Skip to main content

Click!, cel mai citit ziar. Audienţe mai mici după schimbarea metodei de colectare a datelor

 

BRAT a publicat astăzi primele cifre de audienţă ale publicaţiilor pe baza unei noi metodologii. Dacă până acum cercetarea BRAT se făcea prin completarea unor chestionare pe hârtie, datele noului studiu au fost culese de pe teren cu laptopul.

Publicitate

În noul studiu, niciunul dintre ziare nu a reuşit să depăşească milionul de cititori. De menţionat că actualul val de audienţă nu poate fi comparat cu studiile din trecut pentru că metodologiile sunt diferite.

Cifrele, în continuare:

Cel mai citit ziar din România este Click!, care a avut în perioada mai 2011 - ianuarie 2012 o medie de 647.000 de cititori pe apariţie.

  • Tabloidele Click! şi Libertatea conduc la capitolul audienţă, cu o medie de 647.000, respectiv 498.000 de cititori.
  • Jurnalul Naţional lipseşte din Studiul de Audienţă pentru că nu au plătit contribuţia, potrivit informaţiilor paginademedia.ro.
  • România liberă are 49.000 de cititori.

SNA mai 2011 - ianuarie 2012
1.Click 647.000
2.Libertatea 498.000
3.Cancan 381.000
4.Gazeta Sporturilor 374.000
5.Pro Sport 303.000
6.Adevarul 194.000
7.Evenimentul zilei 133.000
8.Ziarul Financiar 74.000
9. România liberă 49.000

Studiul a fost realizat  în perioada 2 mai 2011 - 22 ianuarie 2012 pe un eşantion de 12.726 de persoane.

Arina Ureche, director general BRAT:

Mai multe aspecte au dus la decizia de a modifica Studiul de Audienţă din punct de vedere al metodologiei. Deciziile importante au fost luate pe parcursul a doi ani în urma a diferite teste şi analize ale studiilor similare ale studiilor din alte ţări.

În mai anul trecut s-a început măsurarea noului studiu pe teren utilizând o nouă metodologie de colectare a datelor, metoda CAPI. Metoda permite noi dezvoltări, adaptări la ce se întâmplă nou în piaţă.

În metoda CAPI, ne-am concentrat pe diminuarea confuziei cu citirea online a publicaţiilor sau cu confuzia cu titluri similare.

În total, efectul pe care îl veţi vedea nu va fi unul plăcut, dar consider că este unul corect. Va fi o descreştere în general a rezultatelor. Pentru reviste va fi o scădere uşoară şi variaţii. Sunt şi reviste care au o creştere a audienţei. În ceea ce priveşte cotidienele, tendinţa de descreştere este accentuată.

Principalele modificări ale metodologiei

Extinderea universului cu segmentul de vârstă 65 - 74 de ani, astfel studiul acoperă populaţia urbană cu vârste cuprinse între 17 şi 74 de ani.

Modificarea modului de colectare a datelor de la PAPI (Paper and Pencil), la CAPI - interviu asistat de calculator.

Modificarea metodei de măsurare a audienţei, a modalităţii de prezentare a publicaţiilor în faţa respondenţilor şi a stimulilor vizuali ajutători.

Valurile trecute, care aveau altă metodologie, arătau aşa:

ian. 2010 - dec. 2010 apr. 2009 - apr. 2010 iul. 2009 - iul. 2010 oct. 2009 - oct. 2010
Click 1,159,000 1,226,000 1,258,000 1,210,000
Libertatea 1,007,000 1,255,000 1,183,000 1,073,000
Cancan 899,000 905,000 850,000 855,000
Gazeta Sporturilor 688,000 731,000 716,000 706,000
Adevarul 550,000 638,000 631,000 559,000
Jurnalul National 576,000 615,000 588,000 561,000
PRO Sport 506,000 592,000 578,000 562,000
Evenimentul Zilei 301,000 449,000 391,000 338,000
Ziarul Financiar 183,000 197,000 185,000 183,000
Romania Libera 145,000 218,000 185,000 154,000
Financiarul 151,000 160,000 171,000 156,000
Gandul 132,000 180,000 149,000 129,000

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Robert Robert
    Nu au corelat numarul de exemplare vandute de publicatie cu numarul de cititori. :(
  • castorul castorul
    da' pe reviste ce se aude?
  • own own
    o noua metodologie, aceleasi aberatii! :(
  • Red Red
    Poate ne explica si noua BRAT-ul cum revista Promotor a vandut anul trecut in medie 3500 exemplare (http://www.brat.ro/index.php?page=publications&id=396&index=0) si are o audienta de 268000 cititori. 76 cititori/exemplar? Jenant!

Trimite un comentariu

sus