Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) a lansat astăzi Ghidul de Pitch, un set de recomandări destinate agenţiilor şi clienţilor de publicitate, „menite să asigure respectarea standardelor profesionale şi transparenţa licitaţiilor în industria locală de publicitate”, potrivit reprezentanţilor organizaţiei.
Radu Florescu, preşedinte UAPR: „Ghidul de Pitch este un set de recomandări ce vin în ajutorul clienţilor când caută, evaluează şi aleg cea mai potrivită agenţie pentru nevoile lor de marketing. Nu este un set de reguli obligatorii, ci, mai degrabă, o listă cu ce se face şi, mai ales, ce nu se face într-un pitch. Recomandările vizează modul în care trebuie conduse pitch-urile pentru a asigura transparenţa procesului şi corectitudinea ce stă la baza respectului reciproc în relaţia agenţie – client“, declară .
Ghidul descrie etapele unui pitch, identifică elementele necesare pentru ca procesul de selecţie să fie unul profesionist şi conţine recomandări utile pentru clienţi şi agenţii. Fiecare pitch presupune alocarea unor resurse importante atât din partea clientului cât şi a agenţiei. De aceea, ghidul conţine îndrumări privind organizarea şi participarea la pitch-uri şi reprezintă un reper de orientare şi management.
Ştefan Iordache, vicepreşedinte UAPR: „Rolul Ghidului de Pitch este să simplifice şi să eficientizeze desfăşurarea pitch-urilor în general, şi pentru client şi pentru agenţie, oferind un model uşor de implementat al cărui scop este un proces de pitch clar, previzibil şi transparent. Pentru că atunci când agenţiile participă cu încredere la un proces de selecţie, clienţii au o şansă mai bună să îşi atingă obiectivul propus.“
Comentarii