Skip to main content

Irina Radu: TVR trebuie să înţeleagă că o emisiune nu face audienţă pentru că e prost făcută, neinteresantă, are prezentatori neplăcuţi, tratează subiecte care nu interesează

 
Irina Radu
Irina Radu

PLANURI PENTRU TVR. Televiziunea publică îşi propune să revină, în următorii ani, în topul audienţelor TV. Cu canalul generalist, TVR vrea “Să redevină important pe piaţa media românească, urcând înapoi în topul audienţei, ajungând - cu canalul generalist - în doi ani de zile în top 3, target Naţional”.

Publicitate

Ideea apare în Principiile de reconstrucţie şi funcţionare ale TVR expuse de Irina Radu în faţa Consiliului de Administraţie al TVR.

Irina Radu a “prins” în plan şi relaţia calitate/audienţă, dar şi mentalitea oamenilor din TVR:

“Eliminarea concepţiei greşite că o emisiune nu face audienţă pentru că: “este de cultură”, “este serioasă” sau alte motivaţii asemănătoare.
TVR trebuie să înţeleagă că o emisiune nu face audienţă pentru că este prost făcută, neinteresantă, are prezentatori neplăcuţi publicului, tratează subiecte care nu interesează.”

Partea editorială este cea care “în primul rând, aduce publicul în faţa televizorului”.

Irina Radu: "Dacă Pro TV sau Antena 1 schimbă studiourile cu studiourile TVR sau schimbă tehnicienii cu tehnicienii TVR – rezultatul va fi relativ acelaşi; dacă însă schimbă corpul editorial cu angajaţii TVR, cu siguranţă rezultatul va fi diferit."

Potrivit planului preşedintelui Irina Radu, TVR ar trebui să poată întrerupe emisiunile cu reclame, să indexeze taxa şi să treacă “proces de evaluare temeinic, care să evite deviaţiile din anul 2012/2013”.

Planul prevede trei canale: unul generalist, unul informativ şi unul cultural-educativ.

  • un canal generalist cu emisiuni care au aria maximă de adresabilitate (divertisment, filme, seriale, emisiuni sociale, anchete, reportaje, maxim 3-4 buletine de ştiri, etc),
  • un canal de informaţii şi actualitate (cu o grilă bazată pe ştiri, talk-show, documentare, interviuri cu personalităţile momentului, emisiuni economice, date meteo, date financiare, materialele fiind furnizate de Bucureşti şi de toate studiourile teritoriale etc),
  • un canal cultural–educativ (cu o grilă care să prezinte de dimineaţă până la ora 18.00 emisiuni culturale realizate de cele cinci studiouri teritoriale, emisiuni de cultură şi tradiţii ale minorităţilor şi după ora 18.00 – jurnale cu ştiri culturale, filme, talk-show-uri de cultură, dezbateri pe temele zilei din cultura românească, europeană şi internaţională.

Din planul Irinei Radu:

  • Să îşi redefinească fiecare canal aşa încât publicul să ştie exact ce poate găsi în portofoliul televiziunii publice (în intervalul august 2016 - ianuarie 2017).
  • Indexarea taxei tv şi extinderea posibilităţilor de colectare
  • Posibilitatea TVR de a întrerupe cu publicitate emisiunile, în general, sau cel puţin cele de natură comercială; pot fi exceptate filmele, tocmai pentru a avea o diferenţă de promovat.
  • Organizarea unui proces de evaluare temeinic, care să evite deviaţiile din anul 2012/2013.
  • Folosirea în procesul de evaluare şi reorganizare a unor companii de profil, nu a structurilor interne care nu au niciun interes să sprijine un demers care le-ar putea afecta prestaţia viitoare.
  • Atragerea de resursă umană din afara TVR în scopul schimbării mentalităţii organizaţiei, a modului de muncă, a pretenţiilor financiare, a standardelor de succes.
  • Achiziţionarea unui car HD, la standarde FIFA/UEFA, pentru a nu mai fi obligaţi să închiriem de pe piaţă la transmisiunile sportive şi alte transmisiuni complexe.

GALERIE FOTO. Principiile de reconstrucţie ale TVR, expuse de Irina Radu, în imagini

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • sss` sss`
    Deci vrea sa difuzeze publicitate dar sa si indexeze (mareasca) taxa tv .

    Bravo doamna , ce inteligenta . PSD v-a pus acolo parca .....

Trimite un comentariu

sus