Studiul agenţiei de media Spark Foundry spune că tinerii din generaţia Z, care au între 18 şi 24 de ani, au din ce în ce mai multă încredere în ştirile difuzate pe posturile TV, în defavoarea celor din mediul online, se arată într-un comunicat.
Noul studiu se numeşte New Media Adoption şi face parte din Focus On: New Media Usage, o serie de rapoarte care urmăresc evoluţia comportamentelor de consum media, bazate pe studii cantitative.
Mădălina Bâdea, Head of Data Insights Spark Foundry:
„Multitudinea de informaţii, cu privire la evenimentele din ultima perioadă (pandemie, război, criză…), a făcut ca oamenii să îşi selecteze mai cu atenţie sursa de unde îşi iau datele.
Observăm, aşadar, o reîntorcere către TV, o evoluţie pozitivă a procentului celor care preferă să îşi ia informaţiile mai degrabă de la TV decât să le citească online, având o mai mare încredere în conţinutul de aici.
Acest trend este vizibil chiar şi în rândul Generaţiei Z (18-24 ani). Mai mult de jumătate dintre ei susţin că au petrecut mai mult timp în faţa televizorului în ultimul an, având mai multă încredere în ştirile difuzate pe posturile TV decât în cele din mediul online”.
De ce stau românii pe social media
Motivele sunt simple. Pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru a petrece timpul liber ori pentru relaxare.
Conform studiului, cei de peste 45 de ani folosesc social media în special pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru căutarea unor brand-uri sau produse pe care doresc să le achiziţioneze, dar şi pentru diversitatea de conţinut.
În acelaşi timp, generaţiile mai tinere dau dovadă de un comportament mai activ în social media: publică imagini sau conţinut video, caută să descopere noi trend-uri, urmăresc paginile influencerilor şi ale celebrităţilor şi caută constant un conţinut cât mai divers.
Spune-mi pe ce social media stai, ca să-ţi spun câţi ani ai
Facebook, Instagram şi TikTok sunt în top, în timp ce Twitter are cea mai mare creştere din ultimul an, fiind folosit cu precădere de cei peste 55 de ani.
Cine stă mai mult pe Facebook?
Publicul matur, de peste 55 de ani.
Cine preferă Instagram?
Cei din segmentul de vârstă 18-34 ani. Totodată, ei mai stau pe TikTok şi Pinterest.
Ce alege generaţia Z (18-24 de ani)?
Snapchat, Reddit şi, mai nou, Tinder şi Clubhouse.
Ce campanii cu influenceri sunt pe val?
Cele mai memorabile campanii cu influenceri pe TikTok au fost legate de muzică şi gastronomie. Iar singurele cu evoluţie pozitivă au fost cele de parenting.
La polul opus, cea mai mare scădere au înregistrat-o campaniile cu influenceri legate de dezvoltarea personală/ profesională, activităţile culturale şi beauty & fashion.
De asemenea, cele mai utilizate platforme pentru live streaming rămân Youtube şi Facebook. Totodată, Zoom începe să fie percepută ca o platformă promiţătoare pentru live streaming, mai arată datele studiului.
Consumul media alături de familie
65% dintre respondenţi urmăresc programe TV împreună cu familia, iar 56% dintre aceştia consideră că acestă activitate, la fel ca şi urmărirea de filme online, i-au apropiat de membrii familiei.
O creştere semnificativă a fost înregistrată în acest val în cazul celor pentru care televiziunea este principala sursă de ştiri, deoarece este canalul media în care aceştia au cea mai mare încredere.
De asemenea, cei din Generaţia Z (18-24 de ani) simt că au petrecut mai mult timp în faţa televizorului în ultimul an, având mai multă încredere în ştirile difuzate pe posturile TV decât în cele din mediul online.
Studiul a fost realizat de agenţia de media Spark Foundry, parte din Publicis Groupe, prin interviuri online, pe un eşantion de 803 persoane, de sex feminin şi masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoare de internet, din mediul urban, în perioada 13-19 mai 2022.
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
Prin intermediul lor se impun narativele oficiale!!! Până nu se desființează sau se iau din atribuții acestei psedo-instituții, ca să aibe doar atribuții BIROCRATICE (acordarea de licențe, spre exemplu), nu avem nicio șansă de a fi informați obiectiv...