Skip to main content

Serie de workshop-uri pentru jurnalişti organizată de Google. Când au loc?

 
foto: freepik.com
foto: freepik.com

Workshop-uri pentru jurnalişti. Google News Initiative organizează o serie de workshop-uri pentru jurnalişti în această vară. Vor fi patru sesiuni care vor prezenta în amănunt instrumente Google care pot ajuta jurnaliştii în realizarea unor materiale de impact şi/sau verificarea informaţiilor. 

Publicitate

Unde vor avea loc?

Workshop-urile se derulează live pe YouTube şi sunt în limba engleză, dar participanţii pot activa subtitrările şi traducerea automată dacă vor să aibă şi versiunea în română.

Primul workshop a avut loc joi, 4 iulie. Luisa Fernau, specialist în cadrul Google News Initiative şi jurnalistă multimedia, i-a ajutat pe jurnalişti să îşi construiască poveştile folosind instrumente de cartografiere şi a prezentat detalii pentru crearea de animaţii 3D. În aceată sesiune, jurnaliştii au fost învătaţi să prezinte rute şi să creeze cadre peisagistice, similare cu cele ale dronelor, folosind Google Earth Studio.

Al doilea workshop se va ţine pe 11 iulie, de la ora 18.00. Mevan Babakar, responsabil pentru credibilitatea ştirilor şi informaţiilor, va prezenta cele mai recente instrumente şi abordări ale Google pentru combaterea dezinformării.

De la noutăţi despre Factcheck Explorer la avansul Deepmind pe zona SynthID şi integrarea „About this Image" în Search, această sesiune va oferi jurnaliştilor instrumentele şi cunoştinţele necesare pentru a înţelege şi combate fenomenul de propagare a ştirilor false.

A treia sesiune va fi pe 25 iulie, tot de la ora 18.00. Keila Guimarães este analist în cadrul echipei Trends de la Google, ajutând redacţiile să transforme datele din Search în perspective utile. În acest workshop, se vor explora cele mai recente tendinţe, vei învăţa cum să valorifici datele din Search şi vei vedea exemple reale de cum aceste date pot fi utile pentru jurnalişti.

Ultima sesiune se va desfăşura în data de 8 august, de la ora 18.00. Megan Chan, News Ecosystem Product Marketing Lead, şi Yuval Shukroon, Pinpoint Product Manager, vor jurnaliştii cum să eficientizeze investigaţiile, să descopere tipare ascunse în seturi mari de date şi să ajungă la ştire mai rapid, folosind platforma de cercetare pentru jurnalişti de la Google, Pinpoint.

 

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus