DERAPAJ. “Bătălia finală pentru aur”. Este titlul unui supliment de opt pagini inclus în Evenimentul zilei. Opt pagini de articole pentru proiectul de la Roşia Montană. Publicitate sau editorial?
Pe prima pagină, grupajul special menţionează că este realizat “cu sprijinul Roşia Montană Gold Corporation”. În interior, unde este inclus suplimentul, se spune doar că este “realizat de Evenimentul zilei”. Pe ultima pagină a suplimentului, pe un sfert, este o reclamă pentru Darosiamontana.ro.
De ce nu este marcat ca publicitate şi în interior?
“Suplimentul este marcat pe prima pagină. Cred că este cel mai bun loc pentru asta”, explică pentru Paginademedia.ro Dan Andronic, director general Evenimentul zilei.
În pagina a doua a grupajului, ziariştii explică suplimentul ca pe un demers jurnalistic: “În contextul dezbaterii proiectului în Parlament, Evenimentul zilei vă prezintă o radiografie a proiectului pe care Rosia Montană Gold Corporation (RMGC) vrea să-l dezvolte în Munţii Apuseni”.
Suplimentul este structurat pe opt pagini şi cuprinde articole al căror conţinut este pentru exploatarea minieră. Din titluri:
- Investiţia va genera 1% din produsul intern brut.
Din articol: "Publicul larg vede procentele ce-i revin statului în Proiectul Roşia Montană şi, fără un termen de comparaţie, le poate considera relativ reduse. Când se uită însă, la sume, înţelege de ce guvernanţii îi acordă atâta importanţă: aduce 5,2 miliarde de dolari în economia Romniei, ceea ce înseamnă 1% din produsul intern brut."
- De ce minele de aur au de obicei investitori străini.
- Ministrul pentru Buget estimează încasări de 400-600 de milioane de dolari din redevenţe.
- Locuitorii din Roşia Montană nu au alternative viabile (pe pagina cu numele “Taxe la buget şi locuri de muncă pentru oameni”)
- Arheologia minieră a început în România cu proiectul de la Roşia Montană.
- 90% din aur, extras în lume prin aceeaşi metodă.
și mai apar și pe teve și încearcă să fie justițiari, nu?