Publicis Groupe, al treilea cel mai mare grup de marketing şi comunicare, avertizează că piaţa de publicitate va cunoaşte o încetinire în privinţa creşterii în cel de-al doilea trimestru din 2012, scrie The Guardian, în ediţia electronică.
Compania franceză, care deţine agenţii precum Saatch & Saatchi şi Leo Burnett, a raportat a raportat de la an la an o creştere a veniturilor cu 14% în primul semestru, ajungând la un venit de 1.45 de miliarde de euro.
Maurice Levy, directorul executiv al Publicis, s-a declarat mulţumit de creşterea din primul trimestru, având în vedere faptul că în aceeaşi perioadă a anului trecut creşterea era de doar 6.5%, cu toate acestea admite că creşterea va scădea în următoarele luni.
"Estimăm că această creştere va fi încetinită în cel de-al doilea trimestru", a adăugat Levy.
Piaţa de publicitate din Franţa a crescut cu 4.6%, în timp ce în Germania cu 10%, iar Spania şi Italia continuă să scadă. America de Nord a crescut şi ea cu 3.3%, ajungând la 724 de milioane de euro.
Pieţele emergente care includ Brazilia, Rusia, China şi India au avut o creştee organică a veniturilor de circa 10%, ajungând la 176 de milioane de euro.
"Digitalul continuă să aibă performanţe considerabile, având o creştere de 15,6%", a mai spus Levy.
La începutul aceste luni, Ominicom, rivalul american al Publicis, al doilea cel mai mare grup de marketing şi comunicare, a raportat venituri cu 5% mai mari în primul trimestru.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii