Consiliul Naţional al Audiovizualului a respins în şedinţa de astăzi o cerere a Administraţiei Prezidenţiale pentru difuzarea în regim de campanie de interes public a unui spot privind Referendumul.
Forul a trimis ulterior decizie un comunicat de presă în care se menţiona că spotul „poate fi difuzat în emisiunile electorale, conform legii”. Mai exact, spoturile electorale pot fi difuzate la posturile TV în timpul emisiunilor sau dezbaterilor electorale.
De ce a respins CNA emiterea unei recomandări privind difuzarea clipului în regim de campanie de interes public?
Întrucât unii membrii au considerat că spotul este mai mult electoral şi că i-ar îndemna pe români cum să voteze la referendum, prin afirmaţiile „Să spunem DA pentru România Europeană, DA pentru România pe care o iubim”.
„Din păcate acel spot este sută la sută electoral. Din punctul meu de vedere, nu poate fi considerat mesaj de interes public”, a spus Monica Gubernat, preşedintele propus al CNA.
De aceeaşi părere a fost şi Orsolya Borsos, membru CNA, care a considerat că clipul s-ar încadra la promovare electorală.
Radu Herjeu, membru CNA:
„Spotul este un spot clar în favoarea votului pozitiv la acest referendum, în afară de faptul că este un spot numai despre domnul Preşedinte. Prezentarea unui singur punct de vedere, a celui care susţine votul Da şi chiar şi prezenţa la Referendum nu este în interes public.(...) Atâta timp cât acest spot este al unei poziţii competitoare, el are tot dreptul să existe, toate televiziunile au obligaţa să-l difuzeze dacă li se solicită (...), dar în emisiunile de promovare electorală. Nu pot să văd cum să dai interes public unei singure opinii. Acest spot nu vorbeşte despre întrebări, despre principiile pentru care a fost făcut acest referendum, nu vorbeşte decât despre „nu vrem hoţi”, „votaţi, da la referendum”.”
Dorina Rusu, membru CNA:
Eu cred că spotul acesta este de interes public pentru că reprezintă punctul de vedere al celui care a iniţiat referendumul. Acesta este cel mai important lucru. Dacă cel care a iniţiat referendumul nu poate să-şi exprime punctul de vedere printr-un spot de interes public, atunci nu înţeleg ce mai este de interes public. Trebuie să se ştie cine a făcut acest spot şi de ce l-a făcut.
Redăm o variantă a clipului, în continuare:
Pe de altă parte CNA va trimite, tot astăzi, către televiziuni o recomandare pentru difuzarea unui spot despre Referendum, realizat de Autoritatea Electorală Permanentă.
Clipul a fost contestat de unii membri care au precizat că în acest clip nu sunt prezentate întrebările care vor fi puse la referendum.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii