Skip to main content

În plin scandal GSP, G4Media anunţă că nu a primit şi nu acceptă reclame la jocurile de noroc. Şi PressHub

 
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

În plin scandal Gazeta Sporturilor, două publicaţii din România anunţă că refuză reclamele la jocurile de noroc, G4Media şi PRESShub.

Publicitate

G4Media a decis să afişeze în finalul fiecărui articol de pe site un mesaj standard prin care îşi informează publicul că nu acceptă sub nicio formă reclame de la jocurile de noroc. 

„Încă de la înfiinţare, G4Media a refuzat în mod ferm publicitatea din industrii precum jocurile de noroc, pariurile, tutunul sau alcoolul.

Echipa editorială consideră că viciile care pun în pericol sănătatea sau chiar viaţa unor oameni nu trebuie promovate, chiar dacă sunt publicitate legală. Este strict opţiunea echipei G4Media.ro. Decizia se aplică şi în cazul publicaţiei Economedia, publicaţie a cărei echipă editorială îşi asumă aceleaşi valori si principii jurnalistice”, au anunţar cei de laG4Media. 

La fel anunţă şi PressHub, prin vocea redactorului-şef Răzvan Chiruţă:

„Noi, la PRESShub, am decis de la început că nu acceptăm reclamă la jocurile de noroc. Decizia ne costă bani, primim zilnic - şi nu exagerez - 4-5 propuneri de reclamă, plătită mult peste cât taxăm noi pentru publicitate.
 
Nu ne scăldăm în bani, finanţarea presei din surse oneste este a naibii de grea în România. Câteva mii de euro pe lună în plus erau tentante”, spune Răzvan Chiruţă, într-o postare pe pagina sa de Facebook. 
 
Dar nu vrem bani dintr-o industrie care a explodat pe seama dependenţei şi sărăcirii unor vulnerabili.
 
Nu doar oamenii cu averi mari merg în cazino (să nu îi afecteze că pierd).
 
În sălile de cartier (câteva mii azi) intră părinţi care joacă banii de mâncare ai copiilor. Intră copii care îşi vând viitorul, pentru un câştig care nu vine niciodată.
 
Mai mult, am şi scris despre corupţia din domeniu, despre cum se măsluiesc raportările despre câştiguri şi profituri, despre pericolul dependenţei, despre legi trunchiate privind publicitatea la pariuri, care ne sufocă.
 
Există o linie roşie peste care nu se trece, chiar dacă renunţi la confort financiar.
 
Prin urmare, îi înţeleg pe colegii de la Libertatea. E o decizie grea, îşi riscă azi joburile. Dar este necesară, într-o societate în care prea puţini mai rezistă.”
 
Menţionăm că nici Paginademedia.ro nu a acceptat şi nu acceptă să facă publicitate pentru jocurile de noroc.
 
Amintim că Ringier a decis să îl demită intempestiv pe redactorul-şef al Gazetei Sporturilor Răzvan Ţepelin. Ulterior, mai mulţi jurnalişti de la GSP şi Libertatea au semnat o scrisoare publică prin care anunţă că se opun deciziei conducerii Ringier şi acuză că măsura a fost luată după ce anumiţi manageri din conducerea grupului Ringier ar fi cerut să vadă în avans articolele despre firmele de jocuri de noroc care sunt clienţi publicitari.  

Anunţul integral al G4Media, în continuare:

G4Media: fără reclamă de la pariuri, jocuri de noroc, alcool şi tutun. Finanţare etică în media românească

Încă de la înfiinţare, G4Media a refuzat în mod ferm publicitatea din industrii precum jocurile de noroc, pariurile, tutunul sau alcoolul.

Echipa editorială consideră că viciile care pun în pericol sănătatea sau chiar viaţa unor oameni nu trebuie promovate, chiar dacă sunt publicitate legală. Este strict opţiunea echipei G4Media.ro. Decizia se aplică şi în cazul publicaţiei Economedia, publicaţie a cărei echipă editorială îşi asumă aceleaşi valori si principii jurnalistice.

G4Media a refuzat şi refuză şi fondurile guvernamentale, precum şi banii daţi netransparent de partide în afara campaniilor electorale.

Promovăm cu pasiune antreprenoriatul, având convingerea că un mediu de afaceri trebuie să se fundamenteze pe transparenţă, integritate şi corectitudine, cu o viziune orientată spre viitor. Acestea sunt şi valorile G4Media, alături de obiectivitate, responsabilitate, inovaţie şi sustenabilitate. Ca publicaţie independentă, ne mândrim să prezentăm cititorilor noştri poveşti inspiraţionale de succes.

„Viziunea noastră despre ce înseamnă jurnalismul etic înseamnă, printre altele, că nu putem să ne compromitem valorile pentru profit”, a spus Dan Tăpălagă, jurnalist co-fondator şi redactor-şef al G4Media. „Ne mândrim cu faptul că suntem o publicaţie care a ales să refuze publicitatea de la industrii care adesea cauzează dependenţe şi provoacă adevărate drame în vieţile oamenilor.”

Această poziţionare transparentă faţă de sursele de finanţare a consolidat încrederea cititorilor şi a comunităţii în G4Media. Publicaţia a demonstrat că jurnalismul de calitate nu numai că poate exista fără compromisuri etice, dar s-a impus în peisajul media românesc drept una dintre cele mai de încredere surse de informaţie. Potrivit studiilor Mediatrust, G4media este cea mai citată sursă media online în ultimul an.

De asemenea, G4Media se bucură de recunoaştere internaţională. Publicaţia derulează un proiect pentru Business Sustainability and Innovation-Support oferit de Media Development Investment Fund, marcând astfel angajamentul său faţă de inovaţie şi durabilitate în jurnalism.

„Privind către viitor, continuăm să ne păstrăm angajamentul de a oferi ştiri corecte şi imparţiale, fără influenţe externe nedorite. Misiunea noastră este să servim cititorii şi societatea în ansamblu, având la bază integritatea şi transparenţa”, a adăugat Cristian Pantazi, jurnalist co-fondator şi redactor-şef al G4Media.

Demografic, datele arată că G4Media are cel mai bun public ESOMAR cu 43% AB şi un index de afinitate de 170%, de asemenea are un public educat 47% învăţământ superior, se compune în principal din persoane educate din mediul urban, antreprenori şi top managemnt. Aceste cifre subliniază calitatea şi relevanţa conţinutului produs de echipa editorială.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus