Donează sânge constant, campania semnată de grupul McCann România, premiată la festivalul internaţional IPRA Golden World Awards.
Proiectul a câştigat un premiu la categoria Healthcare, fiind singura campanie românească premiată la respectiva categorie.
Ideea a fost iniţiată de Crucea Roşie Română, alături de Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională Prof. Dr. C. T. Nicolau, McCann Worldgroup România, McCann PR şi UM România.
Televiziunile şi posturile de radio s-au alăturat campaniei şi au purtat simbolic pe microfoane mesajul campaniei.
Pro TV, Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI, Digi24, Antena 1, TVR, România TV, Pacientul 2.0 şi Vice România şi-au „donat” microfoanele, adică au avut pe microfoane „cuburi” cu mesajul „Donează sânge azi”.
„Donează sânge constant este un manifest pentru aducerea în prim-plan a nevoii de sânge în spitalele şi centrele de transfuzie din România în fiecare zi, prin înlocuirea cuburilor microfoanelor jurnaliştilor cu cele care poartă grupele de sânge şi mesajul Donează sânge azi, menţionează reprezentanţii McCann.
Rezultate: Televiziunile şi radiourile şi-au personalizat microfoanele
Campania a fost lansată la finalul lunii februarie, iar în patru lunLavinia Chican, Senior Partner McCann PRi a înregistrat următoarele rezultate:
- 12 parteneri media şi-au donat microfoanele
- 52 de minute/zi, în medie, de afişare a mesajului campaniei
- 12% creştere a numărului de donatori în oraşele mari
Pro TV s-a alăturat de la început, ca partener oficial. În scurt timp, au venit în sprijinul ideii şi posturile de radio Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI sau televiziunile Digi24, Antena 1, TVR, Pacientul 2.0 şi Vice România.
Şi mass media braşoveană s-a alăturat campaniei Donează sânge constant. Simultan, Braşov TV, Mix TV, Realitatea de Braşov, Radio România Braşov FM, Monitorul Expres, Braşov Metropolitan, Transilvania Expres, Bună Ziua Braşov, La pas prin Braşov, Agerpres şi Coronapress au decis să îşi personalizeze microfoanele sau reportofoanele.
Numeroase persoane publice, dar şi instituţii s-au alăturat campaniei şi au mobilizat oamenii să meargă la centrele de transfuzii pentru a dona sânge.
„O simplă donare de sânge poate salva trei vieţi, dar numai 2% din români donează. Prin această campanie, care va continua pe termen lung, ne propunem să schimbăm mentalitatea din ţara noastră în ceea ce priveşte donarea de sânge”, explică Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roşie Română.
Lavinia Chican, Senior Partner McCann PR:
„Am pornit de la o idee grozavă şi, datorită tuturor celor care au preluat mesajul campaniei, am reuşit să aducem în prime-time nevoia constantă de sânge şi să creştem cu 12% numărul de donatori din oraşele mari. Le mulţumim tuturor jurnaliştilor şi persoanelor publice care ni s-au alăturat, probono, deoarece o idee bună nu înseamnă nimic dacă mesajul ei nu ajunge la public.
Credem că prin astfel de campanii putem schimba lucrurile în România, rezultatele obţinute după numai câteva luni fiind foarte încurajatoare. Premiul acordat de IPRA pentru Donează sânge constant este o nouă recunoaştere a excelenţei în comunicare şi aparţine în egală măsură tuturor celor care s-au implicat în campanie.”
Trimite un comentariu