Skip to main content

PARADOX. Tinerii stau mult pe online, dar au încredere în ştirile de la TV (studiu)

 
Sursa foto: Pexels
Sursa foto: Pexels
Online-ul nu prezintă prea multă încredere în rândul tinerilor. Cel puţin nu la capitolul informaţii, arată un studiu recent. Generaţia Z preferă ştirile TV.
Publicitate

Studiul agenţiei de media Spark Foundry spune că tinerii din generaţia Z, care au între 18 şi 24 de ani, au din ce în ce mai multă încredere în ştirile difuzate pe posturile TV, în defavoarea celor din mediul online, se arată într-un comunicat.

Noul studiu se numeşte New Media Adoption şi face parte din Focus On: New Media Usage, o serie de rapoarte care urmăresc evoluţia comportamentelor de consum media, bazate pe studii cantitative.

Mădălina Bâdea, Head of Data Insights Spark Foundry:

„Multitudinea de informaţii, cu privire la evenimentele din ultima perioadă (pandemie, război, criză…), a făcut ca oamenii să îşi selecteze mai cu atenţie sursa de unde îşi iau datele.

Observăm, aşadar, o reîntorcere către TV, o evoluţie pozitivă a procentului celor care preferă să îşi ia informaţiile mai degrabă de la TV decât să le citească online, având o mai mare încredere în conţinutul de aici.

Acest trend este vizibil chiar şi în rândul Generaţiei Z (18-24 ani). Mai mult de jumătate dintre ei susţin că au petrecut mai mult timp în faţa televizorului în ultimul an, având mai multă încredere în ştirile difuzate pe posturile TV decât în cele din mediul online”.

De ce stau românii pe social media

Motivele sunt simple. Pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru a petrece timpul liber ori pentru relaxare.

Conform studiului, cei de peste 45 de ani folosesc social media în special pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru căutarea unor brand-uri sau produse pe care doresc să le achiziţioneze, dar şi pentru diversitatea de conţinut.

În acelaşi timp, generaţiile mai tinere dau dovadă de un comportament mai activ în social media: publică imagini sau conţinut video, caută să descopere noi trend-uri, urmăresc paginile influencerilor şi ale celebrităţilor şi caută constant un conţinut cât mai divers.

Spune-mi pe ce social media stai, ca să-ţi spun câţi ani ai

Facebook, Instagram şi TikTok sunt în top, în timp ce Twitter are cea mai mare creştere din ultimul an, fiind folosit cu precădere de cei peste 55 de ani.

Cine stă mai mult pe Facebook?

Publicul matur,  de peste 55 de ani.

Cine preferă Instagram?

Cei din segmentul de vârstă 18-34 ani. Totodată, ei mai stau pe TikTok şi Pinterest.

Ce alege generaţia Z (18-24 de ani)?

Snapchat, Reddit şi, mai nou, Tinder şi Clubhouse.

Ce campanii cu influenceri sunt pe val?

Cele mai memorabile campanii cu influenceri pe TikTok au fost legate de muzică şi gastronomie. Iar singurele cu evoluţie pozitivă au fost cele de parenting.

La polul opus, cea mai mare scădere au înregistrat-o campaniile cu influenceri legate de dezvoltarea personală/ profesională, activităţile culturale şi beauty & fashion.

De asemenea, cele mai utilizate platforme pentru live streaming rămân Youtube şi Facebook. Totodată, Zoom începe să fie percepută ca o platformă promiţătoare pentru live streaming, mai arată datele studiului.

Consumul media alături de familie

65% dintre respondenţi urmăresc programe TV împreună cu familia, iar 56% dintre aceştia consideră că acestă activitate, la fel ca şi urmărirea de filme online, i-au apropiat de membrii familiei.

O creştere semnificativă a fost înregistrată în acest val în cazul celor pentru care televiziunea este principala sursă de ştiri, deoarece este canalul media în care aceştia au cea mai mare încredere.

De asemenea, cei din Generaţia Z (18-24 de ani) simt că au petrecut mai mult timp în faţa televizorului în ultimul an, având mai multă încredere în ştirile difuzate pe posturile TV decât în cele din mediul online.

Studiul a fost realizat de agenţia de media Spark Foundry, parte din Publicis Groupe, prin interviuri online, pe un eşantion de 803 persoane, de sex feminin şi masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoare de internet, din mediul urban, în perioada 13-19 mai 2022.

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • B.A.M B.A.M
    De acord cu tine, @athos!!! Dar ca să se întâmple asta, trebuie să dispară intrumentul informării "corect politice": CNA-ul!!!
    Prin intermediul lor se impun narativele oficiale!!! Până nu se desființează sau se iau din atribuții acestei psedo-instituții, ca să aibe doar atribuții BIROCRATICE (acordarea de licențe, spre exemplu), nu avem nicio șansă de a fi informați obiectiv...
  • athos athos
    Informarea de pe net, social media poate reprezenta un pericol pentru ca e o anarhie informationala, fiecare scrie si spune ce vrea. In schimb informarea clasica de la tv si radio e periculoasa pentru ca acestea sunt instrumentele principale de manipulare, de obicei ale statului si acolitilor sai (oligarhi, partide, corporatii ce detin media). A se vedea informarea in pandemie, vaccinarea, razboiul din Ucraina. Cand informarea devine propaganda nu mai e informare.
    Unica solutie e scepticismul fata de tot si informarea din diverse surse, inclusiv cele cenzurate. Cand ceva e cenzurat, blocat inseamna poate ca printre altele spune si niste adevaruri sau macar jumatati de adevaruri pe care nu se vrea sa le stim, de ai nostri. Vedeti Europa Libera, BBC inainte de 1989, acum RT sau alte posturi blocate de UE.
    Tu ca cetatean trebuie sa ai libertatea sa te informezi din ambele perspective, pentru a avea o privire de ansamblu si dintr-o parte si din cealalta asupra situatiei, urmand ca tu sa cantaresti informatiile nu sa o faca statul pentru tine. Ceva de genul, stim noi ce e bine pentru tine. Atunci nu mai esti informat, esti "setat" de sistem.
    Uitati-va la razboiul din Ucraina, media "oficiala" ne tot spune ce proaste sunt echipamentele rusesti, ce nemernicii fac rusii, ca stagneaza ofensiva, si cand colo nimic de numarul mare de prizonieri de razboi ucrainieni, soldati care refuza sa mai lupte, nemancati, si ne trezim ca pana la toamna tot Donbassul e cucerit.
    Nu poti sa arati pe posturi cu audienta nationala imagini de pe jocuri de calculator, interviuri subtitrate suspect, fake news, si sa ignori filmari si realitati doar pentru ca nu corespund unei narative pe care tu ca post vrei sa o promovezi. E doar un exemplu.
  • burningsnowflake burningsnowflake
    Nu cred ca este un paradox, este specific varstei.
    Am acasa doi tineri fix in acest interval de varsta.
    Am observat la ei combinatia urmatoare:
    Pe internet/retele/youtube/etc... sunt privitori in mod reflex semi-indiferenti deoarece continutul, in general vorbind, este foarte superficial, iar ei s-au obisnuit cu asta. Ii atrage ceva cu adevarat foarte-foarte rar.
    De citit articole nici vorba!
    Prin urmare, mintea lor s-a obisnuit sa nu aiba incredere in continutul propriu zis si sa ia in considerare doar partea distractiva.
    Rezultat: tot ce inseamna device prin casa este "just for fun and only".
    Deci stirile/site nu au nici o sansa, nedrept de altfel, asta-i alta discutie.
    La televizor, si la radio in autoturism(nota bene!) alaturi de noi, parintii, isi schimba comportamentul.
    Sunt destul de atenti si pun intrebari, chiar si pe subiecte nespecifice varstei lor(aici trebuie sa includem lipsa lor de experienta in ale vietii, fireasca de altfel).
    Sunt doritori sa afle totusi in ce lume traiesc si ce se intampla in jurul lor.
    Au incredere in jurnalele de televiziune si radio pentru ca li se par "stiri oficiale" (citat - chiar i-am intrebat).
    Sunt usor neincrezatori cand le explic diferentele dintre o stire neta(de ex.: costul benzinei este X lei) si una manipulatoare (de ex.: anumite decizii politice, interese de razboi) dar usor-usor incep sa-si inteleaga lumea.
    Cand vor mai creste si vor incepe sa se sature de "fun and only" vor accesa si info/stirile.
    So... d'asta zic io ca nu e chiar un paradox.

Trimite un comentariu

sus