Doru Panaitescu, unul dintre veteranii publicităţii online, a făcut, pe blogul său, un bilanţ al veniturilor din publicitate ale celor mai importanţi jucători din România. Panaitescu estimează că primii 30 de jucători din online au atras, împreună, venituri nete de 29,1 de milioane de euro. Este o cifră la care Doru Panaitescu a ajuns după discuţii cu mai mulţi jucători din industria online.
„Aflat pe un val crescător, piaţa de publicitate online autohtonă se confruntă cu numeroase probleme post criza: - fragmentarea continuă a pieţei de publishing - creşterea rebate-ului la peste 40% pe alocuri - “exportul” de bugete către publisheri străini (GoogleAds, Facebook, Yahoo, Linkedin si multi altii), care afecteaza serios publsiherii autohtoni etc.”, scrie Doru Panitescu pe blogul său.
„Totuşi, în ciuda vicisitudinilor prezentate mai sus, publicitatea online a continuat să crească an de an, devansând alte medii şi instalându-se confortabil pe locul secund în atragerea dolarului de publicitate, după TV, care rămâne şi probabil va rămâne lider, asa cum este şi pe alte pieţe europene sau în Statele Unite”, mai adaugă el.
Calculele nu includ şi veniturile atrase de pe piaţa din România de Google si Facebook. „Optimistii spun că Google face singur peste 15 milioane de euro pe an din GoogleAds în România, realiştii spun că cifra poate să fie şi dublă.
Ce venituri au atras principalii publisheri din online:
- Ibu Pro TV a avut anul acesta încasări estimate la peste 2 milioane de euro.
- Mediafax, tot parte a MediaPro, a câştigat peste 4 milioane de euro.
- Q2M / Thinkdigital - 3 milioane de euro
- Beyond Media / Adevolution - 1 milion de euro
- GSP / Convergent Media - 1,5 milioane de euro
- Ringier Romania - 750.000 de euro
- Hotnews - 600.000
- Intact Publishing - 200.000 de euro
Găsiţi AICI cifrele tuturor celor 30 de jucători.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii