Skip to main content

Studiu Ogilvy: Cum se reinventează industria comunicării, în al treilea an de pandemie. Rolul influencerilor în marketing

 
Sursa foto: Pexel
Sursa foto: Pexel

Influencing-ul este regândit la condiţiile actuale din 2022. Suntem în al treilea an de pandemie, iar campaniile de comunicare continuă să sufere transformări. Iată ce trenduri au observat specialiştii în comunicare de la Ogilvy şi care este rolul influencerilor în marketing. 

Publicitate

Ogilvy Group, parte din reţeaua internaţională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume.

Pe piaţa locală, Ogilvy realizează campanii creative integrate care includ colaborări cu influenceri cu scopul de a deschide conversaţii interactive cu comunităţi relevante. Portofoliul de clienţi cuprinde atât business-uri locale, cât şi branduri internaţionale, precum Dr. Oetker, Microsoft, Bayer, OMV Petrom, Johnson & Johnson, Whirlpool sau Ikea. 

Ana Sişu, Head of PR &Influence Ogilvy România: 

“La Ogilvy privim influencing-ul ca pe o ştiinţă în sine, bazată pe experiment, cu scopul rezultatelor şi al eficienţei pe termen lung.

De la campanii de B2B cu influenceri, înainte de a fi un trend, la campanii în care i-am provocat pe influenceri să îşi scrie propriul brief, ca şi co-creatori de conţinut, până la campanii în care am folosit animale de companie ca influenceri, atunci când încă nu exista un apetit semnificativ pentru astfel de twisturi.“

Astfel, relaţia branduri-consumatori continuă să se reinventeze, în al treilea an de pandemie. Dar care sunt cele mai vizibile trenduri, observate de cei de la Ogilvy?

1. Brandurile nu doar fac parte dintr-o cultură. O generează.  

Specialiştii în comunicare le recomandă companiilor să creeze conţinut organic şi autentic prin intermediul influencerilor şi nu doar să se limiteze la a translata, în reţelele lor sociale, diverse mişcări culturale care apar în spaţiul public.

2. Ce impact produc brandurile?

Pentru a avea impact, brandurile trebuie să facă o selecţie a influencerilor pe baza valorilor comune pe care le împărtăşesc.

3. Principiul incluziunii şi al diversităţii aduce rezultate

Specialiştii Ogilvy au remarcat faptul că influencer marketing-ul care respectă principiile incluziunii şi diversităţii aduce rezultate mai bune.

Astfel, 38% dintre consumatori tind să aibă o încredere mai mare în brand-urile care arată oameni cu un profil divers în reclamele lor. 

4. Experience este noul e-commerce

O simplă postare despre un produs publicată pe social media nu mai e suficient în 2022.

Experienţele memorabile pentru consumatori le influenţează mai mult procesul de achiziţie, iar influencer marketing-ul se bazează în mare măsură pe divertisment. 

5. B2B Influence

Conţinutul online influenţează deciziile de cumpărare ale consumatorilor indiferent de industrie. În 2020, industria de influencer marketing B2B era estimată la 4,6 miliarde de dolari, potrivit Ogilvy.

6. Industria de influencer marketing intră în lumea VR

În 2022 nu mai este suficientă transmiterea în social media a unui eveniment care are loc fizic. De acum, experienţele trebuie gândite încă de la început în mediul digital. 

Iar noul metavers le oferă influencerilor oportunitatea de a colabora în moduri care nu erau posibile până acum, pentru co-crearea unor experienţe pe care consumatorii le caută în mod activ, mai spun autorii studiului. 

În loc să urmăreşti un video pe Instagram al unui influencer, poţi interacţiona direct cu cei care fac streaming în metavers.

7 Influencerii, parte din strategii de marketing ample

Studiul Ogilvy notează includerea influencerilor în strategii de marketing ample, pentru cele mai bune rezultate.

Rentabilitatea investiţiei poate creşte cu până la 30% pentru fiecare canal unde se foloseşte influencer marketing-ul, consideră autorii analizei.

De asemenea, în viziunea acestora, briefurile pentru influenceri ar trebui aliniate cu strategia mai amplă a unei campanii, iar conţinutul configurat pentru a fi măsurat foarte exact, astfel încât rentabilitatea investiţiei să poate fi evaluată în raport cu rezultatele reale de business.

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus