Cele mai multe active pe care grupul Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, urmăreşte să le înstrăineze sunt în România, iar aceastea sunt "părţi ale Media Pro, precum staţiile radio, cinematografele şi afacerile de distribuţie de film", scrie HotNews.ro, care citează o publicaţie cehă.
Declaraţia a fost făcute de Michael Del Nin, co-CEO al CME, într-un interviu acordat alături de co-CEO Christoph Mainusch pentru publicaţia cehă Hospodarske Noviny.
Potrivit lui Del Nin, "acestea sunt active bune, dar ne-au distras atenţia de la afacerea noastră de bază (televiziunea - n.red.). Mai multe părţi interesate din întreagă regiune urmăresc aceste active".
Sunt primele declaraţii oficiale în care şefii CME menţionează clar anumite operaţiuni la care acest grup vrea să renunţe. De la sfârşitul anului trecut, pe piaţa media circulă numeroase speculaţii privind eventuala vânzare a unor active CME, a unor operaţiuni din România/Bulgaria sau chiar a întregii companii, sau despre intenţiile altor părţi de a cumpără aceste active, dar de cele mai multe ori reprezentanţii companiei s-au abţinut să comenteze astfel de informaţii, mai scrie HotNews.ro. Reprezentanţii CME au mai menţionat, în termeni generali, intenţiile lor de vânzare, dar e pentru prima dată când spun exact ce urmăresc să vândă.
În interviul acordat ziarului ceh, Christoph Mainusch precizează:
- "Pentru a aduce compania pe picioare, a trebuit să ne concentrăm asupra afacerii noastre de bază, televiziunea; în unele ţări unde operăm, am avut numeroase activităţi pe care nu le considerăm a fi de bază şi pe care le vom vinde. Câteva exemple: cinematografele noastre din România sau afacerile de distribuţie din România şi din Republica Cehă - pe acestea nu le considerăm esenţiale pentru strategia noastră viitoare."
Despre restructurări şi schimbările de şefi (care au urmat plecării lui Adrian Sârbu de la conducerea CME, anul trecut):
"În principal, am descentralizat CME, ceea ce înseamnă că managerii din fiecare ţară sunt responsabili cu operarea respectivelor părţi ale CME. Acest lucru a presupus anumite schimbări de personal şi, drept urmare, am schimbat managementul în patru din cele şase ţări unde operăm. Am schimbat modelul de a face afaceri. Ne-am dat, de asemenea, silinţa să reducem costurile, dar mereu într-un mod în care să prevenim riscuri la adresa operaţiunilor şi rezultatelor companiei. Cea mai mare parte a procesului de restructurare a trecut".
Despre schimbări posibile în portofoliul de canale:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro"General vorbind, ne revizuim continuu portofoliul de canale; ar putea fi mai multe, ar putea fi mai puţine. În privinţa pieţei din Republica Cehă, în acest moment nu plănuim să renunţăm la niciunul dintre canale. Nu plănuim nici să lansăm vreun nou canal deoarece, după cum am spus, trebuie mai întâi să ne consolidam compania."
Comentarii