Cum arată televiziunile din Ucraina războiul din ţara lor? Cine şi ce materiale difuzează pe post? Nu mai puţin de cinci canale difuzează gratuit în Ucraina „un soi de telemaraton nesfârşit”, după cum relatează Le Monde, preluat de Libertatea.ro: 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, buletinele de ştiri sunt identice şi difuzate simultan, precum cere legea marţială!
Limitele şi instrucţiunile primite de televiziuni
Redacţiile de ştiri din ţara vecină trebuie să aştepte nu mai puţin de patru ore înainte de a difuza imagini ale atacurilor ruseşti care au lovit ţinte ucrainene, pentru a nu ajuta inamicul să „corecteze tirurile”, după cum relatează Libertatea.
Intenţia este ca televiziunile să ajute la menţinerea unei „coeziuni” în rândul populaţiei şi să susţină lupta împotriva tentativelor de destabilizare din partea Rusiei, iar principala instrucţiune pentru programul difuzat de canalele de televiziune ucrainene este aceea de a susţine „moralul” telespectatorilor.
Cum îşi propun canalele să susţină „moralul” celor de acasă?
Potrivit Le Monde, televiziunile lucrează spre acest scop atât prin punerea accentului pe veştile bune, cât şi pe ridiculizarea forţei invadatoare, pe care îi numesc adesea „terorişti”, „orci” şi „rasişti” – o combinaţie între cuvintele rus şi fascist.
În prezent, telemaratonul este conceput de cinci canale de televiziune, dintre care trei aparţin oligarhilor: Inter (Dmitro Firtaş, aflat în arest la domiciliu în Austria), 1+1 (Ihor Kolomoiski, cu interdicţie de intrare în Statele Unite) şi ICTV (Viktor Pinciuc, ginerele fostului preşedinte Leonid Kucima).
Celelalte două sunt canale publice: Pershyi şi Rada, canalul parlamentar. Fiecare canal produce un interval de şase ore şi apoi pasează ştafeta următorului, un ciclu de treizeci de ore.
Războiul a dus şi la dispariţia unor staţii. În iulie 2022, cel mai bogat om din Ucraina, Rinat Ahmetov, şi-a lichidat brusc canalul Ucraina, mult timp cel mai urmărit din ţară, în mod oficial pentru a evita să intre sub incidenţa legii.
„Este în principal pentru că nu mai are nevoie de el: din cauza războiului, nu mai există viaţă politică, deci nu mai este nevoie să influenţeze opinia publică”, a explicat expertul media Otar Dovjenko, adăugând că telemaratonul reprezintă o problemă pentru televiziuni, pentru că nu există publicitate în emisie, deci nu există nici venituri.
Citeşte materialul complet pe Libertatea.ro
Autor: Alexandru Aruşilor alexandru.arusilorpaginademedia.ro
Comentarii