Revista Glamour, editată de Ringier, se va închide în această iarnă. Declaraţia a fost făcută la Interviurile Paginademedia LIVE de către Mihnea Vasiliu, director general Ringier România.
Mihnea Vasiliu:
"Publicaţia Glamour se va închide în luna decembrie, atunci când îi expira licenţa".
El a mai adăugat că decizia vine ca urmare a rezultatelor slabe de vânzări:
"Noi care ne ghidăm foarte mult după profitabilitate şi nu vrem să avem flori la butonieră doar de dragul de a le avea, avem puterea să spunem că la un moment dat un titlu nu mai poate continua, din păcate. Nu mai are sens din punct de vedere al business-ului."
Ringier are în portofoliu, în prezent, mai multe titluri glossy: Elle, Avantaje, Unica, Psychologies, Viva! Ce se întâmplă cu celelalte titluri?
Declaraţiile, pe larg:
Paginademedia.ro: Ringier are un portofoliu de reviste consistent. Veţi păstra toate titlurilepe care le operaţi acum?
Mihnea Vasiliu: Nu vom păstra toate titlurile. Glamour, a cărei licenţă expiră în decembrie, nu va mai continua. Cred că e o inflaţie de titluri pe piaţă şi sunt încă suprins cum e posibil să reziste atât de multe. Piaţa a scăzut şi la vânzări şi la publicitate.
Noi care ne ghidăm foarte mult după profitabilitate şi nu vrem să avem flori la butonieră doar de dragul de a le avea, avem puterea să spunem că la un moment dat un titlu nu mai poate continua, din păcate. Nu mai are sens din punct de vedere al business-ului.
Paginademedia.ro: În afară de Glamour vor mai exista şi alte titluri care vor fi oprite?
Mihnea Vasiliu: Glamour e singurul faţă de care suntem siguri că nu va mai continua, licenţa expirând de altfel. Toate titlurile pe care le avem acum, cu excepţia Glamour, sunt profitabile. N-avem niciun motiv să nu continuăm.
Paginademedia.ro: Noi ne uitam pe cifre de pe piaţă şi vânzările sunt mai mici, inclusiv pe zona de glossy, comparativ cu acum 10 ani.
Mihnea Vasiliu: Probabil că acum 10 ani redacţia avea 50 de oameni şi acum are şapte, iar în felul acesta am reuşit să le menţinem profitabile. Evident că aceste profituri sunt mai mici faţă de acum 10 ani, dar totuşi există. Adică sunt titluri precum Elle care sunt foarte profitabile, adică au o margine substanţială.
VÂNZĂRI. Potrivit ultimelor cifre publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), Glamour a reuşit să vândă aproximativ jumătate din întregul tiraj tipărit.
Mai exact, dintr-un tiraj de aproape 7.000 de exemplare, revista a vândut aproximativ 3.700.
Citeşte şi:
- VIDEO. Finalul unei epoci. De ce a fost scoasă la pensie „Fata de la pagina 5” din Libertatea
- VIDEO. Şeful Ringier, despre relaţia cu Cătălin Tolontan şi echipa GSP: "Nimeni nu o să pună niciun fel de stavilă libertăţii jurnalistice"
De la Liberis la Mediafax şi apoi la Ringier
Revista Glamour (titlu deţinut la nivel internaţional de Conde Nast) a intrat în portofoliul Ringier în noiembrie 2014, după cum Paginademedia.ro a scris aici.
"Revista Glamour, ca poziţionare, vine să completeze zona revistelor fashion, ad market, glossy din portofoliul Ringier, care include titlurile Elle şi Unica", explica atunci Mihnea Vasiliu.
La vremea respectivă, Ringier a preluat titlul, cu întreaga echipă redacţională. Până atunci, titlul era la Mediafax Group.
La Mediafax, revista a cunoscut şi momentul de vârf: în 2012, Glamour era cel mai vândut lunar pentru femei dintre titlurile auditate de BRAT: vindea 18.000 de exemplare. Datele, aici.
Glamour a fost editată, înainte de Mediafax Group, de către compania Liberis. Transferul de la Liberis la compania lui Adrian Sârbu a fost făcut în martie 2012, după cum Paginademedia.ro a scris aici.
Citeşte şi:
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Presa tipărită este în suferință iar prea mulți doritori care să ia în spate titlurile acestea frumoase dar cu licență scumpă și pretențioase ca formă grafică, nu cred că se vor găsi.
Ringier rămâne cu Unica și cu Avantaje, cu revista pentru celebrități Viva! și cu licența de la Hearst: Elle.