Platforma TikTok încă o reacţie în scandalul alegerilor prezidenţiale. Paginademedia.ro o publică în continuare, aşa cum a publicat, în premieră, primele răspunsuri ale reţelei.
TikTok vine acum cu primul răspuns clar şi cu câteva cifre. Este o scrisoare trimisă autorităţilor române aseară târziu, pe care Paginademedia.ro o publică în continuare:
Compania că nu a găsit dovezi ale unei operaţiuni de influenţă ascunsă pe platforma TikTok, în ultimele săptămâni, legate de alegerile prezidenţiale din România şi nici dovezi de influenţă externă.
„Deşi s-a afirmat existenţa a 5.000 de conturi false implicate în interferenţe electorale, investigaţiile noastre nu au găsit dovezi care să susţină aceste afirmaţii”, arată compania în scrisoarea sa, care notează că. "încă investighează".
Din septembrie şi până la începutul acestei săptămâni, compania a eliminat de pe platformă, peste 66.000 de conturi false, 7 milioane de like-uri false şi 10 milioane de urmăritori falşi, arată TikTok în scrisoarea sa. Cifrele se referă la postări şi la activitatea în limba română. De notat cu nu se specifică dacă erau electorale sau în favoarea unui candidat anume.
Totodată, TikTok spune că a prevenit 40 de milioane de like-uri şi a blocat peste 216.000 de "conturi spam" înainte de ca acestea să ajungă online.
Un lucru foarte important: un oficial TokTok a precizat pentru Paginademedia.ro că "campania care a fost demontată de TikTok în luna septembrie avea legătură cu alegerile", dar nu a precizat vreun candidat anume.
Compania TikToK a trimis scrisoarea către principalele instituţii din România în care îşi „reafirmă angajamentul ferm de a oferi un spaţiu digital sigur, transparent şi de încredere pentru cei 8 milioane de români prezenţi pe platformă.”
Totodată, compania TikTok a venit şi cu o declaraţie pentru Paginademedia.ro:
„Aceste relatări inexacte despre alegerile din România sunt înşelătoare, deoarece majoritatea candidaţilor şi-au creat o prezenţă pe TikTok, iar câştigătorii au desfăşurat campanii şi pe alte platforme digitale în afara celei noastre.
Aplicăm în mod strict Regulile Comunităţii împotriva dezinformării legate de alegeri şi a comportamentului înşelător şi am colaborat proactiv cu Comisia Electorală pentru a lansa un Centru Electoral în aplicaţie, menit să ofere comunităţii noastre din România informaţii de încredere despre alegeri.
Nu acceptăm reclame politice plătite şi solicităm tuturor să respecte Regulile Comunităţii, pe care le aplicăm în mod continuu.”
„În raportul nostru lunar privind Operaţiunile de Influenţă Ascunsă pentru septembrie, am dezvăluit că am întrerupt o reţea care viza publicul român, deşi aceasta era separată şi nu a jucat niciun rol în promovarea campaniei lui Georgescu”
Deşi s-a afirmat existenţa a 5.000 de conturi false implicate în interferenţe electorale, „investigaţiile noastre nu au găsit dovezi care să susţină aceste afirmaţii”.
Scrisoarea TikTok vine după ce în ultimele zile lucrurile au escaladat în ce priveşte discuţia despre efectul platformei în alegerile prezidentiale. Marţi dimineaţă, Consiliul Naţional al Audiovizualului a anunţat public că va cere Comisiei Europene să demareze o investigaţie privind implicarea TikTok în alegeri.
Ulterior au început să apară informaţii despre mai mulţi influenceri care au fost plătiţi să îi facă indirect campanie lui Călin Georgescu. Mai exact, infleuncerii au creat o serie de spoturi în care încurajau oamenii să meargă la vot şi vorbeau despre principalele calităţi pe care trebuie să îl aibă un preşedinte. Ulterior, postările erau luate cu asalt cu zeci şi sute de comentarii de tipul „Votez Călin Georgescu”.
Totul a culimnat ieri, cu vicepreşedintele ANCOM Pavel Popescu, care a cerut suspendarea platformei TikTok pe teritoriul României începând de astăzi, 28 noiembrie.
Citeşte şi: RĂSPUNSURI. TikTok ocoleşte întrebările despre eventuali boţi în cazul Călin Georgescu. Admite că a existat "o reţea care targeta publicul român" în septembrie, dar nu o leagă de vreun nume şi nici de campanie
Foto: Deamstime.com
Scrisoarea Tik Tok, integral, în limba engleză:
On covert influence operations and foreign interference:
We are highly vigilant against actors who seek to use deceptive behaviors to try to affect civic processes and work diligently to identify and remove covert influence operations, and we report transparently on these efforts on a monthly basis. Learn more here.
To date, we have found no evidence of a Covert Influence Operation on our platform within the last several weeks for the ongoing presidential election in Romania, nor evidence of foreign influence
In our September report, we disclosed that we disrupted a network targeting a Romanian audience, although it was separate from and played no role in elevating Georgescu's campaign
Our Community Guidelines prohibit paid political promotion, political advertising, and fundraising by politicians and political parties, or paid campaigns with influencers, and we remove violative accounts
Our political ads policy includes both traditional paid ads and creators receiving compensation to support or oppose a candidate for office.
We also remove content that constitutes unmarked advertising based on evidence-based requests or credible information obtained by the appropriate regulatory authorities. We have not received such a request to date.
Călin Georgescu's account is subject to the GPPPA account regulations, the same ones that apply to all candidates in this election.
We protect election integrity on TikTok by preventing the spread of harmful content, removing misinformation in partnership with our local fact-checker - LeadStories and connecting our community to authoritative information, and partnering with experts
As part of these efforts, we proactively launched an in-app Election Center in Romania in November in partnership with the Electoral Commission, which elevates reliable election information.
We also launched a digital literacy campaign with a trusted local NGO - Funky Citizens, to empower the Romanian community with credible information on a.o. how to recognise disinformation
On preventing inauthentic behaviour
We allow TikTok users to express their political views and support for political candidates and they do so frequently in elections all over the world. However, we proactively detect and disrupt any attempts that could harm the platform’s integrity, whether by spreading misinformation, manipulating public discourse, or engaging in deceptive behaviors. By leveraging advanced technology and collaborating with experts, we remain committed to creating a trustworthy environment for our community.
As such, between September and this Monday we have removed:
- over 66 000 fake accounts
- over 7 000 000 fake likes
- over 10 000 000 fake followers
We also prevented 40,000,000 fake likes and blocked over 216,000 spam accounts from creation.
We have found no evidence confirming the claim of 5000 fake accounts, but we willingly investigate this.
On the allegations that a group conspired off-platform, and that those efforts resulted in coordinated efforts on-platform?
We have no evidence that a coordinated campaign happened on our platform as of today
We have received three official requests from the Romanian authorities to date, all were handled in a timely manner.
- A complaint on Nov 21st flagged a number of videos that allegedly violated a law requiring candidates/campaigns to include an identifier in election materials to aid election bodies to track election spending. We took action within 24h, beyond what was required by law.
- Notably, a review of other platforms (X, IG, FB and YT) showed that no videos there contained the identifier either.
We remain open to collaborating with all relevant authorities both on the European level, like at a local one.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro