SCHIMBAREA LA (inter)FAŢĂ. Site-ul Ziare.com a suferit cea mai mare schimbare din ultimii ani. Interfaţa este una nouă atât pentru versiunea de desktop, cât şi pentru cea de mobil. Au apărut, de asemenea, şi ştirile cu diacritice.
„E o interfaţă mai pe dorinţele utilizatorilor”, a declarat Daniel Dragomir, directorul Ziare.com, pentru Paginademedia.ro.
"Am simţit nevoia să modernizăm site-ul", spune şi Călin Nicolescu, redactor-şef al publicaţiei.
Călin Nicolescu, redactor-şef Ziare.com:
„Site-ul părea îmbătrânit înainte. Le-am luat în ordine, cu site-ul de mobil, cu diacriticele şi cu versiunea desktop.
E un proces ongoing, ne propunem să modernizăm acest site din toate punctele de vedere. Şi la cum arată, dar şi din punct de vedere tehnic”, a declarat Călin Nicolescu, redactor-şef Ziare.com, pentru Paginademedia.ro.
Daniel Dragomir, director Ziare.com:
„Am făcut un update din punct de vedere tehnic. Pe lângă design-ul vizibil, am urmărit să ne apropiem de indicaţiile date de marii consumatori de content - Google şi Facebook, astfel încât pagina în momentul în care se încarcă să nu fie afectată de încărcarea banner-urilor. E o interfaţă mai light, mai pe dorinţele utilizatorilor.
Feedback-ul este unul bun până acum. Probabil că urmează să renunţă la unele secţiuni mai vechi, care nu mai au tracţiune. O să încercăm şi altele noi, mai pe viitor.”
Comentarii
Nu asta e ideea. E irelevant cine e spotmedia și dacă e cunoscut sau nu.
Ce e relevant e că ziare . com și-a clonat într-un mod foarte conștient un concurent (interesant, un concurent care s-a născut după ce vechea echipă editorială de la ziare . com a plecat în bloc ca să lanseze spotmedia).
Copia e aproape 1:1, fonturi, structură, totul. E practic imposibil să fie o coincidență, oricine lucrează în industria asta știe.
Una e să te inspiri cu elemente, să preiei anumite idei, cu totul alta e să clonezi.
Acesta e practic furt pe față. Și e jenant pentru oricine l-a făcut.
Acum serios, nimeni nu a auzit de spotmedia, un site care copiaza ce e pe alte site-uri si doar da titlurile altfel.
Subiectul ăsta era, de fapt, ținând cont de istoricul dintre cele două tabere. I-au copiat în mod evident (font, structura homepage, etc) ca să producă confuzie în rândul cititorilor Spotmedia. Merg pe strategia facebook, care a copiat Stories atât de bine, încât nu se mai știe că nu ei au lansat produsul inițial.
Ar trebui să vă preocupe mai mult genul ăsta de subiecte.