În plin scandal Gazeta Sporturilor, două publicaţii din România anunţă că refuză reclamele la jocurile de noroc, G4Media şi PRESShub.
G4Media a decis să afişeze în finalul fiecărui articol de pe site un mesaj standard prin care îşi informează publicul că nu acceptă sub nicio formă reclame de la jocurile de noroc.
„Încă de la înfiinţare, G4Media a refuzat în mod ferm publicitatea din industrii precum jocurile de noroc, pariurile, tutunul sau alcoolul.
Echipa editorială consideră că viciile care pun în pericol sănătatea sau chiar viaţa unor oameni nu trebuie promovate, chiar dacă sunt publicitate legală. Este strict opţiunea echipei G4Media.ro. Decizia se aplică şi în cazul publicaţiei Economedia, publicaţie a cărei echipă editorială îşi asumă aceleaşi valori si principii jurnalistice”, au anunţar cei de laG4Media.
La fel anunţă şi PressHub, prin vocea redactorului-şef Răzvan Chiruţă:
Anunţul integral al G4Media, în continuare:
G4Media: fără reclamă de la pariuri, jocuri de noroc, alcool şi tutun. Finanţare etică în media românească
Încă de la înfiinţare, G4Media a refuzat în mod ferm publicitatea din industrii precum jocurile de noroc, pariurile, tutunul sau alcoolul.
Echipa editorială consideră că viciile care pun în pericol sănătatea sau chiar viaţa unor oameni nu trebuie promovate, chiar dacă sunt publicitate legală. Este strict opţiunea echipei G4Media.ro. Decizia se aplică şi în cazul publicaţiei Economedia, publicaţie a cărei echipă editorială îşi asumă aceleaşi valori si principii jurnalistice.
G4Media a refuzat şi refuză şi fondurile guvernamentale, precum şi banii daţi netransparent de partide în afara campaniilor electorale.
Promovăm cu pasiune antreprenoriatul, având convingerea că un mediu de afaceri trebuie să se fundamenteze pe transparenţă, integritate şi corectitudine, cu o viziune orientată spre viitor. Acestea sunt şi valorile G4Media, alături de obiectivitate, responsabilitate, inovaţie şi sustenabilitate. Ca publicaţie independentă, ne mândrim să prezentăm cititorilor noştri poveşti inspiraţionale de succes.
„Viziunea noastră despre ce înseamnă jurnalismul etic înseamnă, printre altele, că nu putem să ne compromitem valorile pentru profit”, a spus Dan Tăpălagă, jurnalist co-fondator şi redactor-şef al G4Media. „Ne mândrim cu faptul că suntem o publicaţie care a ales să refuze publicitatea de la industrii care adesea cauzează dependenţe şi provoacă adevărate drame în vieţile oamenilor.”
Această poziţionare transparentă faţă de sursele de finanţare a consolidat încrederea cititorilor şi a comunităţii în G4Media. Publicaţia a demonstrat că jurnalismul de calitate nu numai că poate exista fără compromisuri etice, dar s-a impus în peisajul media românesc drept una dintre cele mai de încredere surse de informaţie. Potrivit studiilor Mediatrust, G4media este cea mai citată sursă media online în ultimul an.
De asemenea, G4Media se bucură de recunoaştere internaţională. Publicaţia derulează un proiect pentru Business Sustainability and Innovation-Support oferit de Media Development Investment Fund, marcând astfel angajamentul său faţă de inovaţie şi durabilitate în jurnalism.
„Privind către viitor, continuăm să ne păstrăm angajamentul de a oferi ştiri corecte şi imparţiale, fără influenţe externe nedorite. Misiunea noastră este să servim cititorii şi societatea în ansamblu, având la bază integritatea şi transparenţa”, a adăugat Cristian Pantazi, jurnalist co-fondator şi redactor-şef al G4Media.
Demografic, datele arată că G4Media are cel mai bun public ESOMAR cu 43% AB şi un index de afinitate de 170%, de asemenea are un public educat 47% învăţământ superior, se compune în principal din persoane educate din mediul urban, antreprenori şi top managemnt. Aceste cifre subliniază calitatea şi relevanţa conţinutului produs de echipa editorială.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro