Bani pentru presă. Fosta administraţie a Sectorului 6 condusă de Gabriel Mutu a încheiat contracte în valoare de peste 340.000 de lei cu presa. Toţi banii au mers doar la România TV şi Antena 3, scrie Buletin de Bucureşti.
Cum s-au împărţit banii? Ce materiale au difuzat cele două televiziuni? Detalii, în continuare.
Interesant este că materialele erau publicate şi pe site-urile celor două posturi TV şi nu erau marcate ca fiind publicitate.
Peste 120.000 de lei pentru România TV
România TV a încasat 120.000 de lei de la Primăria Sectorului 6 pentru a scrie articole despre Administraţia Şcolilor Sector 6. Preţul unui articol era de 8.500 de lei, potrivit sursei menţionate.
În total, RomaniaTV.net şi Economica.Net (site deţinut de România TV) au publicat 14 articole în 2020. Materialele erau, de fapt, preluări ale unor comunicate de presă.
Câteva exemple (via Buletin de Bucureşti):
„Şcoala gimnazială „SF. TREIME” din Sectorul 6, cea mai modernă unitate de învăţământ din Capitală”
Aceste advertoriale (care trebuiau marcate cu P) au un preţ al pieţei mult mai mic decât cel plătit de fostul primar Mutu. Valoarea maximă pentru Economica.net ar fi trebuit să ajungă la 2.000 de lei, iar pe romaniatv.net la 1.5000 de lei. În schimb, Mutu a plătit 8.500 de lei.
Pe lângă online, câteva filmuleţe cu Administraţia Şcolilor Sectorului 6 au ajuns şi pe postul TV - România TV. Au fost difuzate şase filmuleţe pentru suma de 136.000 de lei. Un singur video (care durează un minut şi jumătate) costa 22.600 de lei.
Peste 85.000 de lei pentru Antena 3
Şi Antena 3 a primit bani publici din partea Primăriei Sectorului 6, în ultimii doi ani. Mai exact, 85.800 de lei a plătit fosta administraţie condusă de Mutu pentru câteva filmuleţe.
Clipurile video făceau referire la activitatea realizată de Administraţia Domeniului Public şi Dezvoltare Urbană Sector 6 (ADPU).
Primul contract cu Antena 3 a fost încheiat în 2019 şi a durat cinci luni. Primăria a plătit 19.800 de lei pentru trei filmuleţe cu durata de două minute. Materialele trebuiau difuzate de minim trei ori.
Un singur video a costat 6.600 de lei, de trei ori mai puţin decât preţul oferit către România TV.
Al doilea contract s-a încheiat în 2020 şi a costat 66.000 de lei. Atunci s-au difuzat mai multe materiale audio şi video publicitare de patru minute.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii
Banii de la primarie nu ajungeau nici pentru salariul pe o luna al unuia dintre gradatii de acolo.