Pro FM preia reţeaua de licenţe a staţiei InfoPro, care devine de săptămâna viitoare doar un brand de ştiri radio, scrie Adplayers. Practic, pe licenţele reţelei naţionale InfoPro se va auzi postul Pro FM. Brandul InfoPro va fi folosit pentru ştirile Pro FM.
Mutarea va mări considerabil acoperirea în teritoriu a postului Pro FM, care numără în present 28 de staţii. Reţeaua Info Pro contribuie cu 38 de frecvenţe în toată ţara.
Costi Mocanu, director general Pro TV SA, pentru Adplayers:
„Aşa este, vor fi schimbări în ceea ce priveşte InfoPro. Este un brand care rămâne în radio, dedicat însă exclusiv segmentului de ştiri radio. Vedeta toamnei este Pro FM, care va fi retransmis pe frecvenţa ocupată acum de semnalul InfoPro. În felul acesta Pro FM devine radioul comercial al cărui semnal va avea cea mai mare acoperire din România”.
Cu licenţele preluate, Pro FM va număra 66 de staţii la nivel naţional, faţă de 28 cât are în prezent.
Decizia nu va afecta echipa InfoPro (aproximativ 15 oameni), care va continua să lucreze la Pro FM.
Costi Mocanu:
„Practic, pe o piaţă în scădere cum e piaţa de radio din România, Pro FM se va putea lăuda cu creştere mai mult decât dublă. Creşte ca număr de emiţători (de la 28 la 66), creşte ca acoperire la nivel urban (de la 58,9% la 96,7%), creşte ca acoperire naţională (de la 31,54% la 74,8%). Din punct de vedere tehnic, Pro FM va deveni radioul cu cea mai mare acoperire” explică Mocanu.
Potrivit oficialilor Media Pro, postul de radio InfoPro a apărut în decembrie 2004, iar în momentul de faţă reţeaua acoperă 74,8 % din populaţia naţionala şi 96,7 % din populaţia urbană.
Foto: EVZ
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Intr-adevar in FM exista deja Radio 21, Radio ZU si Kiss FM cu formate adresate publicului foarte tanar, Pro FM ar da lovitura daca s-ar adresa publicului de 25-35-45 ani, cei care in acest moment nu mai asculta radio (pentru ca nu prea mai au ce asculta), cei care trebuiesc "reactivati".
Toti difuzeaza aceleasi "hituri" si se mai mira ca audienta radiourilor e in scadere
În astfel de cazuri ar trebui să conteze şi părerea publicului. OK, veţi spune că şi radioul se bazează pe legile economiei de piaţă şi că asta se cere acum. Dar să nu se uite că frecvenţele radio sunt un bun aflat în patrimoniul naţional! Deci o oarecare reglementare ar trebui să existe, că altfel ne-am trezi peste noapte doar cu radiouri de manele. Acum sunt alte 3 mari reţele care funcţionează pe aceeaşi nişă cu Pro FM (una dintre ele e declarată deja „reţea naţională”, probabil vor urma şi celelalte două - oricum Kiss e mai „naţională” decât 21).
Şi investitorii în radio greşesc, crezând că vor avea câştig de cauză dacă vor intra pe o nişă supraaglomerată în loc să speculeze segmente rămase total neacoperite, dar e şi vina CNA-ului că îi lasă pe aceştia să îşi bată joc de (până la urmă) patrimoniul naţional.