Dispariţie de pe piaţa de print: revista Unica, editată de Ringier, îşi încetează apariţia. În aceste zile a apărut ultima ediţie a lunarului, cu actriţele din distribuţia Vlad pe copertă: Monica Bârlădeanu, Olimpia Melinte şi Victoria Răileanu.
Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, Unica.ro renunţă la ediţia tipărită, dar site-ul unica.ro rămâne online. Conform aceloraşi surse, parte din echipă îşi va continua colaborarea cu Ringier pe alte proiecte editoriale. Şi alte titluri de pe piaţă iau în calcul, pottrivit informaţiilor Paginademedia.ro, renunţarea la apariţia tipărită.
Unica a apărut pe piaţă timp de 24 ani. Primul număr: decembrie 1997 - ianuarie 1998, cu Laura Badea pe copertă. Nora Ioniţă a fost primul redactor-şef al revistei. Redacţia a fost condusă apoi, timp de aproape 15 ani, de Raluca Hagiu. De la începutul acestui an, după plecarea Ralucăi Hagiu, Dana Panghe a preluat redacţia.
Primul glossy 100% românesc
„Unica” a fost prima revistă glossy cu un concept şi un conţinut editorial 100% românesc, un curaj într-o perioadă în care mai ales imaginea de calitate era destul de greu de obţinut". A spus-o în urmă cu câţiva ani Cristina Simion, fost manager de presă, cea care a condus Romanian Publishing Group (apoi Edipresse), companie care a editat titlturi ca Elle, Avantaje sau Viva (compania a fost cumpărată de Ringier, care deine acum titlurile).
"Destule subiecte din acea perioada de „copilărie” a presei glossy aveau puţine lucruri în comun cu conceptul şi stilul editorial al revistelor, dar îmi amintesc cu plăcere că era o vreme a experimentului, plină de entuziasm, în care reportajele senzaţionale (şi „senzaţional” însemna, pe atunci, o zi în Penitenciarul de la Târgşor sau povestea eroică a unei antreprenoare-în-faşă) se amestecau cu tirade sfătoase despre bunele maniere (cu destule greşeli sau infantilisme), cu fragmente literare şi cu sfaturi elementare de igienă.
Dar câta nevoie era de toate acestea şi câte discuţii în redacţia lărgită pentru fiecare articol!", spunea Cristina Simion într-o analiză publicată de jurnalistul Horia Ghibuţiu.
Printul, cea mai lovită piaţă
Piaţa de print a fost afectată puternică de scăderi în ultimii ani, atât la nivel de tiraje (în contextul unei pieţe de distribuţie defectuoase şi marcată de falimente), dar şi la nivel de bani din publicitate. De exemplu, acum zece ani, printul avea încasări totale de 24 de milioane de euro (cam 8% din piaţa totală de atunci).
Anul acesta, piaţa de print este estimată la doar şase milioane de euro, dintr-o piaţă totală de peste jumătate de miliard (din care televiziunile iau 330 de milioane, iar digitalul cam 125 de milioane, după estimarile MediaFact Book (raport al agenţiei Initiative).
Comentarii
Nu mă așteptam