Două ştiri din zona media internaţională ar putea avea efecte şi în România, la Pro TV, scrie Orlando Nicoară.
1. Pe de o parte, Bloomberg anunţă că gigantul AT&T ar fi în discuţii pentru o posibilă fuziune.
2. De cealată parte, Seeking Alpha, site-ul cu informaţii despre companiile listate la bursă, anunţă că există informaţii în presa locală că Penta Investmens, o companie media cu afaceri în print în Cehia şi Slovacia, ar fi în discuţii pentru preluarea companiei-mamă a Pro TV.
Orlando Nicoară analizează pe blogul personal implicaţiile posibile în cazul celor două ştiri:
Ce înseamnă pentru Pro TV o posibilă fuziune TimeWarner - AT&T: „Daca TimeWarner se vinde catre AT&T atunci, foarte probabil, AT&T va vinde actiunile pe care TW le are in CME pentru ca AT&T nu opereaza decat in SUA si Mexic, iar in planurile lor de dezvoltare Europa nu exista (focus pe India, China si America Latina).”
Ce înseamnă pentru Pro TV o posibilă achiziţie de către Penta Investments a companiei-mamă: „Daca CME vinde operatiunile din Cehia si Slovacia, renunta la 44% din business-ul sau, ramanand sa opereze pe pietele din Croatia, Bulgaria, Slovenia si Romania. E greu de crezut ca CME va continua sa opereze doar pe cele 4 piete si e foarte probabil ca va cauta exituri pentru televiziunile din cele 3/4 tari (probabil Croatia si Slovenia pot fi luate la pachet). Daca TimeWarner se vinde atunci managerii CME deja cauta solutii de exit.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
CME este un organism sănătos care deține cele mai puternice televiziuni din 6 țări, cu rating cumulat al tuturor posturilor de peste 50% în fiecare din cele 6 țări.
Tot sănătos ar fi:
- CME să nu fie dezmembrată,
- CME să caute să se extindă și în alte țări din regiune,
- CME să devină distribuitor în Europa de Est a altor canale Times Warner.
Nu cred că este în interesul Times Warner să vândă compania Est-Europeană.