Schimbare de paradigmă. Conducerea TVR vrea să transforme din nou TVR 1 în canal generalist după ce în ultimii doi ani şi jumătate postul a fost unul informativ, axat pe actualitate şi pe emisiuni talk-show.
Decizia a fost luată de conducerea postului public în prima şedinţă a Consiliului de Administraţie din acest an, desfăşurată joi, 30 ianuarie.
De punerea în aplicare a hotărârii răspund şefa TVR, Doina Gradea şi Producătorul General, Alexandru Sassu.
Din informaţiile Paginademedia.ro, CA-ul TVR aprobat „Identitatea canalelor SRTv” astfel:
- TVR 1 - canal generalist
- TVR 2 - canal tematic (familie, educaţie, tradiţie)
- TVR 3 - canal cultural şi regional.
- Canale regionale - canale regionale generaliste
- TVR Internaţional - canal internaţional dedicat românilor din afara ţării
- TVR Moldova - canal dedicat românilor din Republica Moldova.
Tot în şedinţa CA de joi, membrii au aprobat „Politica editorială” ce curpinde „o serie de principii care vor sta la baza comportamentului editorial al TVR, al angajaţilor şi colaboratorilor şi detaliază rolul televiziunii publice şi al canalelor sale în societate, precum şi poziţionarea ştirilor şi a emisiunilor informative, a vedetelor şi producţiilor TVR în ansamblu”.
Obiectivele TVR
- TVR1 are ca obiectiv poziţionarea între primele 5 televiziuni din România, cu un conţinut diversificat şi de calitate, „un etalon de echidistanţă, imparţialitate şi independenţă”.
- TVR 2 va fi un canal dedicat familiei şi educaţiei, aflate în relaţie directă cu tradiţia, un post modern, de atitudine, în care publicul de toate vârstele, în special cel tânăr şi în formare, participă direct la crearea conţinutului.
- TVR 3 se defineşte ca post regio-cultural care abordează tematici culturale şi informative, un canal cu conţinut generat preponderent de staţiile locale şi care va aduce problematicile locale şi regionale la nivel naţional. Are ca obiectiv să devină un etalon pentru publicul naţional.
- Misiunea TVR Internaţional este aceea de a asigura legătura permanentă cu ţara de origine a românilor de pretutindeni, de a păstra şi promova identitatea şi valorile Româneşti, imaginea României în comunităţile în care trăiesc românii din afara graniţelor ţării.
- „TVR Moldova este o investiţie strategică a României prin asigurarea unei legături permanente cu românii de dincolo de Prut.”
- „TVR Iaşi, TVR Cluj, TVR Târgu Mureş, TVR Craiova şi TVR Timişoara trebuie să devină lideri de necontestat ai regiunilor pe care le acoperă.”
Hotărârea CA privind identitatea canalelor SRTv a fost aprobată cu 8 voturi pentru şi 5 abţineri, iar cele privind politica editorială a SRTv şi politica editorială a canalelor SRTv cu câte 9 voturi pentru şi 4 abţineri, potrivit informaţiilor Paginademedia.ro.
CONTEXT. TVR 1 a devenit canal informativ in toamna lui 2016, sub conducerea preşedintelui de atunci, Irina Radu. Reprezentanţii postului au cerut atunci Consiliului Naţional al Audiovizualului un vot pentru schimbarea structurii de programe, aşa cum se întâmplă în mod normal.
„TVR 1 nu va deveni un canal de ştiri, în sensul împământenit în conştiinţa telespctatorilor din România. Va fi un canal axat pe actualitate, pe agenda zilei. Aş vrea să ne clarificăm în minte acest sens. Aş vrea să fiţi de acord cu mine că în România mai există loc pentru un astfel de canal, care prezintă informaţia corect, echilibrat şi sobru, în sensul de încredere”, spunea atunci Crala Tompea în faţa membrilor CNA, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Ce se mai aude de TVR 1/2 HD?
Dar ar putea, pentru numele Domnului, să fuzioneze actualul TVR 1, cel cu știri și emisiuni informative, cu TVR Internațional, și să transmită și pe cablu acest canal.
Am susținut în repetate rânduri că un canal TVR 1 informativ este o soluție bună și cu un cost mai mic decât al unui canal de divertisment.
La Sport e jale, numai laude penibile ale oficialilor si competitii de mana a treia cu disciplinne de mana a patra. Ieri era pe TVR3 o gala pe la Iasi prezentata de Vasile Arhire. Omul asta e absolut ridicol, n-are nicio calitate sa apara pe ecran.
Mai exista niste emisiuni documentare pline de recunostinta la adresa clientilor. Zeama lunga si interese personale pe banul statului.
Nu poti in 2019 sa lasi insi precum Marina Almasan sa isi faca mendrele cu glume proaste pe post. Sau sa ii dai galeti cu bani lui Dinescu sa isi faca autoreclama la restaurant.
Totul culmineaza cu Romania 9, cu Lavinia Sandru, cu Sorin Burtea si alti penibili fara talent, bun simt si vocatie.