamelor la medicamente din volumul total de publicitate depăşeşte chiar 50% şi poate atinge chiar 70%, notează ziarul.
Jurnalistul remarcă faptul că mai cu seamă în ultimii doi ani de pandemie asistăm „la un veribail bombardament dezlănţuit de producătorii şi distribuitorii de medicamente asupra publicului consumator.”
Concret, pe cifre, în ptimele trei luni ale acestui an, cele 64 de televiziuni monitorizate de compania de măsurare a audienţei Kantar Media au rulat 1.301.307 de difuzări de reclame ale companiilor din domeniul farmaceutic.
Mai exact, 34% din toate reclamele difuzate în aceste trei luni pe TV au fost fie medicamente OTC, suplimente alimentare, dispozitive medicale, reţele de farmacii sau servicii şi aparatură medicală.
Potrivit analizei jurnalistului Petre Barbu, televiziunile care au avut cele mai multe difuzări la produse farmaceutice sunt Favorit TV, Antena 3, National TV, Romania TV, N24 Plus şi Bollywood TV.
Găsiţi analiza integrală Asaltul medicamentelor asupra televizoarelor, în ziarul Libertatea
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Si au ajuns romanii sa cumpere medicamente ca pe bomboane. Unele oricum nu le fac nimic, poate chiar le fac rau.
Am ajuns sa avem mai multe farmacii decat alimentare. Doar de profit ii vorba. "Desteapta-te Romane"